Az előző bejegyzésben arról írtam, milyen fontos, hogy a követők alaposan megismerhessenek. Abban a cikkben a bemutatkozásra találtál 13 ötletet.

Most egy újabb fontos témakör következik: az ismeretterjesztés. Ugye, azt már te is tudod, hogy ez a tartalommarketing lényege. 🙂

Ez a te szakmádról szól, arról a környezetvédelmi ügyről, amiért nap mint nap küzdesz. Így biztosan bőven van olyan tudás, amit érdemes megosztanod az olvasókkal.

De milyen formában lehet a sok hasznos információt átadni?

Összegyűjtöttem neked 13 lehetséges témát, amivel taníthatod, képezheted a követőket:

  1. Felsorolás: 5 tévhit / mítosz a képviselt környezeti problémával kapcsolatban
  2. Felsorolás: a leggyakoribb hibák a környezettudatosság adott területén
  3. Erre vagytok kíváncsiak: A látogatók, hozzászólók kérdéseire adott válaszok
  4. Ábra, inforgrafika a képviselt környezeti problémáról (hulladék újrahasznosítás útja, tudatos vásárlás folyamata, hogy válik a sport a mindennapok részévé, milyen életkorban hogyan taníthatod gyermekedet a környezet védelmére…)
  5. Mi a különbség? (az újrahasználat és az újrahasznosítás között, a bio és öko jelzések között, a megújuló energiák között, a természeti értékek védettségi fokozatai között…)
  6. Saját felmérések eredményei
  7. Fontos és friss statisztikai adatok az adott környezeti problémáról
  8. Könyvajánló: Egy új szakmai könyv bemutatása vagy a legfontosabb / legérdekesebb könyvek listája
  9. Filmajánló: Egy új film a képviselt környezeti témáról vagy a legjobb ilyen témájú filmek listája
  10. Ismertess egy érdekes, de alig ismert tényt! (egy védett állat meglepő tulajdonsága, egy természetvédelmi terület különleges képződménye, egy öko tisztítószer eredete, egy meglepő sport rekord…)
  11. Érvek és ellenérvek – egy adott szakmai kérdésről
  12. Lista A-tól Z-ig: szakmai fogalmak, bio termékek a háztartásban, öko piaci beszerzőhelyek, veszélyes hulladékok, hazai védett állatok, kerékpározáshoz szükséges eszközök…
  13. Ismeretterjesztő játék: készíts egy kvíz kérdéssort, ahol a látogatók lemérhetik tudásukat az adott zöld témában!

Ha eddig csak szakmai cikkek formájában adtad át a tudásod a blogon, ezzel a listával már változatosabb lehet a kommunikációd. Minden egyes bejegyzés, amiből az olvasók tanulnak, a szakmai márkád erősíti.

Minél hitelesebb képviselője vagy a szakmádnak, annál többen fognak rátalálni az oldaladra, így egyre többen lépnek be azon az ajtón, ami a tudatos, zöld életmódhoz vezet.


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!