User Generated Content – vagyis a felhasználók által készített tartalom. Így hívják az egyik legsikeresebb marketing megoldást napjainkban.

Mit tud ez az eszköz?

Hipp-hopp eléri azt, amit a hagyományos marketing eszközökkel (reklám, PR) és a saját tartalom gyártásával is sokszor nehéz megvalósítani: bizalmat épít, hitelessé teszi a tevékenységed.

Biztos te is sok ilyen kampánnyal, felhívással találkoztál, csak akkor nem tudatosodott benned, hogy éppen felhasználói tartalomgyártásra kérnek. 🙂

Itt egy rövid lista, mi minden tartozhat ide:

  • a felhasználók valahol (közösségi oldalakon, csoportokban, a te blogodon) írnak rólad, a termékedről, a munkádról
  • kitöltik az értékelő formot a webáruházadban (osztályozzák, csillagozzák a termékeket)
  • megosztják, terjesztik a tartalmadat
  • ajánlást, referenciát adnak
  • a címzett továbbküldi a leveled
  • fotót vagy videót posztolnak az eseményedről, termékedről

Most már érted, ugye? Minden hozzád kapcsolható tartalom ide tartozik, ami nem tőled származik.

Miért van nagy hatása az idegen tartalomnak?

Ma az internetet böngészve keresünk bizonyítékot arra, hogy a kiválasztott termék, szolgáltatás valóban olyan-e, mint amit a tulajdonos állít róla. Az emberek egymás véleményében sokkal jobban megbíznak, mint a cégek kommunikációjában vagy a reklámok állításaiban.

Ha a honlapodra érkező új érdeklődő látja, hogy a hozzá hasonló emberek valóban elégedettek a munkáddal, és szívesen ajánlanak tovább, akkor bátrabban dönt ő is a vásárlásról.

Íme néhány példa, ami alapján már a te fantáziád is elindulhat, és hozzákezdhetsz az új fogyasztói tartalmak begyűjtéséhez:

Felhasználói tartalmak a zöld kommunikációban:

  • Te már megszerezted az terméket? Mutasd meg egy fotón, hogyan segít a használata környezettudatosabbá válni!
  • Melyik a kedvenced a felsorolt 3 zöld termékünk közül? Miért?
  • Melyik terményünket ajánlod egy kezdő biokertésznek?
  • Mutasd a kukád! Mit értél el a hulladékcsökkentésről szóló könyvünk segítségével?
  • Kinek ajánlod ismerőseid közül az új ökomosószert és miért? Tag-eld be őt!
  • Megérkezett a napelemes töltőd? Mutasd be egy rövid videón, hogyan bontod ki és kezded el használni.
  • Vidd magaddal ezt a kérdőívet, amikor végigjárod a tanösvényt, és közben válaszolj a kérdésekre. Töltsd fel válaszaidat és ajándékot kapsz.
  • Döntsd el te, miről készüljön a legújabb videó. Válassz a három fenntarthatósági téma közül, és indokold döntésed.
  • Elkészült a saját készítésű bevásárlószatyrod? Fotózd le és mutasd meg nekünk.
  • Mi a te kedvenc recepted az XY bio magvakkal? Oszd meg a többiekkel!

A lehetőségek száma végtelen. Ennél az eszköznél is a legjobb megoldás, ha folyamatosan próbálkozol. Ki kell kísérletezni, milyen játék vagy felhívás mozgatja meg a célközönségedet.

Figyelj mindig arra, hogy csak a tulajdonos engedélyével használd fel az idegen tartalmakat!


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!