Keresed azt a területet, ahol

  • átadhatod a munkád során megszerzett tudást,
  • érdeklődve hallgatnak,
  • hajlandóak az együttműködésre, a cselekvésre,
  • nyitottak az új megoldásokra,
  • és remélheted, hogy hosszú távú hatása lesz szemléletformáló munkádnak?

Akkor fókuszálj a környezeti nevelésre!

Ha már eddig is foglalkoztál gyerekekkel, akkor biztosan meg tudod erősíteni, hogy igazán fontos és hálás célközönség. Ha sikerül a koruknak és tudásuknak megfelelően, az érdeklődésükhöz és szokásaikhoz igazítva megszólítani őket, akkor minden befektetett energiád bőségesen megtérül.

Még sohasem készítettél gyermekeknek szóló ismeretterjesztő anyagot, nem rendeztél számukra eseményt?

Semmi baj, ez a pár ötlet segít abban, hogy megtervezd a saját környezeti nevelési programod alapjait.

1.) Gondold át, melyik korosztálynak milyen ismereteket tudsz átadni. A siker kulcsa, hogy a kiválasztott korcsoportnak azt és úgy kommunikáld, amit az eddigi ismereteikkel megértenek és a kapott információkat be tudják építeni saját mindennapjaikba. Ehhez bizony alaposan meg kell ismerned a mai fiatalokat. Ez igényel egy kis kutatómunkát: figyeld a környezetedben élő gyerekeket, kérdezgesd őket, kövess környezeti neveléssel foglalkozó oldalakat, nézd meg, miről beszélgetnek a gyereknevelésről, oktatásról szóló csoportokban.

2.) Válaszd ki a számodra szimpatikus korosztályt, akikkel úgy érzed, megfelelően tudsz majd foglalkozni. Nem kell egyszerre minden gyermeket elérned. Koncentrálhatsz az ovisokra, a kisiskolásokra, a kamaszokra vagy az éppen foglalkozást választó, saját életet indító fiatalokra.

3.) Keresd meg, hol és hogyan tudod őket elérni. A szülők vagy a pedagógusok segítsége kell? Esetleg egy civil szervezettel vagy egy intézménnyel érdemes kapcsolatba lépned? Képes vagy őket a saját oldalaidra terelni vagy neked kell kimozdulnod és a saját környezetükben tudsz velük találkozni?

4.) Találd ki, milyen formában tudod átadni a zöld ismereteket. Van kapacitásod egy esemény megszervezésére? Játékos feladatlapokat készítesz? Esetleg online játékot, applikációt tudsz fejleszteni? Van olyan fiatal segítséged, aki akár egy videós bloggal el tudja érni őket? Itt aztán jöhetnek a jobbnál jobb ötletek! Támaszkodj a korábban végzett felmérésed tapasztalataira és olyan formát válassz, ami illeszkedik a gyerekek szokásaihoz.

5.) Készítsd el az első környezeti nevelési anyagodat és népszerűsítsd. Itt jöhetnek az online marketing változatos eszközei: blogcikk, élő videós bemutató, mindenféle posztok, partneri kapcsolatok, közösségi oldalak csoportjai, vendégcikkek… ezekről ugye már olvastál itt korábban? 🙂

Ismeretlen számodra ez a terep és ötletekre van szükséged?

Ezeken az oldalakon csupa jó megoldást találsz:


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked! Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között! Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!