… akkor is folytatni kell a blogírást. De hogyan?
Amikor új blogot indít az ember, és a tervezésnél alaposan felkészülve összegyűjti a lehetséges tartalmi ötleteket, szinte kifogyhatatlannak tűnik a választott téma. Ahogy belejövünk az írásba, hatalmas távlatok nyílnak előttünk és úgy tűnik, bármerre indulva végtelen hosszú kalandban lehet részünk.
Az éveken át tartó rendszeresen blogolás viszont inkább egy hullámvölgyekkel tarkított utazásra hasonlít. Eljönnek azok a pillanatok (vagy hosszabb időszakok), amikor már te is úgy érzed, elmondtál mindent, amit erről a témáról el lehet mondani. Nincs már mit bemutatni, elmesélni vagy magyarázni. Nem szeretnéd önmagad ismételni, ezért egyre nehezebb a tervezett időpontban egy új bejegyzést elkészíteni.
Mit tehetsz ilyenkor?
- Bújj egy új látogató bőrébe. Nézd meg a blogot azzal a szemmel, amivel egy olyan látogató látja, aki csak most kezd érdeklődni a témád és tevékenységed iránt. Könnyen megtalálja azokat a cikkeket, amire szüksége lehet? Ezekben az írásokban friss és aktuális információkat talál? Ha bármelyik kérdésre NEM a válasz, akkor érdemes a fontos, alapvető ismereteket összefoglaló bejegyzéseket újra elővenni, leporolni és aktualizálni.
- Kérdezd a követőidet. Egyszerű, de nagyszerű módszer. Mondják meg az olvasóid, mire nem találtak eddig választ, miről szeretnének a blogon olvasni. Ebben az esetben ne szavazást indíts a lehetséges témákról (hiszen éppen ezek hiányoznak), hanem nyílt kérdéssel hívd ötletelésre az olvasókat. Biztosan érkeznek érdekes, különleges és meglepő témajavaslatok.
- Változtass a formán. Válogasd ki a legnépszerűbb cikkeket és készítsd el a tartalmukat más formában. Olvasd fel a cikkeket és tedd fel hallgatható változatban. Készíts infografikát a bemutatott ismeretanyagról. Egészítsd ki fotókkal, videós anyaggal a szöveget.
- Mutatkozz be új oldaladról. Eddig csak szigorúan a szakmádról írtál? Lehet, hogy nem beszéltél még arról, miért éppen a környezetvédelmet választottad? Írj új formában pl. válassz verses vagy mesés, történetmesélős stílust. Készíts interjút magaddal és munkatársaiddal, partnereiddel vagy ügyfeleiddel.
- Lazíts az ütemterven. Ha ezek a fenti ötletek sem segítenek, akkor ne küszködj az új bejegyzésen. Ebben az esetben érdemes lehet a cikkek gyakoriságát csökkenteni. Ha eddig heti két cikk volt a terv, akkor mostantól csak egy legyen. Vagy heti cikkek helyett legyen csak két hetente új tartalom. A lényeg: maradjon meg a rendszeresség.
Ne görcsölj a feladaton! Hidd el, hogy elmúlik ez a motiváció- vagy ihletmentes időszak és újra maguktól jönnek a változatos témák.
Nem szabad feladni a blogolást! Biztos lehetsz benne, hogy ha folyamatosan dolgozol a környezetvédelemért, akkor mindig lesz miről írnod.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!