Nálad is újra és újra felmerülő vagy éppen folyamatosan húzódó téma, hogy rendbe kellene tenni a honlapot vagy kellene valamit kezdeni a Facebook oldallal? Biztos van valaki, akinek a feladata feltenni a híreket vagy posztolni valamit, amivel legalább életben tartja az online csatornákat.

„Persze, van honlap meg közösségi média oldalunk is, de túl sok időt és energiát vesz el és csak egy szükséges macera, kézzelfogható eredmények nélkül.”

Akkor itt az ideje, hogy rendbe tedd az online jelenléted és ez a terület is hatékonyan támogassa zöld tevékenységedet!

„Rendben, erre már én is rájöttem. De azt sem tudom, hol kezdjem.”

A sok feladat bizony a legtöbbször elrettenti az embert, így sokan évekig bele sem kezdenek a munkába. De jól tervezetten, lépésről lépésre mindent el lehet érni! A lényeg a fókusz és a folyamatos munka!

Az első, legfontosabb lépésekhez nincs szükséged külső szakértőre. Szánj egy kis időt az előkészületekre és gondolkodj egy kicsit, vagy üljetek le a munkatársakkal egy hasznos megbeszélésre és válaszoljátok meg az alábbi kérdéseket:

1. Mik a legfontosabb céljaid a következő időszakra?

Ahány vállalkozás és szervezet, annyiféle válasz lehet. Nyilván teljesen másképp fog kinézni a lista egy kezdő környezetvédelmi vállalkozásnál, egy piacvezető vállalatnál és egy nonprofit szervezetnél. Meg kell találnod azt a maximum 5-6 igazán fontos célt, amik a következő hónapokban alapvetően meghatározzák a tevékenységedet!

A blog legelső cikkében már összegyűjtöttem 13 okot, amiért a te zöld céljaidnak is kell az online jelenlét. Böngészd át ezt a listát is, talán találsz köztük olyan célokat, amik eszedbe sem jutottak eddig!

Segítségként összeírtam neked néhány tipikus célt:

  • Több zöld terméket szeretnénk eladni, több ügyfelet szeretnénk a szolgáltatásunkkal kiszolgálni.
  • Megbízható környezetvédő szakmai partnerekre van szükségünk.
  • Ismertté kell tenni a szervezet nevét, hogy az 1%-os kampányban minket válasszon az adózó.
  • A médiában szeretnénk beszélni az új zöld megoldásunkról.
  • Minél több embert szeretnénk rávenni az egészséges életmódra / rendszeres sportra.
  • Szükségünk van legalább 3 önkéntesre, hogy folytassuk a munkát.
  • A következő zöld szakmai eseményünkre nagy közönséget és jelentős sajtó megjelenést szeretnénk.
  • Szakmai hírnevet kell szereznünk az általunk képviselt környezetvédelmi területen.
  • Az új projektre civil / szponzori adományokat kell szereznünk.

Ha elkészült a lista, jöhet a következő válasz!

2. A felsorolt célok közül melyik a legfontosabb / legsürgősebb?

Természetesen mindegyik nagyon fontos, és ha lehet, már tegnap el kellett volna érni. 🙂 Általában nincs végtelen idő és pénz a célok megvalósítására. Ezért van szükség a rangsorolásukra.

Vedd figyelembe a logikai sorrendet!

  • Egy teljesen új zöld technológiát először meg kell ismernie a közönségnek és csak utána növelheted az eladásokat.
  • Először szakmai hírnevet kell szerezned és utána van esély szponzori adományokra.
  • Meg kell találnod a megbízható partnereket és velük együtt már jobb minőségű szolgáltatást tudsz nyújtani, így az ügyfelek számát is növelni tudod.

Nem könnyű kialakítani a fontossági sorrendet. És az sem biztos, hogy ez a sorrend nem fog változni rövid időn belül (pl. elveszítesz egy stratégiai partnert vagy a legfontosabb munkatársat). De végre van egy cél a sor elején, amire koncentrálhatsz!

Minden következő lépést ennek a célnak az elérését szem előtt tartva tervezhetsz meg!

Most már tudod, mit akarsz elérni. Azt is ki kell derítened, hogy tudsz rögtön munkához látni!

3. Milyen online eszközeidet vannak? Milyen tartalmat készítettél eddig?

Természetes, hogy az első napokban nem terem rögtön egy nagy látogatottságú közösségi oldal vagy egy elismert szakmai blog. De minden változás előtt tudnunk kell, honnan indulunk!

Alaposan meg kell vizsgálnod, mit „műveltél” eddig az online térben és milyen felhasználható szakmai tartamaid vannak, amit eddig nem publikáltál az interneten!

Ez az elemzés több időd vesz igénybe, mint a célok meghatározása. Szánd rá az időd, mert így akár a következő naptól olyan szakmai anyagokat tudsz publikálni, amelyek az elsődleges célod elérését támogatják!

Ebben az elemzésben (szép hivatalosan tartalom audit) a következő kérdésekre keresed a választ:

  • Milyen online csatornákat használtál eddig?
  • Milyen “offline” szakmai anyagaid vannak, amikből új online tartalom lehet? (magazin, szakkönyv, konferencia jegyzetek, fotók stb.)
  • Van-e hírlevél listád?
  • Milyen típusú tartalmat tettél eddig közzé? (szakmai cikk, esemény hírek, fotók, média szereplés stb.) Érdemes összeírni pl. típusonként és szakmai címkék, kategóriák szerint is, így könnyen kereshetővé válik. Pl. készülhet a jövőben egy cikkből infografika, egy cikksorozatból e-book stb.
  • Vannak-e statisztikai adatok ezekről a felületekről? (a honlapon vannak látogatottsági adatok, kedvelt cikkek, korábban regisztráltad a honlapot a Google Analytics oldalon, Facebook oldalon használhatod az Insights adatokat, látsz-e hírlevél statisztikát stb.)
  • Mit mutatnak az adatok? (legkedveltebb cikkek, megosztott posztok, melyik tartalomhoz szóltak hozzá, hányan nyitják meg a hírlevelet stb.)

Ez a kiindulási állapot.

Most már tisztában vagy vele, mit szeretnél elérni és jelenleg milyen eszközökkel rendelkezel. Ezen a ponton a jelenből már a jövőbe lép a folyamat: stratégia készül, célcsoportokat jelölsz ki és eldől, hogy ki, milyen munkát és hogyan fog végezni a jövőben az online kommunikáció területén. De ez már egy új cikk témája lesz.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!

Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!