2018. decemberben a hírlevélre feliratkozóknak felajánlottam egy ingyenes Facebook oldal elemzést. Néhányan éltek az ajánlattal, már készülnek ezek az elemzések.
Te is szeretnéd, ha a zöld tevékenységed Facebook oldalát szívesen látogassák az érdeklődők? Akkor érdemes ellenőrizned, hogy minden fontos beállítás rendben van-e az oldallal.
Ehhez kapsz segítséget a következő pár hétben itt a blogon.
Első körben az oldal technikai beállításait érdemes ellenőrizned. Haladj végig ezeken az ellenőrző kérdéseken, és ahol nem megfelelő a válaszod, ott javítsd az oldalad!
Vizsgáld meg a Facebook oldalad technikai beállításait
- A megfelelő oldaltípust választottad a kommunikációhoz? (Üzleti, márka oldal, közösség vagy ismert személy formájában találhatnak rád?)
- Ugye a beállításoknál bekapcsoltad az oldal láthatóságát?
- Az oldalad neve megegyezik a szakmai, üzleti tevékenységed, céged vagy márkaneved nevével? Könnyen megtalálnak a rajongók, ha erre a névre keresnek?
- Passzol az oldal kategóriája a valódi tevékenységedhez? Egyértelművé teszi, mivel foglalkozol? (Ezt a névjegy alapadatai között találod.)
- Aki téged és a munkádat szeretné követni, egyértelműen rátalál a megfelelő Facebook oldalra? Nincsenek régi oldalak, elhanyagolt felületek?
- Ha több oldal is kapcsolódik ehhez a tevékenységhez, egyértelmű ezeknek az oldalaknak a kapcsolódása? Pl. a szakmai személyes oldalad, a tevékenységed oldala és a hozzá kapcsolódó közösségi oldal ajánlja egymást és összekapcsolva kommunikál?
- Ha többen szerkesztitek a tartalmat, mindenki a megfelelő jogosultsággal rendelkezik?
- A bal oldalon azok a menüpontok vannak, amelyek valóban érdekesek a látogatóknak? Törölted az inaktív pontokat, ahol egyáltalán nem jelenik meg tartalom? Úgy rendezted a menü sorrendjét, hogy az segítse az olvasót?
- Ha hirdetésre is használod a Facebook-ot, megfelelően beállítottad a hirdetéshez szükséges jogokat és adatokat?
- Ha van Instagram oldalad is, összekapcsoltad a Facebook oldallal? Megjelenésben és tartalomban összehangoltan kommunikálsz a két felületen?
- Végigmentél a beállítások lehetőségein, hogy minden funkció úgy működjön az oldalon, ahogy te szeretnéd?
Ellenőrizd az oldalon található alapinformációkat
- Beállítottál egyedi felhasználónevet (@username) az oldaladhoz, hogy könnyen rád találjanak? Ha még nem, akkor ezt az oldal névjegyénél, az alapinformációk között módosíthatod.
- Állítottál be egyedi CTA (Call To Action – cselekvésre ösztönző) gombot a fejléc alatt? Ha igen, akkor ez a gomb a megfelelő oldalra (pl. feliratkozó oldal, honlap, webshop) vezet?
- Töltöttél fel profilképet, logót, borítóképet? Ezek megfelelő méretűek és jól látszanak?
- Megírtad a rövid bemutatkozást az oldalra?
- A névjegyben szerepel a honlapodra mutató link?
- Meghívtad azokat az ismerőseidet az oldal Like-olására, akiket érdekelhet a tartalma?
- Minden kapcsolati adat (cím, email, telefon…) aktuális?
- A lehető legrészletesebben kitöltötted a névjegyen megadható egyéb információk (pl. termékek, cégtörténet stb.) részt is?
- Létrehoztál az oldalad témájához kapcsolódóan egy saját közösséget, hogy ezzel is segítsd az oldal kedvelőit?
Ugye mennyi apróság? Talán a pár évvel ezelőtt indított oldalnál még minden rendben volt, de azóta történtek változások. Ezeket most mind aktualizálhatod!
A következő bejegyzésben már az oldal tartalmával és az ott folyó kommunikációval folytatjuk a vizsgálatot. Újabb ellenőrző listák jönnek 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!