Az Instagram töretlenül növekszik, egyre több szervezet használja ki ezt a lehetőséget arra, hogy elérje és folyamatosan informálja célközönségét. Korábban már összegyűjtöttem a legnépszerűbb magyar #hashtag kifejezéseket környezetvédelmi témában, és arra is mutattam példát, hogyan lehet változatos a kommunikációd.
Folyamatosan figyelem a hazai Insta oldalakat és hetente fedezek fel olyan új fiókokat, ahol környezetvédelemmel kapcsolatos tevékenységet követhetek nyomon.
Ez nagyon jó hír! Hiszen ezek a zöld témában posztoló felhasználók nem vetélytársai egymásnak. Az egyre több környezettudatos személetet közvetítő tartalom egy közös célt szolgál: a fenntarthatóság értékeit közvetíti a nagy célközönség felé.
De hogyan tudod valóban átadni ezt a szemléletet?
Ehhez nem elég egy kép és az előre kiválasztott #hashtag kulcsszavak felsorolása.
Ezért összeszedtem neked néhány tanácsot, mivel teheted hatékonyabbá saját posztjaidat:
- Saját fotót, rajzot, videót posztolj. Itt nem szeretné senki a már unalomig ismert fotókat látni. De az is zavaró, ha Pinterest tablókból szemezgetsz és folyamatosan továbbosztod más képeit.
- Írj szöveget a kép mellé. Lehet, hogy te pontosan tudod, mit ábrázol a fotó, de a követők nem mindig vannak így vele. Aki követi a fiókodat, szeretne többet tudni rólad és a munkádról. Ezért írd meg bátran, hogy éppen min dolgozol, milyen növényt vagy állatot fotóztál, miért szereted a képen látható helyet, tárgyat…
- Tegyél kifejező ikonokat a szövegbe. Ez nem kötelező, de vidámmá és személyessé teszik a kommunikációt. Annyi jó ikon közül válogathatsz már zöld témában is: állatok, növények, időjárás, utazás, étel, ital, újrahasznosítás, kuka és még rengeted apró kép vár rád.
- Változatosan használd a korábban kiválasztott #hashtag kifejezéseket. Ne másold be minden posztodba az összes kulcsszót. Válogass közülük a kép tartalmának megfelelően. Az Instagramon sokan keresnek kifejezetten kulcsszavakra, és nem jó, ha a a találatok között olyan képeid jelennek meg, amiknek köze sincs az adott #hashtag-hez.
- Kezdeményezd a kommunikációt. Tegyél fel kérdést, kérj véleményt vagy valamilyen reakciót a követőidtől. Itt sem indul el könnyen a csevegés egy-egy poszt alatt, de bízhatsz a kitartó követőidben. Kicsit ösztönözheted őket a hozzászólásra, ha te is válaszolsz az ő posztjaikra.
- Csatlakozz az időszakos kihívásokhoz, használd az aktuális tageket. A sok zöld oldal közül biztosan akad egy, ahol éppen folyamatban van egy jó kis kezdeményezés. Ezekhez érdemes csatlakoznod, hiszen a közös #hashtag segítségével újabb embereket érhetsz el.
- Mutasd meg videóban. Az Instán tényleg nagyon egyszerű a videó posztolása. Készíts egy rövid, pár másodperces felvételt a tevékenységedről vagy a természetről. Ha sok a háttérzaj, akár hang nélkül is megoszthatod a kisfilmet.
- Jelöld a helyszínt. Ha úton vagy, érdekes helyen jársz és ott fotózol, akkor a helyszín megadását se hagyd ki a posztolás előtt. Segítsd a követőidet, hogy ők is megtalálják ezeket a látnivalókat, érdekességeket.
- Mutass előtte-utána fotót. Ez különösen akkor fontos, ha a tevékenységed negatív példák bemutatásához kapcsolódik. Ilyenkor kellemetlen egy-egy természetromboló fotóra Like-ot nyomni. Sokkal pozitívabb, ha az előtte-utána állapotot kedvelhetik a követőid.
Ugye, milyen apróságok? Mégis sokkal személyesebbé és eredményesebbé teszik az Instagram kommunikációdat. Gyakorold a fenti megoldásokat és meglátod, egy idő után már nem maradnak egy fotó mellől sem. 😀
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!