Az előző bejegyzésben arról írtam, milyen fontos, hogy a követők alaposan megismerhessenek. Abban a cikkben a bemutatkozásra találtál 13 ötletet.
Most egy újabb fontos témakör következik: az ismeretterjesztés. Ugye, azt már te is tudod, hogy ez a tartalommarketing lényege. 🙂
Ez a te szakmádról szól, arról a környezetvédelmi ügyről, amiért nap mint nap küzdesz. Így biztosan bőven van olyan tudás, amit érdemes megosztanod az olvasókkal.
De milyen formában lehet a sok hasznos információt átadni?
Összegyűjtöttem neked 13 lehetséges témát, amivel taníthatod, képezheted a követőket:
- Felsorolás: 5 tévhit / mítosz a képviselt környezeti problémával kapcsolatban
- Felsorolás: a leggyakoribb hibák a környezettudatosság adott területén
- Erre vagytok kíváncsiak: A látogatók, hozzászólók kérdéseire adott válaszok
- Ábra, inforgrafika a képviselt környezeti problémáról (hulladék újrahasznosítás útja, tudatos vásárlás folyamata, hogy válik a sport a mindennapok részévé, milyen életkorban hogyan taníthatod gyermekedet a környezet védelmére…)
- Mi a különbség? (az újrahasználat és az újrahasznosítás között, a bio és öko jelzések között, a megújuló energiák között, a természeti értékek védettségi fokozatai között…)
- Saját felmérések eredményei
- Fontos és friss statisztikai adatok az adott környezeti problémáról
- Könyvajánló: Egy új szakmai könyv bemutatása vagy a legfontosabb / legérdekesebb könyvek listája
- Filmajánló: Egy új film a képviselt környezeti témáról vagy a legjobb ilyen témájú filmek listája
- Ismertess egy érdekes, de alig ismert tényt! (egy védett állat meglepő tulajdonsága, egy természetvédelmi terület különleges képződménye, egy öko tisztítószer eredete, egy meglepő sport rekord…)
- Érvek és ellenérvek – egy adott szakmai kérdésről
- Lista A-tól Z-ig: szakmai fogalmak, bio termékek a háztartásban, öko piaci beszerzőhelyek, veszélyes hulladékok, hazai védett állatok, kerékpározáshoz szükséges eszközök…
- Ismeretterjesztő játék: készíts egy kvíz kérdéssort, ahol a látogatók lemérhetik tudásukat az adott zöld témában!
Ha eddig csak szakmai cikkek formájában adtad át a tudásod a blogon, ezzel a listával már változatosabb lehet a kommunikációd. Minden egyes bejegyzés, amiből az olvasók tanulnak, a szakmai márkád erősíti.
Minél hitelesebb képviselője vagy a szakmádnak, annál többen fognak rátalálni az oldaladra, így egyre többen lépnek be azon az ajtón, ami a tudatos, zöld életmódhoz vezet.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!