Ugye milyen jó érzés, amikor elkészül az új cikk vagy közösségi poszt? Végre publikálhatod a megfelelő csatornáidon!

A szakmai cikk mehet a blogra vagy akár a LinkedIN oldaladra, a videó menjen a Youtube-ra vagy a Vimeo-ra, a prezentációt felteheted a Slideshare-re, a cikk képeit a Pinterest albumodba, egy rövid hírt a Twitter-re, a Google+-ra, az e-bookot vagy részletét egy dokumentum-megosztó oldalra.

OK, kinn van a neten az új anyag. De ki fog róla tudni?

Itt az idő elkészíteni az adott tartalom terjesztési és népszerűsítési tervét!

Sajnos az nem elég, ha a legújabb cikk megjelenik a blogon, vagy az alaposan megtervezett Facebook posztot kiteszed az oldaladra.

  • Ha a közönséged saját szorgalomból hétről hétre ellátogat a blogodra, hogy megnézze, talál-e ott újabb érdekes írást, akkor te ritka szerencsésnek mondhatod magad.
  • Akkor is büszke lehetsz magadra, ha a Facebook rajongók nagy részét rá tudod beszélni, hogy állítsák be az oldaladat kedvencként és minden posztodról kérjenek értesítést a saját hírfolyamukban.

Minden más esetben neked kell tenned azért, hogy a szemük elé kerüljön és észre is vegyék azt, amit nekik készítettél!

Szerencsére ez csak az elején igazi időrabló munka, később kialakul egy rutin, amit a bevált, eredményeket hozó megoldásokból állítasz össze.

Induljunk ki abból, hogy végre megírtad a legújabb szakmai cikket. 🙂

Hogyan állhat össze ennek a terjesztési és népszerűsítési terve?

  • Posztolsz róla a saját közösségi oldalaidon. A Facebook-on ezt nem egyszer, hanem tervezetten többször teszed meg! Kiteheted a cikk ajánlatát a megjelenéskor, majd még aznap egy-két újabb időpontban, hiszen a közönséged különböző időben böngészi a hírfolyamát. Aztán két-három hét múlva újra ajánlhatod más felvezető szöveggel, egy idézettel vagy újabb képpel.
  • Kiadhatsz egy sajtóközleményt (pl. felmérés eredményeiről), amit elküldhetsz a zöld hírportáloknak.
  • Megírod a hírlevél-listára is, hogy kinek és miben segíthet az új cikked.
  • Megosztod a zöld közösségi csoportokban is a cikket: pl. más kérdésére válaszolva ajánlod.
  • A cikk megírásakor alaposan átgondolva adod a figyelemfelkeltő címet, beállítod a kulcsszavakat és a rövid felvezetőt, így a keresőben is könnyebben megjelenhetsz és rád találhatnak.
  • A cikk aljára beteszed a közösségi megosztás gombjait.
  • Fizetett hirdetésekkel (pl. Facebook, Adwords) is ajánlhatod egy-egy jól kiválasztott célcsoportnak.
  • Ha többen dolgoztok együtt, a munkatársak is feltehetik saját közösségi oldalukra a cikk ajánlatát.
  • A posztokban kéred a követőidet, partnereidet a megosztásra.
  • Vendégposztot írsz egy szakmai partnered blogjára és abban utalsz az új írásodra.
  • Ha több honlapot is kezelsz, ezekre is felteheted a cikk ajánlatát és linkjét.
  • Minden cikkhez kapcsolódó kommentet és visszajelzést megválaszolsz.
  • Készíthetsz egy rövid videós ajánlót a cikkről.
  • Meghirdethetsz egy élő kérdezz-felelek eseményt a cikk témájában.
  • A cikk fő megállapításait összefoglalhatod egy infografikában és ezt is megoszthatod.
  • Ha előadást tartasz, a prezentációban utalhatsz a cikkre.

Legyél kreatív és használd ki az éppen adódó lehetőségeket arra, hogy a többiek tudomást szerezzenek az elkészült hasznos anyagról!

 


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!