Ha olvastad a blog hírlevelezésről szóló korább bejegyzéseit, akkor arról már nem kell győzködnöm téged, hogy a hírlevélküldés továbbra is szuper online marketing eszköz.

Azonban arra figyelned kell, hogy ez csak akkor igaz, ha a folyamatosan gyűjtött e-mail listádat rendszeresen karbantartod, tisztítod. Ez a lépés elengedhetetlen ahhoz, hogy a leveleidet a lista nagy része megnyissa, olvassa és tovább is kattintson oda, ahová el szeretnéd vezetni az olvasókat.

Mi a titka az elkötelezett olvasók listájának?

Tisztában kell lenned azzal, hogy az olvasók érdeklődése, élethelyzete változhat. Ezért a korábbi feliratkozók egy része inaktívvá vagy éppen elérhetetlenné válik számodra. Ez nem a te hibád, hanem egy természetes folyamat.

Viszont az érdeklődésüket vesztett feliratkozók ritkán veszik a fáradtságot arra, hogy leiratkozzanak a listádról. Így időről időre (pl. évente) neked kell elbúcsúznod tőlük.

A sikeres, érdeklődőkkel teli listához ezeken a lépéseken kell végighaladnod:

1.) Tisztítsd meg a listát a hibás címektől

Ehhez a lépéshez ismerned kell a hírlevelező programod rendszerét, mert a program segítségével tudod megtalálni a hibás címeket.

Nézd meg a lista részleteit, és keresd meg a feliratkozók státuszát. Ha leiratkozott, tisztított, törölt… státuszt találsz, ezeket az email címeket érdemes egyesével megvizsgálni.

Akiket mindenképp törölnöd kell:

– Ha leiratkozott a listáról, de az email rendszer nem törli véglegesen, akkor neked kell ezt megtenned.

– Ha az e-mail címre nem sikerül a leveleket kézbesíteni (bounced), valószínűleg hibás a korábban megadott cím, vagy megszűnt. Ha van időd ezekkel a címekkel szöszölni, akkor egyenként megnézheted, vajon valami elgépelés lehet-e a hiba. De egy nagy listán erre nem lesz időd. Ilyenkor ezeket a feliratkozókat nyugodt szívvel törölheted a listádról.

2.) Keresd meg az inaktív feliratkozókat, és töröld bátran, akit kell

Minden e-mail címnél látod, mikor iratkozott fel, sikeresen megkapta-e a leveled, volt- e valaha valamilyen aktivitása (megnyitott valamit, kattintott a levélben). Ezen adatok alapján el tudod dönteni, hogy a feliratkozótól véglegesen érdemes-e elbúcsúznod, vagy valahogy vissza szeretnéd csábítani az aktív olvasók közé.

Ezt a döntést sok dolog befolyásolhatja, de személyes tapasztalat, hogy a több évvel korábban feliratkozott, azóta soha semmit meg nem nyitó címzettek nem fognak hiányozni a listáról. A törlésükkel pedig javulni fog a hírlevelek megnyitási aránya is. 🙂

3.) Frissítsd fel a kapcsolatot az inaktív, de listán tartott feliratkozókkal

Most jön az igazi kihívás: újra kapcsolatot kell létesítened a téli álmot alvó feliratkozókkal.

Hogyan aktivizálhatod őket?

  • írd meg neki levélben, hogy hiányolod
  • mutasd meg neki, mi mindenről maradt le, és ajánl neki valami érdekeset / kedvezményt…
  • írd meg, hogy szeretnél hasznos leveleket küldeni neki, ezért érdekel, hogy mi foglalkoztatja mostanában, ehhez használj kérdőívet, szavazást stb.
  • indíts játékot, kihívást, ami felpörgetheti az aktivitást
  • kérdezd meg, hogy szeretne-e a listán maradni, vagy töröljed a címét – ehhez legyen egy “listán maradok” gomb a levélben

4.) Szegmentáld a listát

Minél nagyobb a listád, annál sokfélébb az olvasók érdeklődése. Ebben az esetben nem kerülheted el a feliratkozók kisebb csoportokba rendszerezését.

Hiszen nem ugyanarra kíváncsi az éppen feliratkozó, mint a több éve rendszeres és elkötelezett olvasód. A szegmentálás segít abban, hogy mindenki célzottan azt kapja tőled, amire kíváncsi, ami éppen foglalkoztatja. Te pedig minden feliratkozónak éppen azt a terméket, szolgáltatást tudod ajánlani, amire szüksége van.

Ha hiányoznak azok az információk, ami alapján ki tudod alakítani a csoportokat, gyűjtsd be most az adatokat: kérdezd meg a listát pl. egy kérdőív, játékos felhívás formájában.

5.) Készíts automatikus e-mail sorozatokat

Minél nagyobb és szegmentáltabb a listád, annál több időt igényel a kezelése. Ebben segítenek az automatikus e-mail sorozatok. Hiszen elég csak egyszer elkészíteni pl. az új feliratkozóknak szánt tanító sorozatot, utána már csak be kell állítanod, hogy minden új feliratkozónak elinduljon ez a sorozat.

Ilyen levélsorozatokkal képes leszel a feliratkozókat végigkísérni egy folyamaton, mindig egy következő szintre emelve az érdeklődésüket. Ráadásul az automatikus levelek abban is segítenek, hogy rendszeresen halljanak rólad a címzettek.

Munkára fel!

Az elkötelezett olvasókat tartalmazó hírlevél lista kialakítása időigényes folyamat. De érdemes rászánni pár napot a munkára, nem mondhatsz le a sikeres lista előnyeiről.

Hidd el, nagyon boldog leszel, amikor az új kiküldött levél statisztikáit ellenőrzöd majd. 🙂


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, a környezeti témájú ünnepnapok gyűjteményét, és használd egész évben, hogy zöld üzeneted célba érjen!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

Zöld Ünnepnapok Naptár 2019

Töltsd le a környezeti témájú ünnepnapok gyűjteményét!

Mutasd, mi ez!