Ugye milyen jó érzés, amikor elkészül az új cikk vagy közösségi poszt? Végre publikálhatod a megfelelő csatornáidon!
A szakmai cikk mehet a blogra vagy akár a LinkedIN oldaladra, a videó menjen a Youtube-ra vagy a Vimeo-ra, a prezentációt felteheted a Slideshare-re, a cikk képeit a Pinterest albumodba, egy rövid hírt a Twitter-re, a Google+-ra, az e-bookot vagy részletét egy dokumentum-megosztó oldalra.
OK, kinn van a neten az új anyag. De ki fog róla tudni?
Itt az idő elkészíteni az adott tartalom terjesztési és népszerűsítési tervét!
Sajnos az nem elég, ha a legújabb cikk megjelenik a blogon, vagy az alaposan megtervezett Facebook posztot kiteszed az oldaladra.
- Ha a közönséged saját szorgalomból hétről hétre ellátogat a blogodra, hogy megnézze, talál-e ott újabb érdekes írást, akkor te ritka szerencsésnek mondhatod magad.
- Akkor is büszke lehetsz magadra, ha a Facebook rajongók nagy részét rá tudod beszélni, hogy állítsák be az oldaladat kedvencként és minden posztodról kérjenek értesítést a saját hírfolyamukban.
Minden más esetben neked kell tenned azért, hogy a szemük elé kerüljön és észre is vegyék azt, amit nekik készítettél!
Szerencsére ez csak az elején igazi időrabló munka, később kialakul egy rutin, amit a bevált, eredményeket hozó megoldásokból állítasz össze.
Induljunk ki abból, hogy végre megírtad a legújabb szakmai cikket. 🙂
Hogyan állhat össze ennek a terjesztési és népszerűsítési terve?
- Posztolsz róla a saját közösségi oldalaidon. A Facebook-on ezt nem egyszer, hanem tervezetten többször teszed meg! Kiteheted a cikk ajánlatát a megjelenéskor, majd még aznap egy-két újabb időpontban, hiszen a közönséged különböző időben böngészi a hírfolyamát. Aztán két-három hét múlva újra ajánlhatod más felvezető szöveggel, egy idézettel vagy újabb képpel.
- Kiadhatsz egy sajtóközleményt (pl. felmérés eredményeiről), amit elküldhetsz a zöld hírportáloknak.
- Megírod a hírlevél-listára is, hogy kinek és miben segíthet az új cikked.
- Megosztod a zöld közösségi csoportokban is a cikket: pl. más kérdésére válaszolva ajánlod.
- A cikk megírásakor alaposan átgondolva adod a figyelemfelkeltő címet, beállítod a kulcsszavakat és a rövid felvezetőt, így a keresőben is könnyebben megjelenhetsz és rád találhatnak.
- A cikk aljára beteszed a közösségi megosztás gombjait.
- Fizetett hirdetésekkel (pl. Facebook, Adwords) is ajánlhatod egy-egy jól kiválasztott célcsoportnak.
- Ha többen dolgoztok együtt, a munkatársak is feltehetik saját közösségi oldalukra a cikk ajánlatát.
- A posztokban kéred a követőidet, partnereidet a megosztásra.
- Vendégposztot írsz egy szakmai partnered blogjára és abban utalsz az új írásodra.
- Ha több honlapot is kezelsz, ezekre is felteheted a cikk ajánlatát és linkjét.
- Minden cikkhez kapcsolódó kommentet és visszajelzést megválaszolsz.
- Készíthetsz egy rövid videós ajánlót a cikkről.
- Meghirdethetsz egy élő kérdezz-felelek eseményt a cikk témájában.
- A cikk fő megállapításait összefoglalhatod egy infografikában és ezt is megoszthatod.
- Ha előadást tartasz, a prezentációban utalhatsz a cikkre.
Legyél kreatív és használd ki az éppen adódó lehetőségeket arra, hogy a többiek tudomást szerezzenek az elkészült hasznos anyagról!
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!