Így állj neki a hírlevél-marketingnek

Nem először olvashatod már itt a blogon, hogy a saját hírlevél-lista igen nagy érték. Már a honlapod indításától kezdve érdemes a látogatók e-mail adatait gyűjtened!

Ez a „válogatott” közönség kíváncsi lesz a jó szakmai tartalomra. Egy saját hírlevél-lista segítségével elérheted, ösztönözheted és elkötelezetté teheted mindazokat, akik hajlandóak az érdeklődőből vásárlóvá, közreműködővé vagy támogatóvá válni.

Így állj neki a hírlevél-marketingnek

Hogyan készítsd elő az e-mail marketingedet?

  1. Ki kell találnod, miért lesz érdemes az oldaladra látogatónak megadnia az e-mail címét. Fel kell ajánlanod valami hasznos dolgot az adataiért cserébe. Ez lehet egy adott zöld témáról szóló hírlevél-sorozat, egy letölthető tananyag, egy saját szakmai video linkje vagy akár egy zárt Facebook csoport tagsága stb. Mindenképp olyan „csalit” kell készítened, ami a célcsoportodnak valóban felkelti a figyelmét. Ebben a cikkben összegyűjtöttem néhány jó ötletet, de korábban már megmutattam néhány külföldi zöld szervezet feliratkoztató oldalát is.
  2. Az is át kell gondolnod, milyen típusú leveleket szeretnél a listára küldeni. A folyamatosan gyarapodó listádra rendszeresen kell küldened levelet, különben néhány hónap alatt a korábbi feliratkozók elfelejtenek, és figyelmen kívül hagyják a későbbi leveleidet. Vagyis a listát életben kell tartani. Ezért már most találd ki, hogy a feliratkozókat környezetvédelmi aktualitásokról és programokról fogod tájékoztatni, hétről hétre zöld életmód tippeket küldesz nekik vagy egy több részes lecke-sorozatot kapnak tőled. Természetesen a blogon megjelenő írásokról és éppen folyó tevékenységedről is beszámolhatsz a levelekben, de itt is érvényes a szabály: arról írj, ami nekik értéket jelent, segíti őket a problémájuk megoldásában, terveik megvalósításában!
  3. Ha a terv kész, jöhetnek a gyakorlat feladatok. A látogatói adatok gyűjtésének és a hírlevél-küldésnek szigorú adatvédelmi szabályai vannak. Ezeket ebben a korábbi cikkemben már összefoglaltam.
  4. Szükséged lesz még egy ügyes hírlevélküldő rendszerre az e-mail címek automatikus gyűjtéséhez, a kiküldendő levelek szerkesztéséhez, időzítéséhez, és akár automatikus válaszlevelek beállításához. Több ilyen rendszer is elérhető, vannak közöttük ingyenes és magyar változatok is. Érdemes megnézned, hogy azok a hírlevelek, amiket te kapsz, vajon milyen rendszerben készültek. A választás itt részben ízlés kérdése is, így lehet, hogy próbálgatnod kell egy kicsit addig, amíg megtalálod a kedvenced.
  5. Hogy kerül az e-mail cím gyűjtője a honlapodra? Ha külső programozó készítette az oldalad, akkor ő fogja felvarázsolni. Ha te készítetted valamelyik honlaptervező programmal, akkor abban könnyen meg fogod találni a beállítás módját (pl. egy külön bővítmény lesz, vagy egy widget-et kell kitenned). Általában a hírlevélküldő programok is segítenek neked, hogy akár egy mozdulattal a kiválasztott helyre tedd az adatokat gyűjtő űrlapot.

Már indulhat is a munka!

Figyelj arra, hogy mindig érthetően, egyértelműen kommunikálj! A feliratkozó oldal, a visszaigazoló e-mail és az utána küldött levélsorozat egy folyamat része, amely során az egyszeri látogató elkötelezett követőddé válhat. De ehhez fontos, hogy ő álljon a hírlevél-marketinged központjában, ne a munkád és a szervezeted! Akkor lesz a munkád eredményes, ha segíted őt a problémájának megoldásában, céljainak elérésében.

 


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.