Javában készülnek az adóbevallások, a könyvelők most néhány hónapig szinte napi 24 órában a 2016-os év lezárásával foglalkoznak. Ennek a munkának egy apró részlete az SZJA bevallások során felajánlható adó 1%.
Apró részlet, mégis rendkívüli hatása lehet egy-egy környezetvédelmi szervezet munkájára!
Mit jelent ez a magánszemélynek, ha van felajánlani való adója?
- Ha elég tudatos adózó, akkor egy újabb oldal a bevallásban és 1 perc, amíg előkeresi a korábban már kiválasztott, kedvenc civil szervezetének az adószámát.
- Ha nem ilyen tudatos, de éppen megakad a szeme az 1%-os oldalon, akkor kb. 5 perc gondolkodás és interneten kutakodás alatt rákeres a lehetőségekre és a találatok közül azt választja, amelyik éppen a legszimpatikusabb.
- Ha a könyvelő segít neki a bevallás elkészítésében, akkor ő felhívja a figyelmét a felajánlás lehetőségére, és ha az ügyfélnek nincs ötlete, akkor ajánl egy általa ismert, elismert szervezetet.
- Ha az adózó egyáltalán nem törődik a dologgal, akkor lapoz egyet és a civil szektor egy újabb lehetséges forrást veszít el.
Mit tehetsz te, ha számodra fontos forrás az adó 1%?
Az országos kampányokra nincs hatásod, de a saját környezetedre, követőidre és rajongóidra igen! El kell érned, hogy az adóbevallás pillanatában
- a te szervezeted jusson az adózó eszébe,
- tisztában legyen azzal, mire szeretnéd költeni az összegyűjtött pénzt, és
- könnyen megtalálja az adószámodat.
Ebben pedig ismét a tartalommarketing segíthet! 🙂
Ha gyűjtöd az adó 1%-ot, akkor ugye a kampányod nem csak arról szól, hogy a honlapon kinn van az adószámod és az 1% információ?
A minimum, amit meg kell tenned:
- Már januártól írsz hírleveleket ebben a témában a saját listádra, hiszen februárban a vállalkozó magánszemélyeknek már el kell készíteniük az adóbevallásukat.
- Írsz új cikkeket a blogodra, amiben elmeséled, hogy mire költötted a tavaly kapott támogatást és mik a jövő évi tervek, mire szeretnéd a befolyó összeget költeni.
- Minden közösségi média oldaladon többször posztolsz a témában. Megmutatod, hogyan használod fel környezetünk védelmére a kapott támogatást. Közben felhívod a követők figyelmét a felajánlás lehetőségére, kéred őket a támogatásra és a hír megosztására is.
- Minden felületeden és minden írásodban jól látható helyen ott szerepel az adószámod, hogy azt véletlenül se kelljen a felajánlónak keresgélnie.
- Megkeresheted a könyvelő ismerőseidet és küldhetsz nekik egy mutatós, részletes tájékoztató anyagot a munkádról, amit ők az ügyfeleik kezébe adhatnak a döntés pillanatában.
De érdekli egyáltalán az embereket a környezetvédelem? Támogatják a zöld szervezeteket az adó 1%-kal?
A válaszom egyértelműen IGEN!
Megvizsgáltam az elmúlt 3 év civil kedvezményezettjeinek listáit és a következő érdekes eredményeket kaptam:
- A 2 millió Ft feletti támogatásban részesülő civileknek adott teljes támogatás 27-28%-át zöld tevékenységre ajánlották fel.
- A zöldeknek adott legalább 2 millió Ft-os támogatások teljes összegének csak 3%-a ment NEM ÁLLATVÉDŐ szervezetnek. Tehát a kedvezményezett lista élén álló 111 zöld civilből csak 4 nem vagy nem csak az állatok védelmével foglalkozik fő célként.
- 111 olyan zöld szervezet van, amelyik 2014-2016 között legalább egyszer 2 millió Ft feletti összeget kapott. Közülük 79 mindhárom évben megtartotta ezt a helyét.
- A 2 millió Ft felett támogatott zöld kedvezményezettek 52%-ánál a három év alatt folyamatosan növekedett a kapott támogatás összege. 2015-ről 2016-ra pedig 71%-uk esetében nőtt a felajánlott összeg.
Mire használhatod ezeket az eredményeket?
- Láthatod, hogy nem reménytelen zöld célokra kérni az adó 1%-ot. Az emberek nyitottak a környezetvédelem témájára.
- Ha állatvédelem területén dolgozol, akkor jó kommunikációval különösen nagy esélyed van a magánszemélyek adó 1%-nak megszerzésére.
- Ha fontos forrás számodra az 1%, érdemes érte dolgozni, hiszen jelentős, több milliós összeg is összegyűlhet számodra.
- Az emberek lojálisak az általuk támogatott szervezetekhez, így ha eléred őket és odafigyelsz rájuk, akkor éveken át számíthatsz a felajánlásaikra.
- Az 1% kampányodnak két fontos iránya az eddigi felajánlók megtartása és új magánszemélyek elérése és meggyőzése. Ha mindkettőre odafigyelsz, évről évre növekvő forrás lehet számodra az adó 1%.
Ha kíváncsi vagy a felmérés részleteire:
A civil kedvezményezettek 2014, 2015 és 2016-os listáit vizsgáltam. Ezen belül a 2.000.000 Ft feletti összegű felajánlást kapott szervezetek adatait elemeztem, ez az éves listákon szereplő kb. 25.000 szervezet közül az első 296 (2014), 345 (2015) és 384 (2016) szervezet. Zöld tevékenységűnek jelöltem minden olyan szervezetet, amelynek a nevéből ez egyértelműen eldönthető volt. Nem kerültek bele a zöld szervezetek közé azok, amelyeknél a fő tevékenység nem köthető a környezetvédelemhez.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!