Ugye milyen jó érzés, amikor elkészül az új cikk vagy közösségi poszt? Végre publikálhatod a megfelelő csatornáidon!

A szakmai cikk mehet a blogra vagy akár a LinkedIN oldaladra, a videó menjen a Youtube-ra vagy a Vimeo-ra, a prezentációt felteheted a Slideshare-re, a cikk képeit a Pinterest albumodba, egy rövid hírt a Twitter-re, a Google+-ra, az e-bookot vagy részletét egy dokumentum-megosztó oldalra.

OK, kinn van a neten az új anyag. De ki fog róla tudni?

Itt az idő elkészíteni az adott tartalom terjesztési és népszerűsítési tervét!

Sajnos az nem elég, ha a legújabb cikk megjelenik a blogon, vagy az alaposan megtervezett Facebook posztot kiteszed az oldaladra.

  • Ha a közönséged saját szorgalomból hétről hétre ellátogat a blogodra, hogy megnézze, talál-e ott újabb érdekes írást, akkor te ritka szerencsésnek mondhatod magad.
  • Akkor is büszke lehetsz magadra, ha a Facebook rajongók nagy részét rá tudod beszélni, hogy állítsák be az oldaladat kedvencként és minden posztodról kérjenek értesítést a saját hírfolyamukban.

Minden más esetben neked kell tenned azért, hogy a szemük elé kerüljön és észre is vegyék azt, amit nekik készítettél!

Szerencsére ez csak az elején igazi időrabló munka, később kialakul egy rutin, amit a bevált, eredményeket hozó megoldásokból állítasz össze.

Induljunk ki abból, hogy végre megírtad a legújabb szakmai cikket. 🙂

Hogyan állhat össze ennek a terjesztési és népszerűsítési terve?

  • Posztolsz róla a saját közösségi oldalaidon. A Facebook-on ezt nem egyszer, hanem tervezetten többször teszed meg! Kiteheted a cikk ajánlatát a megjelenéskor, majd még aznap egy-két újabb időpontban, hiszen a közönséged különböző időben böngészi a hírfolyamát. Aztán két-három hét múlva újra ajánlhatod más felvezető szöveggel, egy idézettel vagy újabb képpel.
  • Kiadhatsz egy sajtóközleményt (pl. felmérés eredményeiről), amit elküldhetsz a zöld hírportáloknak.
  • Megírod a hírlevél-listára is, hogy kinek és miben segíthet az új cikked.
  • Megosztod a zöld közösségi csoportokban is a cikket: pl. más kérdésére válaszolva ajánlod.
  • A cikk megírásakor alaposan átgondolva adod a figyelemfelkeltő címet, beállítod a kulcsszavakat és a rövid felvezetőt, így a keresőben is könnyebben megjelenhetsz és rád találhatnak.
  • A cikk aljára beteszed a közösségi megosztás gombjait.
  • Fizetett hirdetésekkel (pl. Facebook, Adwords) is ajánlhatod egy-egy jól kiválasztott célcsoportnak.
  • Ha többen dolgoztok együtt, a munkatársak is feltehetik saját közösségi oldalukra a cikk ajánlatát.
  • A posztokban kéred a követőidet, partnereidet a megosztásra.
  • Vendégposztot írsz egy szakmai partnered blogjára és abban utalsz az új írásodra.
  • Ha több honlapot is kezelsz, ezekre is felteheted a cikk ajánlatát és linkjét.
  • Minden cikkhez kapcsolódó kommentet és visszajelzést megválaszolsz.
  • Készíthetsz egy rövid videós ajánlót a cikkről.
  • Meghirdethetsz egy élő kérdezz-felelek eseményt a cikk témájában.
  • A cikk fő megállapításait összefoglalhatod egy infografikában és ezt is megoszthatod.
  • Ha előadást tartasz, a prezentációban utalhatsz a cikkre.

Legyél kreatív és használd ki az éppen adódó lehetőségeket arra, hogy a többiek tudomást szerezzenek az elkészült hasznos anyagról!


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!

Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!