A sorozat első részében a Facebook oldalak technikai beállításainak és az oldalon publikált alapinformációknak az ellenőrzéséhez kaptál segítséget.

Most a tartalmi elemek vizsgálatával folytatjuk az oldal elemzését.

Haladj végig ezeken az ellenőrző kérdéseken, és ahol nem megfelelő a válaszod, ott javítsd a posztokat!

Nézd meg alaposan a feltöltött képeket és videókat

  • Teszel egyértelmű márkajelet a képekre, videókra? Tudod, hogy ez segít abban, hogy a megosztások segítségével az új érdeklődők is rád találjanak.
  • Egyedi és könnyen felismerhető, változatlan stílusban készülnek a felvételeid?
  • A Facebook által aktuálisan javasolt méretben és felbontásban töltöd fel a képeket?
  • Minden kép és videó mellett szerepel leírás vagy kísérőszöveg, ami segíti az értelmezést?
  • A termékek és szolgáltatások képeihez mindig tartozik CTA (call to action – cselekvésre felhívás), ami elvezet a megfelelő weboldalra?
  • A videók végén van CTA és link a bemutatott termékhez / szolgáltatáshoz?
  • A videóhoz készítettünk feliratot, hogy némítva is érthető legyen a tartalom?
  • Használtuk a kapcsolódó tag-eket (pl. termék, helyszín) a képekhez, videókhoz?

Vizsgáld meg a kapcsolatteremtés gyakorlatát

  • A látogató számára egyértelmű, hogy ha kapcsolatba lép velünk, üzen vagy telefonál, akkor kit fog elérni?
  • Minden hozzászólásra, kérdésre és üzenetre gyorsan és kielégítően válaszolunk?
  • A posztokra érkező kommentekre, megosztásokra reagálunk? Ezek a reakciók passzolnak a márkánkhoz, az általunk képviselt értékekhez?
  • Az oldal kezelői (admin, moderátor, közreműködő) számára egyértelmű, mi akkor a teendő, kihez fordulhatnak, ha egy beérkező kérdést nem tudnak megválaszolni?
  • Folyamatosan, meghatározott ütemterv szerint történik az oldallal kapcsolatos értesítések ellenőrzése? Időben megtörténik ezekre az értesítésekre a megfelelő reagálás? 

A fenti kérdéssor segítségével egy élő, egyedi stílusú és könnyen azonosítható, a követőket támogató oldalt alakíthatsz ki.

A következő bejegyzésben pedig tovább haladhatsz ezen az úton, a követők számára releváns és fogyasztható tartalmak feltérképezésével. Még több ellenőrző lista segít majd ebben. 🙂


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!