Aktív környezetvédő vagy, így biztos folyamatosan szerzed a jó és rossz gyakorlati tapasztalatokat a környezetvédelem különböző területein. Az online tartalomkészítés lényege, hogy ezt a tudást ne tartsd meg magadnak. Tanítsd a munkád iránt érdeklődőket, és ők lelkesen fognak követni.
A saját tapasztalat megosztásának kedvelt formája az esettanulmány. De hogyan lesz az írásod érdekes, és az olvasóknak is könnyen fogyasztható?
Kövesd az alábbi lépéseket, és esettanulmányod valódi, gyakorlati tudást ad az olvasóidnak.
A sikeres esettanulmány felépítése
- Ígéret: A figyelemfelkeltő címben el kell árulnod, milyen tudás birtokosa lesz, aki elolvassa az esettanulmányt. Jól passzolnak ide a “Hogyan… ” típusú címek.
- Probléma: Milyen kérdéssel, kihívással küzdöttél? Mire kerestél megoldást? Miért volt ez fontos számodra?
- Történet: Mi volt a kiinduló helyzet? Meséld el az élményeidet, érzéseidet. Írd le a gondjaid, a váratlan fordulatokat, a probléma által megélt feszültséget.
- Próbálkozás: Itt meséld el, mi mindennel próbálkoztál a megoldás érdekében. Ha felmérést végeztél, mutasd meg a részletes adatokat, talált statisztikákat. Írj a tesztelésed folyamatáról, a megoldás megtalálásáig vezető útról.
- Megoldás: Röviden mutasd be, mi lett az eredménye a próbálkozásoknak, milyen eredményre jutottál. Majd fejtsd ki részletesen, miért ezt a megoldást választottad.
- Eredmény: A választásod, véleményed bizonyítékokkal is támaszd alá. Mutasd be az elért jobb állapotot, az új eredményeidet.
- Következtetés: Itt a végén foglald össze röviden a módszereket, kapott eredményeket és a levont tanulságot.
- Cselekvésre ösztönzés: Ugye ez, vagyis a CTA = Call To Action gomb nem marad le a végén? Hiszen a te célod ezzel az esettanulmánnyal az, hogy az olvasók ezentúl téged kövessenek, hozzád forduljanak, tőled vásároljanak vagy téged bízzanak meg valamivel. 😀
Na, eszedbe jutott már, melyik tapasztalatodat fogod megosztani legközelebb az olvasókkal? Ha elkészül az új esettanulmányod, küldd el e-mailben, és megosztom a többiekkel a Facebook oldalon.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!