“Legyen saját közösséged!” – Ez az egyik leggyakrabban hallható tanács mostanában az online marketing területén.

Valóban akkor kommunikálhatsz a legeredményesebben, ha sikerül egy közvetlenül elérhető csoportba gyűjtened a tevékenységed iránt érdeklődő embereket. Ezért érdemes az e-mail címeket elkérni a látogatóktól, és ezért kell az érdeklődők által kedvelt közösségi oldalakon is jelen lenned.

Ma az egyik leggyakrabban használt megoldás a közösségépítésre a saját Facebook csoport létrehozása. Ha aktívan használod a Facebook-ot, akkor valószínűleg te is sok olyan csoportot fedeztél már fel, ami számodra érdekes és hasznos információkkal szolgál, és segítségükkel hasonló érdeklődésű emberekkel kerülhetsz kapcsolatba. Lehet, hogy már te is hoztál létre korábban Facebook-csoportot.

Ebben a cikkben azt nézzük meg lépésről lépésre, mikor és hogyan érdemes a környezetvédelmi tevékenységed támogatására egy új csoportot létrehoznod.

Mire vállalkozol egy saját csoport létrehozásával?

  • Minden csoportnak van egy konkrét alapja vagy célja (pl. hasonló érdeklődés, közös munka, közös múlt stb.), ezért folyamatosan biztosítani kell, hogy a csoportban folyó tevékenység erről szóljon, az ott megjelenő tartalmak valóban kapcsolódjanak a fő témához.
  • A csoport megfelelő működését az adminoknak szabályokkal, a belépések engedélyezésével és a hozzászólások esetleges moderálásával kell biztosítaniuk.
  • A közösség aktivitását témafelvetésekkel, a beszélgetések irányításával és a kommunikáció ösztönzésével folyamatosan életben kell tartani.

Ugye látszik, hogy ez folyamatos munka, ami egy nagyobb csoport esetében igazi időrabló tevékenységgé is válhat?

Ezért mindenképp érdemes az alábbi kérdésekre válaszolnod az új csoport indítása előtt:

  • Pontosan meg tudom mondani, kiket és milyen céllal várok a csoportba?
  • Elég a tudásom, tapasztalatom ahhoz, hogy egy ilyen témájú csoportnak a vezetője legyek? Ha nem, akkor van szakmai segítségem?
  • Ellenőriztem, hogy van-e esetleg ugyanilyen témában jól működő csoport a Facebook-on? Ha igen, akkor érdemesebb esetleg ahhoz csatlakoznom? Segítségként összegyűjtöttem neked néhány környezetvédelmi témájú csoportot, amit érdekesnek találhatsz:
    1. Zöld Civil
    2. Zöld Mozgalom
    3. Zenita
    4. Hulladékcsökkentők baráti társasága
    5. Háztartásom hulladék nélkül
    6. Ökológiai gazdálkodás
    7. MKNE – Magyar Környezeti Nevelési Egyesület
    8. Minden újrahasznosítható
    9. Környezetismeret tanítás alsó tagozaton
  • Az új csoportom segíthet abban, hogy környezetvédelmi üzenetemet és konkrét tevékenységemet egyre többen ismerjék meg?
  • Vannak ötleteim a csoport hirdetésére? Pl. követők, akiket meghívhatok vagy oldalak, ahol beszélhetek az új csoportról stb.
  • Összegyűjtöttem legalább az első hónap minden napjára egy-egy témát, amiről a csoportba érkezők beszélgethetnek?
  • Van elég időm arra, hogy napi szinten belépjek és kezeljem a csoport működését?
  • Vannak olyan ismerőseim, munkatársaim, akik adminként segíthetnek nekem a mindennapi feladatokban?

Ha mindezeket végiggondoltad és úgy döntötted, vállalod a feladatot, akkor a Facebook-on ilyen lehetőségek közül választhatsz:

  1. Nyilvános csoport: Mindenki rátalálhat a csoportra, bárki csatlakozhat hozzá, bárki láthatja a csoportot és tagság nélkül olvashatja a posztokat is.
  2. Zárt csoport: Ebben az esetben is mindenki látja a csoport nevét és a tagokat, de a posztokat már nem. Bárki kérheti a felvételét, a tagok meghívhatnak és a csoporthoz adhatnak új tagokat.
  3. Titkos csoport: Ez a csoport nem jelenik meg a keresőkben, semmilyen információ nem látható róla külsősként. Csak a tagok adhatnak hozzá ismerőseik közül új tagokat a csoporthoz. Csak a tagok láthatják a csoportban folyó beszélgetéseket.

A céljaidhoz igazodva kell választanod a három lehetőség közül. Ha a környezettudatos szemléletet szeretnéd terjeszteni és minél több emberhez szeretnél eljutni, akkor a nyílt csoport megfelelő lesz. Ha komolyabb közösséget szeretnél építeni, a csoport tagjainak különleges információkat, szakmai támogatást szeretnél kínálni, akkor zárt csoportot hozz létre. Ha pedig az ügyfeleket, vásárlókat, a szakmai partnereket vagy a szervezeted tagjait szeretnéd egy csoportban elérni, akkor a titkos csoportot válaszd.

Ezeket állítsd még be a csoport létrehozásakor:

  • Legalább egy embert hozzá kell adnod tagként a csoporthoz.
  • A csoport neve, típusa (pl. barátok, esemény, család, iskola stb.) és adatvédelmi típusa (nyílt, zárt vagy titkos).
  • Jogok: Ki adhat új tagokat a csoporthoz? Kell minden poszthoz az admin vagy moderátor engedélye?
  • A csoport egyszerű neve, ami egy kifejező, megjegyezhető közvetlen link és e-mail cím lesz.
  • A csoport leírása és borítóképe.
  • Házirend: Hogyan működik a csoport? Mit szabad és mit nem? Mikor zárnak ki valakit?

Mindent végiggondoltál és létrehoztad a saját környezeti témájú csoportodat? Ha nem titkos a csoportod, írd meg egy hozzászólásban a nevét és a témáját! De javasolhatsz mások által létrehozott, kedvenc zöld Facebook csoportokat is a többieknek!

 

Save

Save

Save

Save


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!