Környezetvédő szakértő vagy? Szeretnéd, ha ezt tudnák is rólad?

Akkor használd ki az online kommunikáció eszközeit a szakmai márkád támogatására!

A személyes márkádat folyamatosan ápolnod kell. Ha azt szeretnéd, hogy az emberek megismerjék a neved és környezetvédelmi témában te juss szakértőként az eszükbe, akkor oda kell figyelned az online csatornáidon való megjelenésedre.

Környezetvédő szakértő vagy? Szeretnéd, ha ezt tudnák is rólad?

Mi minden teheti egyedivé és megjegyezhetővé a szakmai neved?

Nézd át ezt a listát és ellenőrizd, vajon te használod-e ezeket a megoldásokat az online kommunikációdban.

1.) A neved

Minden szakmai felületen használod a teljes neved? Ha túl hosszú, nehezen megjegyezhető, könnyen félreérthető a neved, egyszerűsítheted is. Fontos, hogy a munkád minden eredményéhez a nevedet is hozzá tudják kapcsolni az érdeklődők.

Ellenőrizd, vajon szerepel-e az alábbi helyeken a te neved:

  • honlap főoldala, kapcsolati oldala, bemutatkozó oldala
  • közösségi felületeid neve, bemutatkozó szövege
  • publikált cikkek, bejegyzések szerzői mezője
  • szakmai hozzászólásaid küldő mezője
  • a rólad készült fotók leírása (kép neve vagy “alt” mező)

2.) A profilképed, a fotóid

A fotó a bizalom eszköze, így a szakmai bizalom kialakításában is fontos szerepe van. Oda  kell figyelned, hogy a nevedhez kapcsolódó fotók erősítsék ezt a bizalmat. Nem elég, hogy a honlapod és közösségi oldalid profilképeire odafigyelsz. Ellenőrzésed alatt kell tartanod minden online elérhető képed, ami a nevedhez kapcsolódik.

Keress rá egyszerűen a nevedre a Google segítségével és böngészd át a találatokat. Ha vannak nem kívánatos fotók köztük, akkor próbáld törölni vagy töröltetni azokat.

3.) Az aláírásod, kapcsolati adataid

Minden e-mail végén szerepeljen a neved, és alatta a legfontosabb kapcsolati adataid is. Ezzel megkönnyíted a címzett dolgát, ha éppen fel szeretne keresni téged. Érdemes olyan elérhetőségeket megadni, amit valóban használsz. Legyen a telefonszám vagy e-mail cím közvetlenül a tiéd. A neved alatt szerepelhet még a honlapod, közösségi oldalad linkje, a szakmai “titulusod”, a munkád rövid megnevezése vagy egy rövid szlogen is.

4.) Az email címeid, felhasználóneveid

Figyelj oda, hogy a szakmai munkádhoz mindig a nevedet tartalmazó e-mail címet és felhasználóneveket használj. Így minden esetben hozzákapcsolod a szakmai kommunikációhoz a saját nevedet is.

5.) A rövid bemutatkozásod

Legyen egy olyan rövid, frappáns bemutatkozó mondatod, ami lényegre törően megfogalmazza, milyen szakmai munkát végzel. A megismerkedésnél ennek a rövid bemutatkozásnak köszönhetően a partner gyorsan megérti és meg is jegyzi, hogy kinek, milyen módon és miben tudsz segíteni.

6.) A hosszabb “magamról” szakmai bemutatkozásod

Azokon az online felületeken, ahol van lehetőség a bemutatkozásra, soha ne hagyd üresen ezt a mezőt. Közérthető, egyszerű mondatokban foglald össze a szakmai munkád lényegét.

7.) Referenciáid

A szakértelem legjobb bizonyítéka az elégedett partner vagy ügyfél. Ezért különös gondot kell fordítani a pozitív referenciák gyűjtésére és közzétételére. Ne csak ülj és várd az elégedett visszajelzéseket, tudatosan keresd a vevőket, partnereket és kérd a véleményüket.

8.) Média megjelenéseid

Saját szakmai honlapodon legyen egy külön menüben összegyűjtve az összes szakmai médiaszereplésed. Ha ez egy folyamatosan frissülő lista, az érdeklődőknek egyértelmű lesz, hogy aktívan dolgozol és a tudásodra, véleményedre kíváncsi a környezetvédelmi szakma.

9.) A kommunikációs stílusod

Hogy lehet az online kommunikációban maga a kommunikáció a szaktudás jele? Egy érdeklődő számára a gyors és hasznos válasznál nincs jobb bizonyíték. Figyelembe kell venned, hogy kihez szólsz a honlapon, a blogon vagy a közösségi médiában. A célcsoport tudásához kell igazítani a szöveg szakmaiságát.

De a kommunikációs stílushoz tartozik az is, ahogy az ember az idegen megkeresésekre reagál. Felveszi-e a telefont, hogyan veszi fel? Válaszol-e az email-re, visszajelez-e bármit? Hogyan reagál a közösségi oldalakon a hozzászólásokra? Ezek a reakciók is hozzáadódnak a szakmai márkához.

10.) Az egyedi stílusod

Ami egyedi, az könnyen megjegyezhető. De csak akkor hatásos egy különleges “ismertetőjel”, ha az valóban kapcsolódik a személyiségedhez, nem erőltetett és kitalált “bélyeg”. Azonosíthatóvá, felismerhetővé tehet egy köszönés vagy egy egyedi lezárás a cikkek végén. De a jellegzetes humoros, alaposan magyarázó vagy sok példával érthetővé tévő írásmód is a szakmai védjegyeddé válhat.

Környezetvédő szakértő vagy? Szeretnéd, ha ezt tudnák is rólad?

Neked van min javítanod? Akkor láss hozzá! Az eredmény garantált. 🙂


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.