A múlt heti cikket ott fejeztük be, hogy ha még eddig nem volt a Facebook-on saját zöld közösséged, akkor most alapos átgondolás után meghozott döntéssel létrehozod a Facebook csoportodat.
Én bizony így is tettem! Már hónapok óta tudtam, hogy a környezeti neveléssel foglalkozó Zöld Matek oldalam esetén ez lenne a szükséges következő lépés. Mégis húztam-halasztottam a dolgot.
Milyen indokokat találtam?
- Féltem egy közösség élére állni. Mi van ha nem fogadnak el?
- Hogy fogom ellenőrizni a csoport működését, hogy az ott talált tartalom hasznos legyen a tagok számára?
- Mi lesz, ha senki nem csatlakozik?
- Mit csinálok, ha senki nem akar hozzászólni?
Aztán szépen sorban eloszlattam a kételyeimet:
- Két éve foglalkozom ezzel a zöld témával, vannak követőim, a hírlevél-listámon olvasók és kaptam már pozitív visszajelzéseket. Mivel nem találtam ugyanebben a témában csoportot, nekem kell létrehoznom azt. Csak akkor tudom meg, hogy elfogadnak-e, ha elindítom a csoportot.
- Alaposan átrágtam magam több nagy csoport működési szabályzatán. Összegyűjtöttem azokat a problémákat, amit várhatóan már az elejétől kezelni kell. Ezekből elkészült a saját házirendem, amivel már kontrollálni tudom a csoportban posztolt tartalmakat.
- Ha azt szeretném, hogy csatlakozzanak, egyértelműen meg kell fogalmaznom, hogy mire számíthatnak a belépő tagok. Mi a csoport célja, miben segíthetünk egymásnak. Ha ez már egyértelmű, akkor a marketingen múlik, hogy hányan szereznek tudomást róla és a hír felkelti-e az érdeklődésüket.
- Ha a csoport létrehozása mellett döntöttem, akkor már elszántam magam arra, hogy a működésébe energiát és időt kell fektetnem. Az elején biztosan nekem kell érdekes posztokat írnom, hasznos tartalmat megosztanom, kérdésekkel aktivizálnom a közösséget. Erre fel lehet készülni a tartalomnaptárhoz hasonló tervvel. Úgy gondolom, hogy ha egy hónap alatt sem sikerül egy új csoport működését beindítani, akkor ott a tagok nem azt kapják, amire számítottak. Ilyenkor alapos átgondolás után mindenképp változtatni kell.
Miután meggyőztem magam, hogy nem érkezik el a világvége azzal, ha nem sikerül egy szuper közösséget létrehoznom, viszont esélyem sincs erre, ha el sem indítom a csoportot…
Belevágtam!
- Létrehoztam a csoport felületét a Facebookon.
- Zárt csoport mellett döntöttem, a lehetőséget a feliratkozóknak, a vevőknek és a Facebook oldal követőinek ajánlom.
- Elkészült a borítókép (kezdetleges, de ez sem lehet akadálya az indulásnak), a rövid leírás és a köszöntő házirend.
- Készítettem egy rövid listát a következő hét lehetséges posztjairól, hogy felkészülve várjam az indulást.
- Kitettem a Facebook oldalra a hírt a csoport indulásáról, és kiküldtem egy extra hírlevelet a listára, amiben meghívom a címzetteket a csoportba. Mindkét esetben egyértelműen leírtam, mire számíthatnak a tagsággal.
- Vártam és reménykedtem… És jöttek az első tagok 🙂
Ahogy a fenti képen is látszik, az első napon 62 tag csatlakozott és egy rövid bemutatkozás erejéig többen hozzászólást is írtak. De ez még csak a kezdet!
A pozitív fogadtatás után most nagyon oda kell figyelnem a csoportban megjelenő tartalomra és a tagok aktivizálására. Az elkövetkező hetekben erre fogok koncentrálni és amint elég tapasztalatot szerzek, jelentkezni fogok a sorozat következő részével.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!