A múlt heti bejegyzésben azt javasoltam, hogy ha nem vagy elégedett az eredményeiddel, érdemes külső szemmel megvizsgálnod az online kommunikációdat. Ilyenkor mindig kiderül, hogy mások egy csomó dolgot máshogy látnak és másképp is értenek. Sokszor nem is azokon a felületeken keresnek, ahol te aktívan vagy jelen.
Mi a következő lépés, ha van egy ilyen listád az észrevételekről?
Egy ilyen marketing elemzés természetesen a megállapítások után minden esetben javaslatokat is tartalmaz. Az elemzés második része gyakorlatilag egy szép kis lista a jövőbeni tennivalóidról. 🙂
Vagyis az elemzésből kiderül:
Milyen alapvető dolgokat kell tisztáznod a kommunikációddal kapcsolatban?
- El kell döntened, mi a tevékenységed és a hozzá kapcsolódó kommunikáció fő iránya. Ha több, egymástól távol álló dologgal foglalkozol, akkor ezeknek külön-külön formát és felületet érdemes kapniuk. Viszonylag kicsi az esélye, hogy pl. a háztartását zöldíteni vágyó háziasszony és a hulladékiparban dolgozó vállalkozó ugyanazt a blogot találja majd érdekesnek.
- Ki kell találnod, mi a célod ezzel a projekttel. Ebből szeretnél megélni? Vagy zöld önkéntesként, lelkes magánszemélyként dolgozol a céljaidért? Ha bevételt szeretnél, akkor erre milyen lehetőségeid vannak?
- Hány emberre számíthatsz a marketingedben? Összesen mennyi idő jut erre a feladatra?
Milyen marketing csatornákra érdemes koncentrálnod?
- Mit kell rendbe tenned a honlapon?
- Hogyan érdemes változtatni a jelenlegi tartalomkészítési gyakorlaton?
- Milyen új felületeket lenne jó kipróbálni?
- Mi az, amit nem érdemes erőltetni?
- Érkeznek olyan javaslatok is, amelyek eddig nem alkalmazott marketing eszközökre hívják fel a figyelmed.
Vannak-e egyéb tennivalóid, amikkel ugrásszerűen növelheted az ismertségedet?
- Ötletek a szakmai kapcsolatok építésére
- Milyen zöld kampányokban, akciókban érdemes részt venned és hogyan?
- Vannak-e gyakorlati programozási feladataid, amivel időt nyerhetsz, vagy éppen rendbe teheted az eléréseidet?
- Milyen offline marketing lehetőségeket nem szabad kihagynod?
Ugye, milyen jól hangzik?
Ha szívesen kapnál a kezedbe egy ilyen jellegű elemzést az online marketing tevékenységedről, írj és megbeszéljük a részleteket. 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!