A környezetvédők nagy része azonban nem születik tartalomgyárosnak. Aki ezt a hivatást választja, általában tenni akar valamit a környezetért, nem pedig arról kommunikálni, hogy mit és hogy kellene megvalósítani.
Az online marketing, és annak egyre fontosabb részeként a tartalomkészítés feladata a legtöbbször csak később kerül fel a tennivalók közé. A legtöbben belátjuk, hogy nem lehet legyinteni erre a területre, hiszen ez ma a “csoda-eszköz”, ami közelebb visz a zöld céljainkhoz, a fenntarthatóság szemléletének terjesztéséhez.
De akkor ezt is meg kell tanulnom?
Valószínűleg igen. Mivel sokan nem tudjuk kiszervezni a szövegírást, vagy az egész online marketinget, így bizony ezt a szakmát is ki kell tanulni.
Éppen ebben segít neked a Zöld Tartalom. 😀
Mivel a tartalommarketing hatása hosszú távon érezhető, most érdemes elkezdened a munkát, ha egy-két év múlva igazi eredményt szeretnél.
Hogyan kezdj bele?
1.) Olvass – sokat és sokfélét. Kövess számodra érdekes blogokat, népszerű bloggereket. Így tudod a legkönnyebben megismerni a blogon használt stílusokat és a könnyen “fogyasztható” szöveg-formát.
2.) Írj – kezdd el ma a gyakorlást. A legtöbb embernek nincs kialakult stílusa, amikor elkezdi a blogolást. De ez ne tartson vissza attól, hogy megírd az első bejegyzéseidet. Hosszú hónapok folyamatos munkája során egyre kreatívabb, magabiztosabb és lazább leszel. Hiszen éppen arról írsz, amivel foglalkozol. Így minden szakmai ismereted megvan ahhoz, hogy jót és jól írj. Ezt a tanulóidőt úgysem tudod átugrani. Nem lehet azzal sem pótolni, hogy mindaddig a fióknak írsz, amíg nem érzed tökéletesnek a végeredményt.
3.) Szemlélődj – járj nyitott szemmel és keresd a neked tetsző, rád pozitívan ható szövegeket. Ezekre rábukkanhatsz olvasás, filmnézés közben, vagy akár egy reklámban is. Ha találsz ilyet, egy percre gondold át, mi tetszik benne, mivel hatott rád. Jegyezd meg, gyűjtsd valahol ezeket az ötleteket, megfigyeléseket. Később jól jönnek majd, amikor hasonló érzéseket szeretnél kelteni az olvasókban.
4.) Tanulj – a szövegírást tanulni is lehet. Ha úgy érzed, hogy az első három lépés nem elég ahhoz, hogy rátalálj a saját stílusodra és magabiztosan blogolj, akkor tanulj a profiktól. Ezzel felgyorsíthatod a fejlődésed, hiszen nem a saját szövegeiddel kell tesztelned mindent, hanem készen kapod a sikeres szövegírói tippeket.
Gyakorlat teszi a mestert, avagy a fejlődés tipikus állomásai
- Szakmai szöveget írsz, szeretnél igazi szakembernek látszani. Az olvasókat magázod és egyes szám harmadik személyt használsz – az ember elgondolkodik, nem tudja…
- Egyre közvetlenebb vagy, az olvasókat már tegezed. Kerülöd a nehezen érthető szakszavakat, vagy legalább megmagyarázod a jelentésüket. Gyakran használsz többes szám első személyt – tudjuk, értjük, szeretnénk…
- Egyre többször fogalmazod meg a személyes véleményedet. Már megosztasz az olvasókkal személyes történeteket is a szakmai munkádról. Megjelenik írásodban az “Én”.
- Már nem csak a környezetvédő munkádról írsz. Engeded, hogy az olvasó kicsit jobban megismerjen.
- Ismered az olvasóidat. Tudod, hogy az adott témában mire kíváncsiak, mit kérdeznének. Ezért éppen arról írsz, amivel segítheted őket. A stílusod őszinte és könnyed. Mintha éppen egy olvasóddal beszélgetnél személyesen.
Te most melyik állomáson tartasz?
Ha kíváncsi vagy, hogyan látnak az olvasóid, egy marketing tanácsadás keretében megbeszélhetjük.
Szeretnél egy ilyen elemzést ajándékba kapni?
2018-ban minden hónap közepén kisorsolok egy szerencsés jelentkezőt, aki az adott hónap végéig e-mailben megkapja az online marketing elemzését. Neked nincs más dolgod, mint kattintani és jelentkezni a februári ingyen elemzés sorsolására.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!