A sorozat első részében a Facebook oldalak technikai beállításainak és az oldalon publikált alapinformációknak az ellenőrzéséhez kaptál segítséget.
Most a tartalmi elemek vizsgálatával folytatjuk az oldal elemzését.
Haladj végig ezeken az ellenőrző kérdéseken, és ahol nem megfelelő a válaszod, ott javítsd a posztokat!
Nézd meg alaposan a feltöltött képeket és videókat
- Teszel egyértelmű márkajelet a képekre, videókra? Tudod, hogy ez segít abban, hogy a megosztások segítségével az új érdeklődők is rád találjanak.
- Egyedi és könnyen felismerhető, változatlan stílusban készülnek a felvételeid?
- A Facebook által aktuálisan javasolt méretben és felbontásban töltöd fel a képeket?
- Minden kép és videó mellett szerepel leírás vagy kísérőszöveg, ami segíti az értelmezést?
- A termékek és szolgáltatások képeihez mindig tartozik CTA (call to action – cselekvésre felhívás), ami elvezet a megfelelő weboldalra?
- A videók végén van CTA és link a bemutatott termékhez / szolgáltatáshoz?
- A videóhoz készítettünk feliratot, hogy némítva is érthető legyen a tartalom?
- Használtuk a kapcsolódó tag-eket (pl. termék, helyszín) a képekhez, videókhoz?
Vizsgáld meg a kapcsolatteremtés gyakorlatát
- A látogató számára egyértelmű, hogy ha kapcsolatba lép velünk, üzen vagy telefonál, akkor kit fog elérni?
- Minden hozzászólásra, kérdésre és üzenetre gyorsan és kielégítően válaszolunk?
- A posztokra érkező kommentekre, megosztásokra reagálunk? Ezek a reakciók passzolnak a márkánkhoz, az általunk képviselt értékekhez?
- Az oldal kezelői (admin, moderátor, közreműködő) számára egyértelmű, mi akkor a teendő, kihez fordulhatnak, ha egy beérkező kérdést nem tudnak megválaszolni?
- Folyamatosan, meghatározott ütemterv szerint történik az oldallal kapcsolatos értesítések ellenőrzése? Időben megtörténik ezekre az értesítésekre a megfelelő reagálás?
A fenti kérdéssor segítségével egy élő, egyedi stílusú és könnyen azonosítható, a követőket támogató oldalt alakíthatsz ki.
A következő bejegyzésben pedig tovább haladhatsz ezen az úton, a követők számára releváns és fogyasztható tartalmak feltérképezésével. Még több ellenőrző lista segít majd ebben. 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!