Veled is megtörténhet, hogy egyszer csak azt érzed, unalmas a stílusod és sehogy sem tudsz egy újabb bejegyzést megírni a blogodra. Pedig a környezetvédelem témája érdekel, a zöld szemlélet terjesztését továbbra is fontosnak tartod, de valahogy nehéz hétről hétre kitalálni, hogyan legyen a mondandód izgalmas és figyelemfelkeltő.
Ilyenkor jól jön néhány egyszerű ötlet, pár cikk-típus, ami új formát adhat a tervezett tartalomnak. Most ilyen tippeket gyűjtöttem neked egy csokorba.
11 bejegyzés típus, amivel változatossá teheted a blogod:
1.) Hogyan csináld?
Írj le részletesen egy folyamatot, hogy az olvasó is minden lépést követni tudjon. Mutasd meg képen, videóban a részleteket.
2.) Egy probléma megoldása
Mi a követőid egyik legnagyobb / leggyakoribb problémája? Te tudod rá a megoldást? Akkor írd meg!
3.) Fel nem tett, de fontos kérdések
Vannak olyan kérdések, amelyek szerinted fontosak a zöld termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban, vagy a környezettudatos életmódhoz vezető úton, mégsem szokták tőled megkérdezni? Ennek az oka a legtöbbször az, hogy a követők nem szakmabeliek, így nem is tudják, mire érdemes rákérdezni. Most segíthetsz nekik: írd meg ezeket a kérdéseket és adj rájuk részletes választ.
4.) Szakkifejezések magyarázata
Egyszerű, de nagyszerű forma. Hiszen a környezetvédelemben annyi fogalmat használunk, és ezek közül sok esetben nem mindenkinek tiszta a jelentése. Ha csak egy egyszerű példát veszünk: te is biztos sokszor magyaráztad már az újrahasználat és újrahasznosítás közötti különbséget. Válassz ki egy félreértelmezhető szakkifejezést és írj róla egy cikket!
5.) Statisztikák magyarázata
A környezetvédelemben különösen fontos, hogy megértsük, mit jelentenek a publikált mutatószámok. Keress friss statisztikákat a témádban, és magyarázd el az olvasóknak, pontosan mit jeleneten az adatok, mire következtethetünk belőlük.
6.) Mesélj el egy történetet
A legegyszerűbb, ha a saját tapasztalataidat, valós élményeidet osztod meg a követőiddel egy rövid, érdekes történet formájában. Hol, kivel és mi történt, mi volt a probléma és mi lett a megoldás? Írj izgalmasan és érthetően.
7.) Ajánlj egy könyvet vagy újságot
Van kedvenc szakmai kiadványod? Írd le, miért szereted olvasni, ki / kik a szerzők, miért lehet megbízni a véleményükben. Kinek ajánlod? Miben tud segíteni, ha elolvassa? Neked mit ad vagy adott az olvasása?
8.) Hasonlítsd össze két terméked / megoldásod
Általában egy problémára többféle megoldást is találunk. Ha te már kipróbáltál több lehetőséget, és látod a különbséget, akkor oszd meg tapasztalataidat az olvasókkal. Kinek ajánlod az egyiket és miért? A másik vajon milyen esetekben lehet jobb választás?
9.) Milyen visszajelzést kaptál?
Ne szerénykedj, a pozitív véleményből nagyon jó cikk készülhet. Ha kaptál jó visszajelzést, írj róla a blogon. Mi volt a probléma, feladat, amit meg kellett oldanod? Hogyan fogtál hozzá? Mit jelent számodra ez a visszajelzés?
10.) Szakmai vélemény
Ha voltál egy rendezvényen, olvastál egy szakcikket vagy kipróbáltál egy új zöld megoldást, írj róla őszinte véleményt. Szakértőként a figyelembe vett szempontjaid sokat segíthetnek az olvasóknak. Ne legyél bántó. Ha kritikát írsz, emeld ki mellette a pozitív dolgokat is.
11.) Listába szedett tartalom
Az örök nyerő forma. Egyszerű, könnyen alkalmazható segítség a követőknek. Gondolkodj csak el rajta, mennyi tudás van már a fejedben pl. X alig ismert módszer, Y garantáltan zöld termék, Z kerülendő zöldre festett termék…
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!