Múlt héten sikerült kijutnom az Ökoindustria kiállításra. Amikor hazafelé az ott szerzett tapasztalatokat összegeztem, eszembe jutott, hogy erről a blogon is érdemes írnom.

Nem vagyok lelkes konferenciára, kiállításra járó érdeklődő. A család miatt is sokszor nehéz eljutni a zöld eseményekre, de a legtöbbször nem ez az igazi oka az otthonmaradásnak. Mindig egy kicsit ki kell lépnem a komfortzónámból, hogy elinduljak ezekre a programokra. Kellemetlen egyedül menni, ismeretlenül kóborolni a kiállításon, vagy árván ülni az előadásokon.

Ma már rengeteg környezetvédelmi témájú eseményt rendeznek, szinte minden hétre jut egy szakmai, társadalmi találkozó vagy kisebb esemény.

Nyilván nem lehet folyamatosan programokra járni, hiszen akkor nem maradna idő a munkára. 🙂 Néha azonban neked is érdemes elindulni és felfedezni a szakmai világot.

Hasznos, ha egy év alatt egy listában összegyűjtöd azokat a zöld programokat, aminek a hirdetésével találkozol, és amiket évről évre megrendeznek. Ha van egy ilyen listád, akkor jövőre már előre eldöntheted, mi érdekel a legjobban, hova fogsz mindenképp elmenni látogatóként.

Jöjjön hát a lista, milyen pozitív hozadékai lehetnek annak, ha ellátogatsz egy szakmai eseményre.

 

1.) Új szakmai ismeretek

Ha jól választod meg az eseményt, akkor egy-egy ilyen alkalom egy szakmai továbbképzésnek is megfelelhet. Nem csak abban az esetben igaz ez, ha egy zöld konferenciára vagy egy továbbképzésre jutsz el. Egy kiállításon is rengeteget tanulhatsz, egy vásáron is sok újdonságot ismerhetsz meg. Ha már ott vagy, nézz meg alaposan mindent. Ne rohanj végig a standok hosszú során, inkább ismerd meg alaposabban a számodra fontos kiállítókat. Ha nincs elég idő, kér el az ismeretterjesztő anyagokat, hogy később otthon folytathasd a tanulást.

2.) Új partnerkapcsolatok

Számomra sokszor megdöbbentő, de a kiállítók, előadók nem harapnak. 😀 Ők pont azért vannak ott, hogy a látogatóknak segítsenek, tájékoztassanak és beszélgessenek veled. Egyszerűen csak oda kell menni és megtenni az első lépést. Ha elindul a beszélgetés, abból akár új szakmai kapcsolatok alakulhatnak.

3.) Új ötletek a saját tevékenységedhez

Egy rendezvényen szerzett pozitív élmény inspirálhat arra, hogy te is megvalósíts valami hasonlót. Lehet, hogy eszedbe sem jutott az az egyszerű megoldás pl. az információk átadására, a termék csomagolására, a szolgáltatás értékének bemutatására, amit most látogatóként tapasztalsz. Járj nyitott szemmel és gyűjtsd össze a jó ötleteket. Hazatérve pedig írd is le mindet, hogy később kéznél legyenek, amikor éppen kreatív tervezést végzel.

4.) Motiváció a munkádhoz

Könnyen el lehet veszíteni a lelkesedést, ha az ember mindig ugyanazt a munkát végzi, ugyanazokat a visszajelzéseket kapja és nincs fejlődés. Egy szakmai témájú eseményen rengeteg lelkes és sikeres környezetvédővel találkozol. Az ő hozzáállásuk, frissítő szemléletük rád is átragad és új lendületet ad a jövőbeni tetteidhez.

5.) Ösztönzés, hogy a jövőben te is kiállítóként, rendezőként vagy szereplőként vegyél részt egy eseményen

Könnyen találkozhatsz az “én is ezt csinálom”, “akár én is kiállíthatnék” érzésével. Ha korábban elképzelhetetlennek tartottad, hogy egy nagy eseményen rendezőként, szakmai partnerként vagy kiállítóként jelenj meg, ezek a felismerések segítenek abban, hogy jövőre már ne így legyen. Hazatérve írd fel magadnak a jövő évi feladatok közé a rendezvényen való aktív szereplést, és a naptárba is kerüljön be hónapokkal a rendezvény előtti időszakra a felkészülés feladata.

6.) Prospektusminták, ötletek reprezentatív ajándékra

Környezetvédőként, tudatos vásárlóként te nyilván nem végzel eszetlen gyűjtőmunkát a kiállításon. Csak azokat a prospektusokat, ismertetőket vedd el és vidd haza, amikre valóban kíváncsi vagy és később még terveid vannak vele. A reprezentatív ajándékokból is csak azt fogadd el, amit igazán hasznosnak tartasz. A gondosan kiválogatott gyűjteményedet viszont érdemes vállalkozó szemmel is megvizsgálni: miért tetszik, hogyan ragadta meg a figyelmed, miről készíthetnél te hasonlót. Írd le az így szerzett ötleteket és vedd elő a listát, amikor a tevékenységed bemutatását tervezed.

7.) Kommunikációs tapasztalatok

Figyeld meg, ki hogyan kommunikál és mely stílus, milyen előadói magatartás tetszik a legjobban. Az itt szerzett tapasztalatokat érdemes felhasználnod, amikor a saját prezentációdra készülsz, vagy éppen kiállítóként a saját standodra várod az érdeklődőket.

8.) Önbizalom-növelő visszacsatolások

Mivel te is környezetvédelmi munkát végzel, egy szakmai programon könnyen kiderülhet, hogy mások is ismerik a tevékenységedet. Egy-egy beszélgetés során felismerhetnek, gratulálhatnak a munkádhoz, szakmai partnerként kezelhetnek. Kell ennél jobb ösztönzés?

9.) Új témák a tartalommarketingedhez

Ha már régóta odafigyelsz az aktív online marketingre, néha úgy érzed, kifogytál a mondanivalóból. Egy-egy szakmai esemény után viszont feltöltődve, új ismeretekkel és élményekkel állhatsz neki a tartalom írásának. Készülhet élménybeszámoló, vendégcikkek, szakmai vélemény vagy termékajánló, képes agy videós összefoglaló stb.

Vajon ennyi elég ahhoz, hogy legközelebb te is ellátogass egy szakmailag fontos, a munkádhoz kapcsolódó zöld eseményre? Figyeld a programajánlókat és válaszd ki, melyik lesz az az esemény, ahol a fenti listából megpróbálsz te is minél több pozitív eredményt begyűjteni.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

(Visited 9 times, 1 visits today)