Kitartás, már csak egy lépés választ el attól, hogy Facebook oldalad igazán követőbarát legyen. 🙂
Amíg a sorozat első részében a Facebook oldalak technikai beállításainak és az oldalon publikált alapinformációknak az ellenőrzéséhez kaptál segítséget, addig a második rész checklistáival már a tartalmi elemeket tudtad ellenőrizni.
Most pedig jöhetnek a kommunikáció minőségét javító kérdések, és egy lista a posztolási taktikád javítására.
Úgy és azzal kommunikálsz, akivel szeretnél?
- Amikor korábban eltervezted, kit szeretnél megszólítani az oldaladdal, készítettél részletes jellemzést az ideális követődről / ügyfeledről? (Van kész “buyer persona” leírásod?)
- Az oldalon publikált tartalmak megfelelnek a célközönséged igényeinek / szükségleteinek? Vagyis arról beszélsz, amire kíváncsiak?
- Meg tudod mondani, mire van most szüksége a célközönségednek?
- Olyan stílusban kommunikálsz, ami passzol a márkádhoz?
- Minden megjelenő tartalmon ugyanabban a felismerhető stílusban, a márkádhoz híven kommunikálsz?
- Az általad használt stílus passzol a célcsoportod igényeihez? Vagy érdemes lenne a stíluson kicsit változtatni?
- Figyelemmel követed a posztok fogadtatását a Facebook Insights segítségével? Használod a következő tartalmak készítésénél az így szerzett tudást?
Gondold át a posztolási szokásaidat
- Használsz tartalomnaptárt a posztok tervezésére?
- Ha többen dolgoztok az oldalon, világos mindenki számára, hogy kinek mi a feladata, ki miért felelős? Ki írja a tartalmat, ki időzít, ki készíti a képet, videót, ki ellenőrzi az oldalon megjelenő végleges anyagot…?
- Megfelelő gyakorisággal posztolsz? Legalább naponta egyszer, de nem 2-3 napi posztnál nem gyakrabban?
- A posztok tartalma képes egyszerre a követők érdekeit (ismeretterjesztés, szórakoztatás…) és a te érdekeidet (értékesítés, terjesztés stb.) szolgálni?
- Szoktál az oldalad, vállalkozásod, márkád nevében már, témában releváns oldalakon hasznosan kommentelni?
- Használsz hashtag-eket (ideálisan max. 4-et) a posztoknál?
- Ha eseményt szervezel, akkor ezt a Facebook-on is megjeleníted eseményként?
- Meghívod az ismerőseidet és a tartalomhoz kapcsolható influencereket az oldalad, posztod like-olására, megosztására?
- Ha terméket, szolgáltatást értékesítesz, a megfelelő arányban (nem túl sok, de nem is kevés) jelennek meg ilyen jellegű posztok az oldalon?
- Meg szoktad időnként kérdezni a közönséged, hogy mire van szükségük, mi érdekli őket?
- Odafigyelsz az értékes vélemények, review-k beszerzésére? Megkéred az elégedett vevőidet, ügyfeleidet arra, hogy írjanak véleményt az oldalra?
Na, hány kérdésre bólogattál, vagy pipáltad bátran, hogy ez bizony jól működik? 🙂
Ha találtál hiányosságokat, ütemezd be a szükséges változásokat a következő hónapok tennivalói közé. Biztos lehetsz benne, hogy a követők észreveszik a pozitív változásokat, és reagálni fognak rá.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!