A válasz egyszerű:
Azt add neki, amire szüksége van, és ha ez megtörtént, kérj tőle visszajelzést!
Bármilyen környezetvédelmi tevékenységet végzel, az érdeklődőket a valós vásárló- vagy partnervéleményekkel győzheted meg a leggyorsabban arról, hogy érdemes kapcsolatba lépni veled.
De hogyan érheted el, hogy a vevőd igazán elégedett legyen?
Ismerd meg a problémáját, és kínálj neki erre igazi megoldást. Ha a tevékenységed ezt lehetővé teszi, az ajánlatod legyen egyedi és személyes. Teljesítsd, amit vállaltál és annál egy kicsit többet. 🙂
Akkor is lehetőséged van az egyedi és személyes kiszolgálásra, ha egyszerű tömegtermékeket értékesítesz:
- Részletes leírásokkal, egyszerű magyarázatokkal és esettanulmányokkal kiegészítve egy zöld webáruház termékoldala is egyedivé tehető.
- Egy alapos GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) oldal nagyon nagy segítségére lehet az érdeklődőknek a termékek közötti döntésben.
- A gyorsan reagáló ügyfélszolgálat is egyedi segítséget nyújt a vevőnek.
- Megrendelés után pedig ápold a kapcsolatot a vásárlóiddal!
Ha szolgáltatást értékesítesz vagy zöld civil tevékenységet végzel, akkor erre figyelj:
- Ismerd meg a partner igényeit! Mire keres megoldást? Milyen ismeretekkel rendelkezik? Végez jelenleg bármilyen tevékenységed ezzel kapcsolatban? Mi a fő szempontja a döntésnél (gyorsaság, ár, azonnali eredmény, praktikum stb.)?
- Keresd a számára legjobb megoldást! Úgy alakítsd ki az ajánlatodat, hogy érezze, figyelembe vetted a jelenlegi helyzetét, a lehetőségeit és a számára fontos döntési szempontokat!
- Tedd a lehető legkönnyebbé a dolgát! Egyszerű és praktikus formában kínáld a megoldást!
- Figyelj a folyamat közben is a visszajelzésekre, és a végén kérj véleményt a munkádról!
- A kapott visszajelzések alapján folyamatosan javítsd a tevékenységedet!
A Zöld Tartalom szolgáltatások is ennek a folyamatnak köszönhetően formálódnak és igazodnak egyre jobban az ügyfelek igényeihez. A közelmúltban bevezetett Gyorstalpaló képzést is egy felmerülő igényre válaszolva állítottam össze:
Ismerd meg a partner igényeit!
A Magyar Biokultúra Szövetség egyike azoknak a környezettudatos szervezeteknek, akikkel a Zöld Matek blog szerzőjeként ismerkedtem meg. Egy szakmai ajánlást követően készült el az MBSZ munkáját bemutató interjú a Zöld Hősök rovatban, majd egy rendezvényen (Biobúcsú a Biokultúra Ökopiacon) sikerült személyesen is megismernem a szövetség képviselőit.
A szervezet a közeljövőben megújítja online felületeit és a korábbinál szélesebb közönséget is szeretne megszólítani. Erről a folyamatról beszélgettünk, amikor szóba került a szövetség honlapján elérhető rengeteg értékes szakmai tartalom online eredményeinek mérése és az adatok részletes elemzésének lehetősége. Ekkor merült fel az igény egy olyan képzésre, ahol a legegyszerűbb, ingyenesen elérhető statisztikai adatok elemzésének lehetőségeit tanulhatják meg lépésről lépésre a résztvevők.
Keresd a számára legjobb megoldást!
Az “ügyféligény” már ismert volt, így állítottam össze a képzés tartalmát. A személyes képzés lehetőséget ad a folyamatos visszajelzésre arról, mennyire érthetőek az egyes lépések, melyik megoldás lehet az érdekesebb, szimpatikusabb a partnernek stb. Mivel a szervezettől egyszerre hárman vettek részt a képzésen, így a felmerülő eltérő igényeket és véleményeket is megbeszélhettük.
Tedd a lehető legkönnyebbé a dolgát!
Online programok használatát megtanulni elsősorban a gyakorlatban lehet. Amit nem használunk folyamatosan, azt könnyen el is felejtjük. Ezért fontos volt, hogy megőrizhető, visszakereshető formában is átadjam a képzés anyagát. A sok-sok képernyőfotót és rövid példákat tartalmazó PDF-ben a minta-keresések és példa-oldalak a szövetség munkájához kapcsolódó tartalommal készültek, ezzel is érthetőbbé téve egy-egy funkció használatát.
Figyelj a folyamat közben is a visszajelzésekre, és a végén kérj véleményt a munkádról!
A képzésen végig a gyakorlatban alkalmaztuk az egyes lépéseket, így kiderült az is, ha valami nem úgy működik a szervezet oldalain, mint a példákban. Ezekre a problémákra is igyekeztünk menet közben vagy utólag megoldást találni.
A személyes találkozó után pedig megkértem a résztvevőket, írják meg őszintén a véleményüket a Gyorstalpaló képzésről. Ezt a választ kaptam a lányoktól:
A kapott visszajelzések alapján folyamatosan javítsd a tevékenységedet!
Ez a közös munka egyértelműen bizonyította, hogy az egyedi, személyre szabott szolgáltatás a legnagyobb segítség. Abban tudok egyedit kínálni, hogy valóban a megbízó környezetvédelmi tevékenységére szabva alakítom ki a tananyagot. Nem az a célom, hogy mindenre kiterjedő adatelemzési képzést kínáljak, ezt megteszik mások. Én abban tudok segíteni, hogy a környezetvédelmi tartalomra célzottan, a partner erőforrásaihoz igazítva megmutassam, milyen adatokat érdemes figyelni.
Ugye, hogy nem is olyan bonyolult az út a pozitív vevővéleményekig? 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!