A tartalomgyártás állandó és sokszor fárasztó feladat. Az aktív online kommunikáció által elért eredmények viszont általában lassan, hosszú idő elteltével válnak valóban érezhetővé. Ebből a két jellemzőből adódóan sokan feladják a küzdelmet, nem képesek a folyamatos online tartalommarketinget megvalósítani.

Mivel teheted könnyebbé, egyáltalán teljesíthetővé az online kommunikációt?

Egy jól tervezett, megfontolt és a céljaidhoz igazított tartalomtervvel.

Abban az esetben, ha már meg tudod fogalmazni, hogy mit szeretnél elérni az online tartalmakkal, kikhez és milyen felületen szeretnél szólni, itt az idő bevezetni a rendszeres terveken alapuló kommunikációt.

Egy kis ismétlés: Mi mindent kell ütemezned a tartalomtervben? 

  • Milyen csatornákon kommunikálsz? (blog, e-mail, melyik közösségi oldalak)
  • Milyen jellegű tartalmakat készítesz? (hosszú szakmai cikk, szórakoztató írás, élő videó, rövid figyelemfelhívó üzenet, humoros megosztható kép stb.)
  • Melyik felületen milyen gyakran jelentkezel új tartalommal? (Kicsit könnyíti a helyzetet, hogy egy-egy jó írást több felületen is érdemes terjeszteni és a régebbi tartalmakat újra és újra használhatod.)
  • Hányan írjátok a tartalmat és kinek mi az erőssége? (szakmai, szórakoztató, szép képek stb.)

Ha az összes közösségi média megjelenést is egyben szeretnéd látni, érdemes a hét minden napjára összeírni az alábbiakat:

  • melyik csatornán
  • melyik célcsoportnak
  • milyen céllal (pl. megosztás, like, feliratkozás, vásárlás)
  • milyen típusú (kép, video, idézet, szöveg stb.)

tartalmat szeretnél publikálni.

Aztán jöhet a terv összeállítása:

  • Első lépésként tervezd meg, mit írsz a következő hetekben a blogodra,
  • majd ha van időd, akkor kösd hozzá a közösségi média oldalakat: a cikkeket mikor osztod meg, milyen részleteket közölsz belőlük,
  • tervezz önálló tartalmat a közösségi oldalakra,
  • fókuszálj egy-egy projektre (új termék, kampány, esemény szervezése) és ennek teljes időtartamára készítsd el a támogató tartalmak tervét,
  • lépj egy kicsit hátra és gondold át a következő évek nagyobb céljait (új piac, termékfejlesztés, profilváltás), majd tervezd meg, hogyan készítheted elő ezt a nagy változást már most, a jelenben publikált tartalmakkal.

Ez az elmélet. Megmutatom, én hogyan valósítom meg ezt a gyakorlatban:

1.) Legalább két hónapra előre tervezek, ennyi időre már biztosan látom a célokat, várható programokat és eseményeket.

2.) Az így elkészített tervet “biztos alapként” kezelem. Bármilyen aktuális esemény, friss hír vagy új cél felülírhatja a tervezett tartalmat. Ilyenkor a tervezett írásokat átütemezem, vagy ha egymásra épülő sorozatról van szó, eltolom az egészet.

3.) Minden hó vége felé egy napot szentelek a következő időszak tartalmainak átgondolására. Ilyenkor nem foglalkozom aktuális ügyekkel, gyakorlati írással. Ez a nap a stratégia átgondolásáról, inspirációról, ötletelésről és jövőtervezésről szól. A nagy céloktól haladok az apró feladatok felé: átgondolom a szükséges folyamatokat, a megfelelő kommunikációs eszközöket és a végén eljutok a konkrét témákig.

4.) Minden külön projektre elvégzem ezt a feladatot. Mivel különböző zöld témákon dolgozom folyamatosan, nekem segít, ha külön-külön időt szentelek ezekre a témákra. Elmerülök az egyik projektben mindaddig, amíg el nem készül a részletes tartalomterv. Kis pihenő után ráhangolódom a másik környezetvédelmi témára és ott is elkezdem a tervezést.

5.) A végén minden projektre elkészül a következő hónap “biztonsági” terve. Miért hívom így? Mert ez a terv adja meg azt a biztonságot, hogy mindig legyen miről írnom. A napi rutinfeladatok közben nem kell már az ihletre várnom. Csak megnézem a feladatlistát és kezdődhet a gyakorlati munka. Bármi közbejöhet: betegség, utazás vagy egyéb feladat, a minimum tartalmat megbízhatóan el tudom készíteni.

Milyen formában készülnek a tervek?

Mivel több típusú terv készül, több megoldást is használok egyszerre.

  • A projektek blog-bejegyzéseinek és hírleveleinek terve kézzel készül, minden projekt más színben pompázik. A fotón bal kéz felől található ez a havi naptár. Ahogy látod, én időben is különválasztom a témákat. Más-más napon foglalkozom az egyes megbízásokkal.
  • A közösségi oldalakra készülő posztok listája is kézzel készül, erre szuperül használhatók a konferenciákon kapott jegyzetfüzetek. Napról napra itt pipálgatom a már elkészült posztokat.
  • Van egy filofaxom, ebben a programjaim és a kötelező hivatalos feladatok vannak. Ezt kiegészítve a Google naptárban is szerepelnek ezek a feladatok, így ha elfelejtem megnézni a filofaxot, akkor a telefonom időben csipog, hogy pl. utalnom vagy számláznom kell. 🙂
  • Van még egy kedvenc évtervezőm, a DM Lifebook-ja. Ezt én nem naptárként használom, nem is hordom magammal a mérete miatt. Viszont ebbe írok minden új ötletet, itt tervezem a kampányokat, ebbe kerülnek az éves tervek stb.

Ez a négy eszköz mindig ott van a közelemben, amikor az íróasztalomnál dolgozom. Mindegy, hogy napi rutinfeladatokról (cikkírás, posztolás) vagy stratégiatervezésről van éppen szó, segítenek a munkámban. Tény, hogy mindig alapos, pontos és tervezgetős voltam. Hidd el, hogy ha te nem ilyen típusú vagy, akkor is nagy haladást érhetsz el, ha bevezeted a tartalomtervezés gyakorlatát. Jelölj ki minden hónapban pár órát a naptáradban, amit kizárólag erre a tevékenységre szánsz. Meglátod, a jól előkészített tartalom sokkal gyorsabban megszületik, és így a kommunikációd egységesebbé és hatékonyabbá válik.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

(Visited 11 times, 1 visits today)