Amikor eldöntöd, hogy a jövőben a tartalommarketing eszközeit fogod használni, más szemmel nézel majd a korábbi online csatornáidra. Észreveszed, hogy a régi honlap nem ennek a látogatóközpontú szemléletnek megfelelően lett kidolgozva.

Átépítés miatt zárva!

Ha te is új honlap kialakítása vagy az eddig működő honlapod átdolgozása előtt állsz, ezeket a lépéseket tedd meg a tervezés során:

1. Szerezz ihletet

Elképzelhető, hogy más iparágban van olyan kedvenc oldalad, ahová szívesen jársz vissza és minden pontját érdekesnek és hasznosnak találod. Ha van ilyen, akkor nézd meg alaposan ezt a honlapot:

  • Mi tetszik rajta? (külső, menük helye, használhatóság, linkek, ábrák stb.)
  • Milyen menük segítenek neked látogatóként?
  • Milyen eszközökkel segít neked? (blogcikkek, hírlevél, tippek, letölthető anyagok, videók stb.)

2. Gondolkodj a közönség fejével

  • Látogató szemmel nézd meg a többi piaci szereplő honlapját. Alkoss róluk őszinte véleményt: írd fel a hasznos funkciókat és készíts listát az „így ne” megoldásokról is.
  • Nézd végig azokat az oldalakat, amiket szívesen látogatsz. Bármi lehet a téma, neked most a honlap szerkezetét, kezelhetőségét, ötletes elrendezését kell megfigyelned. Jegyezz fel mindent, ami tetszik!
  • Ha már vannak ügyfeleid, partnereid, akkor kérdezd meg őket! Milyen információkra lenne szükségük? Milyen zöld kérdéseikre nem találnak sehol sem válasz? Mi segítené őket a környezettudatosság felé?

3. Könnyítsd meg a honlapra érkező dolgát

  • Az első néhány másodpercben derüljön ki a számára, hogy milyen problémájának megoldásához kaphat tőled segítséget.
  • Egyértelmű legyen a menük közötti navigáció, könnyen elérje az őt érdeklő tartalmat.
  • Ha ezzel sikerült meggyőznöd arról, hogy érdemes követnie, partnerré vagy vevővé válnia, akkor egyszerűen találjon meg rólad minden számára fontos információt: Ki vagy? Miért bízzon meg benned? Értesz-e hozzá? Mit tudsz a témában felmutatni? Hol érhet el? Milyen formában foglalkozol ezzel (vállalkozás, civil szervezet, magánszemély)?
  • A külső megjelenésben is a könnyen „fogyaszthatóság” a cél: gyors betöltődés, tagolás, kiemelés, kellemesen olvasható méretű és színű szöveg.
  • A honlapodon kívül hol kínálsz még további, számára hasznos tartalmat? A többi online csatornád elérhetősége is jól látható helyre kerüljön!

4. Jöhet a vázlatos terv

  • Egy üres papírra kezdd el felrajzolni azt a képet, amit szeretnél látni a honlap betöltődésekor,
  • majd minden egyes menü és aloldal esetében rajzold vagy listázd fel, milyen tartalmat talál ott a látogató,
  • utána pedig minden ilyen oldalhoz azt is írd fel, hova (melyik oldalakra) mehet tovább onnan az olvasó.

5. Ellenőrizd, vajon minden fontos funkció eszedbe jutott-e

  • Fő üzenet: Kinek szól az oldal? Miben tudsz neki segíteni?
  • Blog: Tanítod, ösztönzöd őket a környezet védelmére, szórakoztatod őket a zöld életmód valós történeteivel, beszámolsz a környezetvédő tetteidről és az elért eredményekről stb.
  • Hírlevél: E-mailben is segítséget nyújtasz az érdeklődőknek ahhoz, hogy környezettudatos terveiket megvalósítsák.
  • Letölthető tanulmányok: Szakmai segítség egy-egy kiválasztott zöld témában, környezeti kisokos, zöld szótár stb.
  • A látogató problémájára, terveire megoldást kínáló termékek, szolgáltatások, oktató anyagok webáruházban vagy egyedi értékesítési oldalakon.
  • Projekt- és kampányoldalak, ha több területen is tevékenykedsz és ezekkel más-más célcsoportokat szólítasz meg.
  • Segítség az oldalra érkező új látogatóknak: rövid „Itt kezdd” összefoglaló arról, milyen kérdésére kaphat választ, mit hol talál a honlapon.
  • Szakmai hitelesség bizonyítékai: A Rólam oldal azt bizonyítsa, hogy ebben a kérdésben miért hallgathat rád a látogató. Ha már vannak ügyfélvélemények, partneri visszajelzések, ezeket is tedd elérhetővé! Legyen részletes impresszum, hivatalos cégadatok, átláthatósági követelményeknek megfelelő dokumentumok, adatvédelmi szabályzat, szakmai engedélyek.
  • Könnyű kapcsolatteremtési lehetőség: Konkrét név, cím, telefonszám, közvetlen (nem általános) e-mail cím, több személy esetén pozíció (kihez milyen kérdéssel lehet fordulni).
  • Közösséghez tartozás: Ennek a helye ma már nem a honlapon működtetett fórum, hanem a közösségi oldalakon létrehozott csoportok.
  • Video csatorna, hanganyagok (podcast). Ezeket közvetlenül beágyazhatod a honlapba vagy jól látható helyen kell hirdetned a többi elérhető online csatornáddal együtt.
  • Véleménynyilvánítás lehetősége: Hozzászólások, kedvelés és megosztás engedélyezése az oldalon megjelenő tartalom alatt.
  • Médiaszereplések, amivel szintén a szakmai hitelességed bizonyíthatod.
  • GYIK (Gyakran Ismételt kérdések) gyűjtemény, amivel gyorsan választ adsz a látogatóban éppen csak felmerülő kérdésekre, és megkönnyítheted a termékek közötti választást.
  • Archívum, keresőablak, címkék és kategóriák: ha már sok tartalmad van, ez mind abban segíti a látogatókat, hogy könnyen megtalálják azt az írást, amire éppen szükségük van.

Szép hosszú lista lett. 😀

De hidd el, minél több kérdésére választ kap a látogató, annál könnyebben és gyorsabban válik elkötelezett, a környezetvédelem iránt érdeklődő követőddé, partnerré vagy vásárlóvá!

 


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!