Egy esemény megszervezése mindig sok feladattal járt. Az online marketing terjedésével a tennivalók száma egyre csak bővül. Az internetes jelenléted azonban nem csak újabb terhet jelenthet, de ha jól használod, nagy segítségedre lehet! A tartalommarketing eszközei akár egyszerűbbé és hatékonyabbá tehetik a kommunikációt, és hozzájárulhatnak az esemény sikeréhez.

Ha egy eseményről szeretnél hírt adni, ismerned kell a megcélzott közönséget. A rendezvényre várt emberek információigényének és technikai tudásának megfelelően kell kommunikálnod. Képzeld bele magad a résztvevő helyébe:

Mikor milyen információra van szüksége ahhoz, hogy…

  • döntsön a részvételről,
  • eljusson a helyszínre,
  • elégedett legyen a helyszínen és
  • utólag valamilyen formában hasznos legyen számára a részvétel?

Az eseményhez kapcsolódó jó online tartalom:

  • növelheti a részvételt,
  • javíthatja az esemény által elérni kívánt eredményt (pl. eladás, új követők, elköteleződés),
  • támogathatja a márkaépítést és
  • utólag is szerezhet érdeklődőket.

Ehhez azonban alaposan megtervezett előzetes, folyamatos és utólagos kommunikációra van szükség.

Az eseményt megelőző online tartalom eszközei

  • saját oldal az eseménynek, ahol egyben minden információ elérhető
  • ha van saját eseménynaptár, abba is kerüljön bele a rendezvény
  • blogbejegyzések és közösségi média posztok: a fő témáról, a résztvevőkről, a korábbi hasonló eseményekről, a helyszínről, a kiállítókról
  • időben elérhető és letölthető részletes program
  • infografika a programról vagy az adott szakmai kérdésről
  • videó: interjú a részvevő szereplőkkel, szakértőkkel
  • hírlevelek: a saját listára, partnerek listáira, a regisztráltaknak külön listán küldött információk
  • tippek: pl. hogyan hozhatod ki a legtöbbet a részvételből
  • sajtóközlemény
  • releváns oldalak programnaptárába küldött ajánlat
  • saját dolgozók bevonása a népszerűsítésbe
  • reklám pl. Facebook, Adwords
  • befolyásolók, véleményvezérek meghívása
  • szponzorok, kiállítók felületein is népszerűsítheted az eseményt
  • jelentkező-számláló, visszaszámláló a helyekről, a jelentkezési határidőről
  • korábbi közönségnek speciális ajánlat pl. kedvezmény, ha másokat is meghívnak

Nagyobb eseménynél a szervezés akár egy évvel a kitűzött időpont előtt is indulhat. Az utolsó héten már napi kommunikációra van szükség és érdemes emlékeztető e-mailt küldeni a jelentkezőknek.

Online kommunikáció az esemény alatt

  • egyedi #hashtag
  • közlekedési információk (hogy jut oda, hol parkoljon, melyik előadás merre van, hol az étterem stb.)
  • élő közvetítés videón vagy írásban blogon, twitteren stb.
  • megosztható azonnali tartalom (pl. idézet egy előadótól, részlet egy prezentációból)
  • bejelentett újdonság
  • fotók és videók
  • interjú a résztvevőkkel, előadókkal
  • a nézők bevonása az online felületeken: lehetőség a kérdezésre
  • résztvevőknek egyedi ajánlat a helyszínen
  • e-mail lista építése
  • a résztvevőktől a helyszínen kért értékelés

Az eseményt követő online tartalom eszközei

  • összefoglaló cikkek és posztok
  • lezáró e-mail és hozzá új ajánlat
  • az elhangzott prezentációk megosztása
  • “színfalak mögött” tartalmak (fotó, interjú stb.)
  • exkluzív interjú egy előadóval, résztvevővel
  • összefoglaló statisztika az eseményről (infografika)
  • vélemények megosztása
  • képgaléria
  • videós összefoglaló

Ugye van miből válogatni? Látod már, hogy egy esemény szervezése milyen sokoldalú kommunikációra ad lehetőséget? Ha követed a fenti listákat, a rendezvény körüli pár hétben garantáltan nem kell gondolkodnod azon, mi legyen az új tartalom az online felületeiden. 🙂


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!

Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

Save

(Visited 63 times, 1 visits today)