Egy esemény megszervezése mindig sok feladattal járt. Az online marketing terjedésével a tennivalók száma egyre csak bővül. Az internetes jelenléted azonban nem csak újabb terhet jelenthet, de ha jól használod, nagy segítségedre lehet! A tartalommarketing eszközei akár egyszerűbbé és hatékonyabbá tehetik a kommunikációt, és hozzájárulhatnak az esemény sikeréhez.
Ha egy eseményről szeretnél hírt adni, ismerned kell a megcélzott közönséget. A rendezvényre várt emberek információigényének és technikai tudásának megfelelően kell kommunikálnod. Képzeld bele magad a résztvevő helyébe:
Mikor milyen információra van szüksége ahhoz, hogy…
- döntsön a részvételről,
- eljusson a helyszínre,
- elégedett legyen a helyszínen és
- utólag valamilyen formában hasznos legyen számára a részvétel?
Az eseményhez kapcsolódó jó online tartalom:
- növelheti a részvételt,
- javíthatja az esemény által elérni kívánt eredményt (pl. eladás, új követők, elköteleződés),
- támogathatja a márkaépítést és
- utólag is szerezhet érdeklődőket.
Ehhez azonban alaposan megtervezett előzetes, folyamatos és utólagos kommunikációra van szükség.
Az eseményt megelőző online tartalom eszközei
- saját oldal az eseménynek, ahol egyben minden információ elérhető
- ha van saját eseménynaptár, abba is kerüljön bele a rendezvény
- blogbejegyzések és közösségi média posztok: a fő témáról, a résztvevőkről, a korábbi hasonló eseményekről, a helyszínről, a kiállítókról
- időben elérhető és letölthető részletes program
- infografika a programról vagy az adott szakmai kérdésről
- videó: interjú a részvevő szereplőkkel, szakértőkkel
- hírlevelek: a saját listára, partnerek listáira, a regisztráltaknak külön listán küldött információk
- tippek: pl. hogyan hozhatod ki a legtöbbet a részvételből
- sajtóközlemény
- releváns oldalak programnaptárába küldött ajánlat
- saját dolgozók bevonása a népszerűsítésbe
- reklám pl. Facebook, Adwords
- befolyásolók, véleményvezérek meghívása
- szponzorok, kiállítók felületein is népszerűsítheted az eseményt
- jelentkező-számláló, visszaszámláló a helyekről, a jelentkezési határidőről
- korábbi közönségnek speciális ajánlat pl. kedvezmény, ha másokat is meghívnak
Nagyobb eseménynél a szervezés akár egy évvel a kitűzött időpont előtt is indulhat. Az utolsó héten már napi kommunikációra van szükség és érdemes emlékeztető e-mailt küldeni a jelentkezőknek.
Online kommunikáció az esemény alatt
- egyedi #hashtag
- közlekedési információk (hogy jut oda, hol parkoljon, melyik előadás merre van, hol az étterem stb.)
- élő közvetítés videón vagy írásban blogon, twitteren stb.
- megosztható azonnali tartalom (pl. idézet egy előadótól, részlet egy prezentációból)
- bejelentett újdonság
- fotók és videók
- interjú a résztvevőkkel, előadókkal
- a nézők bevonása az online felületeken: lehetőség a kérdezésre
- résztvevőknek egyedi ajánlat a helyszínen
- e-mail lista építése
- a résztvevőktől a helyszínen kért értékelés
Az eseményt követő online tartalom eszközei
- összefoglaló cikkek és posztok
- lezáró e-mail és hozzá új ajánlat
- az elhangzott prezentációk megosztása
- “színfalak mögött” tartalmak (fotó, interjú stb.)
- exkluzív interjú egy előadóval, résztvevővel
- összefoglaló statisztika az eseményről (infografika)
- vélemények megosztása
- képgaléria
- videós összefoglaló
Ugye van miből válogatni? Látod már, hogy egy esemény szervezése milyen sokoldalú kommunikációra ad lehetőséget? Ha követed a fenti listákat, a rendezvény körüli pár hétben garantáltan nem kell gondolkodnod azon, mi legyen az új tartalom az online felületeiden. 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!