Te is beleszerettél már az infografikákba? Akkor nincs mit magyaráznom. 🙂 Hiszen tudod, hogy az interneten válaszokat keresgélve egy infografika hihetetlen segítséget jelent egy adott kérdés megértésében vagy egy nagyobb téma átlátásában.
Ha még azt sem tudod, miről fog ez a cikk szólni, akkor itt egy kis összefoglaló:
Az inforgrafika a nevéhez hűen információk átadása grafikai megoldások segítségével. Vagyis olyan képi megoldás, amelyen a rajzok, képek, ábrák és szöveges elemek együtt jelenítik meg az információt. Akkor igazán jó egy infografika, ha teljesíteni tudja a követezőket:
- adatokat közöl, új ismeretet kínál
- üzenetet közvetít, kommunikációra használható,
- grafikát használva teszi élvezhetővé és érthetővé a mondanivalót.
Ugye most már neked is beugrott, miről is van szó?
Azokról a viszonylag mozgalmas, nagy méretű, plakátszerű képekről, amik egy-egy témát érthetően összefoglalnak. Mutatok néhány hazai példát a környezetvédelem területéről:
Segítségül összeszedtem egy albumba sok jó hazai példát. Kattints a képre és böngészd át a Pinterest albumot:
Hogyan segítheti a munkádat egy saját készítésű infografika?
- A képi, vizuális tartalmat sokkal könnyebben megértjük és meg is jegyezzük. Egyszerűen így működünk. A mondanivalódat képekkel, szimbólumokkal támogatva hatékonyabb lesz a kommunikációd.
- Az ember sokkal jobban emlékszik arra, amit látott, mint amit hallott vagy olvasott. A tanulás hatékonyságában a látásnál jobb hatása csak a cselekvésnek van.
- Mindenki egy hatalmas információhalmazban él. Nincs idő és energia mindent befogadni, így szigorúan szűrjük a forrásokat. Az emberek sokkal szívesebben néznek át egy infografikát, mint elolvassanak egy hosszú cikket ugyanabban a témában. Egyre jobban előtérbe kerülnek a vizuális tartalmak a szöveg rovására.
- A színes grafikai elemek kíváncsiságot ébresztenek, megakad a szemünk a képen.
- A könnyen fogyasztható formával rá tudod venni az embereket arra, hogy megismerjék a tartalmadat.
- A képi illusztráció segít megérteni az adott témát. Ezt használják ki a piktogramok, a képes használati útmutatók stb. Az infografika pedig lehetővé teszi, hogy ma már bármilyen információt könnyebben érthetővé tegyünk.
- A formátuma (pl. kép formátumok vagy PDF) miatt könnyen terjeszthető, megosztható.
- A célközönséged számára érthetőbbé teheted az üzenetedet.
- Növelheted vele a honlapra érkező forgalmat és a közösségi oldalad rajongói táborát.
- Építheted, terjesztheted a márkádat.
- Erősítheted a rólad alkotott szakértői képet.
- Jobb helyre kerülhetsz a keresőkben. Sokan már eleve a képkeresőbe írják be a kérdéseiket, itt könnyebben találnak rá a te infografikádra is.
- Növelheted a honlapra mutató linkek számát. Mivel könnyen terjeszthető, beágyazható formátum, így a jó infografikát sokan kiteszik a saját oldalukra.
- Kiválóan használhatod a nyomtatott marketing anyagaidban is.
- Könnyen mérheted az infografika eredményességét, mert a formátuma könnyen ellenőrizhetővé teszi a statisztikai rendszerekben.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy hirtelen áraszd el az online felületeidet ezzel a típusú tartalommal!
Tartsd szem előtt az alábbiakat:
- A minőség a fontos, nem a mennyiség! Csak az egyedi, hasznos infografika lesz valóban sikeres.
- Az infografika készítése legyen a teljes online tartalomtervezés része. Ugyanazt a kitűzött célt kell támogatnia, amit minden más online tartalmadnak.
- A jó infografika csak a kezdet, a hatékony terjesztés teszi valóban eredményessé.
Kedvet kaptál hozzá? Akkor keress egy számodra szimpatikus infografika készítő programot és kezdj bele!
Sok jó online, akár ingyenes eszközt is találhatsz. Én szívesen használom pl. a Canva és Piktochart felületét.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!