Igen ám, de ezt nem lehet évente megismételni. Bár egy év alatt biztosan te is belejöttél annyira a tartalomkészítésbe, hogy már könnyen találsz saját témát, néha mégis érdemes segítségül hívni ezeket a nemzetközi ünnepeket.
Hogyan?
Használd ki a világméretű kampány által készen adott marketing eszközöket!
Nézzük meg egy példán, milyen formában tudsz csatlakozni egy nemzetközi zöld kampányhoz.
Június 8. – az Óceánok Világnapja
1.) Kutasd fel a soron következő zöld jeles nap központi weboldalát.
Ez néha nagyon egyszerű, hiszen csak beírod a keresőbe angolul az ünnep nevét, és az első találatok között ott lesz a legújabb kampányhoz rendelt önálló honlap.
Példánkban a “world day oceans” keresőszavakra már meg is jelenik a http://www.worldoceansday.org/ cím.
Ha nincs ilyen szerencsénk, akkor érdemes utánanézni, milyen eseményhez, melyik szervezethez kapcsolódik a jeles nap megalapítása. Ha ez megvan, akkor az adott szervezet weboldalán kell tovább keresnünk a kampányok, események között.
2.) Keress kapcsolódási pontot
Hogyan kapcsolhatod össze a saját környezetvédő tevékenységedet és az adott ünnepet? Keresd meg a kampány oldalán az idei év fő üzenetét (topic, action, focus címszavakkal könnyen megtalálod), és próbálj ehhez kötődni valamilyen formában.
2018-ban az Óceánok Világnapja fő témája: “Preventing plastic pollution and encouraging solutions for a healthy ocean.”
Természetesen nem minden esetben megy könnyen ez a kapcsolódás. Legyél kreatív! Valamilyen formában mindannyian ugyanazért a célért dolgozunk, tehát igenis van kapocs. 🙂
Pár példa:
- egy biokertész is csökkentheti a műanyag használatát a tevékenységében
- az ökodivatban is fontos, hogy vásárláskor elutasítsd a nejlonzacskókat
- a szélerőmű vállalkozás bemutathatja, micsoda erőműparkok épülhetnek az egészséges óceán közelében
- a természetjáró klub is segítheti a kampányt a műanyag hulladékok szelektív gyűjtésének bevezetésével
3.) Ismerd meg a kampány elemeit
A világméretű mozgalmak rengeteg eszközt adnak készen a kezedbe. Nézd át alaposan a honlapot (általában resources vagy press menüben), és keresd a következőket:
- közös #kampanyuzenet, a példánkban ez a #WorldOceansDay
- poszterek, közösségi oldalra posztolható képek (erre az ünnepre ezen a linken található minden anyag)
- kampány beágyazható videófilmje (az Óceánok Világnapjára most nem készült új kisfilm, de a korábbi megosztható)
- összefoglaló anyagok, infografikák, szakmai források (az óceánokról mindezt ide gyűjtötték)
- környezeti neveléshez használható oktató anyagok (ebben az esetben itt találod)
4.) Tervezz egy saját akciót
Korábban már mutattam itt a blogon arra példát, hogyan lehetsz te az első és egyetlen magyar résztvevő egy nemzetközi kampány térképén. Ezt a lehetőséget nem érdemes kihagyni, ha van egy kis kapacitásod egy saját eseményre, programra.
Ha nincs ötleted, a szervezők mindig megmutatják a korábbi évek akcióit, és bőven találsz inspirációt. Az Óceánok Világnapjára a jó példákat ezen az oldalon gyűjtötték össze.
5.) Készítsd el az új tartalmaidat
Ne felejtsd el a szervezés és megvalósítás során, hogy a csatlakozás egyik oka az online tartalom készítése volt.
Használj ki minden lehetséges formát arra, hogy erről kommunikálj:
- írj a blogon a környezeti problémáról és a kampány céljáról
- használd a központi #kampanyuzenet kifejezést a közösségi oldalakon
- használd fel a kampány marketing anyagait
- hirdesd meg az akciódat
- tedd fel akciódat a nemzetközi térképre
- számolj be a megvalósításról, tapasztalataidról a blogon, honlapon
Egy ilyen nemzetközi kampány akár 2 hétre elég új tartalommal lát el. Biztos lehetsz benne, hogy a közönséged is örömmel fogadja az új információkat, és értékelni fogja az aktivitásod. Nem is kell több a szakmai hírnév erősítéséhez. 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!