5 lépéses honlaptervezés

Amikor eldöntöd, hogy a jövőben a tartalommarketing eszközeit fogod használni, más szemmel nézel majd a korábbi online csatornáidra. Észreveszed, hogy a régi honlap nem ennek a látogatóközpontú szemléletnek megfelelően lett kidolgozva.

5 lépéses honlaptervezés

Átépítés miatt zárva!

Ha te is új honlap kialakítása vagy az eddig működő honlapod átdolgozása előtt állsz, ezeket a lépéseket tedd meg a tervezés során:

1. Szerezz ihletet

Elképzelhető, hogy más iparágban van olyan kedvenc oldalad, ahová szívesen jársz vissza és minden pontját érdekesnek és hasznosnak találod. Ha van ilyen, akkor nézd meg alaposan ezt a honlapot:

  • Mi tetszik rajta? (külső, menük helye, használhatóság, linkek, ábrák stb.)
  • Milyen menük segítenek neked látogatóként?
  • Milyen eszközökkel segít neked? (blogcikkek, hírlevél, tippek, letölthető anyagok, videók stb.)

2. Gondolkodj a közönség fejével

  • Látogató szemmel nézd meg a többi piaci szereplő honlapját. Alkoss róluk őszinte véleményt: írd fel a hasznos funkciókat és készíts listát az „így ne” megoldásokról is.
  • Nézd végig azokat az oldalakat, amiket szívesen látogatsz. Bármi lehet a téma, neked most a honlap szerkezetét, kezelhetőségét, ötletes elrendezését kell megfigyelned. Jegyezz fel mindent, ami tetszik!
  • Ha már vannak ügyfeleid, partnereid, akkor kérdezd meg őket! Milyen információkra lenne szükségük? Milyen zöld kérdéseikre nem találnak sehol sem válasz? Mi segítené őket a környezettudatosság felé?

3. Könnyítsd meg a honlapra érkező dolgát

  • Az első néhány másodpercben derüljön ki a számára, hogy milyen problémájának megoldásához kaphat tőled segítséget.
  • Egyértelmű legyen a menük közötti navigáció, könnyen elérje az őt érdeklő tartalmat.
  • Ha ezzel sikerült meggyőznöd arról, hogy érdemes követnie, partnerré vagy vevővé válnia, akkor egyszerűen találjon meg rólad minden számára fontos információt: Ki vagy? Miért bízzon meg benned? Értesz-e hozzá? Mit tudsz a témában felmutatni? Hol érhet el? Milyen formában foglalkozol ezzel (vállalkozás, civil szervezet, magánszemély)?
  • A külső megjelenésben is a könnyen „fogyaszthatóság” a cél: gyors betöltődés, tagolás, kiemelés, kellemesen olvasható méretű és színű szöveg.
  • A honlapodon kívül hol kínálsz még további, számára hasznos tartalmat? A többi online csatornád elérhetősége is jól látható helyre kerüljön!

4. Jöhet a vázlatos terv

  • Egy üres papírra kezdd el felrajzolni azt a képet, amit szeretnél látni a honlap betöltődésekor,
  • majd minden egyes menü és aloldal esetében rajzold vagy listázd fel, milyen tartalmat talál ott a látogató,
  • utána pedig minden ilyen oldalhoz azt is írd fel, hova (melyik oldalakra) mehet tovább onnan az olvasó.

5. Ellenőrizd, vajon minden fontos funkció eszedbe jutott-e

  • Fő üzenet: Kinek szól az oldal? Miben tudsz neki segíteni?
  • Blog: Tanítod, ösztönzöd őket a környezet védelmére, szórakoztatod őket a zöld életmód valós történeteivel, beszámolsz a környezetvédő tetteidről és az elért eredményekről stb.
  • Hírlevél: E-mailben is segítséget nyújtasz az érdeklődőknek ahhoz, hogy környezettudatos terveiket megvalósítsák.
  • Letölthető tanulmányok: Szakmai segítség egy-egy kiválasztott zöld témában, környezeti kisokos, zöld szótár stb.
  • A látogató problémájára, terveire megoldást kínáló termékek, szolgáltatások, oktató anyagok webáruházban vagy egyedi értékesítési oldalakon.
  • Projekt- és kampányoldalak, ha több területen is tevékenykedsz és ezekkel más-más célcsoportokat szólítasz meg.
  • Segítség az oldalra érkező új látogatóknak: rövid „Itt kezdd” összefoglaló arról, milyen kérdésére kaphat választ, mit hol talál a honlapon.
  • Szakmai hitelesség bizonyítékai: A Rólam oldal azt bizonyítsa, hogy ebben a kérdésben miért hallgathat rád a látogató. Ha már vannak ügyfélvélemények, partneri visszajelzések, ezeket is tedd elérhetővé! Legyen részletes impresszum, hivatalos cégadatok, átláthatósági követelményeknek megfelelő dokumentumok, adatvédelmi szabályzat, szakmai engedélyek.
  • Könnyű kapcsolatteremtési lehetőség: Konkrét név, cím, telefonszám, közvetlen (nem általános) e-mail cím, több személy esetén pozíció (kihez milyen kérdéssel lehet fordulni).
  • Közösséghez tartozás: Ennek a helye ma már nem a honlapon működtetett fórum, hanem a közösségi oldalakon létrehozott csoportok.
  • Video csatorna, hanganyagok (podcast). Ezeket közvetlenül beágyazhatod a honlapba vagy jól látható helyen kell hirdetned a többi elérhető online csatornáddal együtt.
  • Véleménynyilvánítás lehetősége: Hozzászólások, kedvelés és megosztás engedélyezése az oldalon megjelenő tartalom alatt.
  • Médiaszereplések, amivel szintén a szakmai hitelességed bizonyíthatod.
  • GYIK (Gyakran Ismételt kérdések) gyűjtemény, amivel gyorsan választ adsz a látogatóban éppen csak felmerülő kérdésekre, és megkönnyítheted a termékek közötti választást.
  • Archívum, keresőablak, címkék és kategóriák: ha már sok tartalmad van, ez mind abban segíti a látogatókat, hogy könnyen megtalálják azt az írást, amire éppen szükségük van.

Szép hosszú lista lett. 😀

De hidd el, minél több kérdésére választ kap a látogató, annál könnyebben és gyorsabban válik elkötelezett, a környezetvédelem iránt érdeklődő követőddé, partnerré vagy vásárlóvá!

 


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.