Többször is szóba kerültek már itt a blogon a saját rendezvényekkel kapcsolatos tennivalók. Lépésről lépésre végigvettük, a szervezés mely szakaszában hogyan érdemes kommunikálni az online felületeken. És összeszedtem a zöld rendezvény alapvető jegyeit is.

Az esemény alatti kommunikáció egyik fontos eleme az, hogy a résztvevőktől visszajelzést kérjünk. Ez nem egy üres marketing fogás, valóban szükségünk van arra, hogy alaposan megismerjük vendégeink véleményét. Egy rendezvény szuper alkalom arra, hogy egyszerűen és olcsón végezzünk felmérést célcsoportunk igényeiről.

Miért szerepel ez a feladat az esemény alatti feladatok között és miért nem a rendezvényt követő tennivalók listáján található?

Mert a gyakorlat azt mutatja, hogy a résztvevőket legkönnyebben a helyszínen tudod rávenni a válaszadásra. Jóval hatékonyabb egy azonnali, helyben készített rövid felmérés, mint egy utólag kiküldött online kérdőív.

Ugye te sem azért kérdezed a résztvevőket a véleményükről, mert ez így szokás? Ha szeretnéd a most összegyűjtött információkat felhasználni jövőbeni programjaid tervezéséhez, és jól jönne néhány pozitív értékelés is referenciaként, akkor az alábbi szempontokat tartsd szem előtt a kérdőív elkészítésénél.

Ilyen legyen az eseményt lezáró kérdőíved:

  • helyben készítsd el: a legjobb, ha az utolsó program-részben osztod ki a kérdőíveket és a végén elköszönéskor, a kijáratnál gyűjtöd össze a válaszokat
  • közöld vele, miért kéred a véleményét: írd meg, hogy a jövőbeli programok szervezésekor fogod felhasználni, vagy a rendezvényt követően kap további segítséget a válasza alapján stb.
  • legyen rövid, áttekinthető: férjen rá egy A4-es oldalra, olvasható és szellős formában kérdezz
  • gyorsan kitölthető formát válassz: a legjobb a számskálán, esetleg osztályzatokkal történő értékelés, de világosan magyarázd meg, melyik érték mit jelent
  • a kifejtős véleményhez adj helyet is: ilyen kérdésből csak 1-2 legyen, ne rabold a válaszadók idejét
  • anonim: világosan jelezd, hogy a kérdőív névtelenül is kitölthető, de adhatsz lehetőséget a név megadására, ha szeretnél referenciaként is felhasználható véleményeket is gyűjteni
  • egyértelmű szempontok alapján kérd a véleményüket: ha előadásokról, előadókról kérdezel, pontosan tüntesd fel, kiről szól az adott szakasz, és milyen szempontok alapján értékeljen
  • köszönd meg: az érdeklődését, és azt is, hogy a véleményével is segíti a munkádat

Hidd el, ha ezekre figyelsz, miközben a kérdőívet készíted, sok kitöltött nyomtatványt fogsz visszakapni. Ezek pedig tele lesznek őszinte, referenciaként is publikálható véleménnyel, és a jövőben felhasználható hasznos ötletekkel, tanácsokkal.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, a környezeti témájú ünnepnapok gyűjteményét, és használd egész évben, hogy zöld üzeneted célba érjen!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

(Visited 24 times, 1 visits today)

Zöld Ünnepnapok Naptár 2018

Töltsd le a környezeti témájú ünnepnapok gyűjteményét!

Mutasd, mi ez!