Akkor használd ki az online kommunikáció eszközeit a szakmai márkád támogatására!
A személyes márkádat folyamatosan ápolnod kell. Ha azt szeretnéd, hogy az emberek megismerjék a neved és környezetvédelmi témában te juss szakértőként az eszükbe, akkor oda kell figyelned az online csatornáidon való megjelenésedre.
Mi minden teheti egyedivé és megjegyezhetővé a szakmai neved?
Nézd át ezt a listát és ellenőrizd, vajon te használod-e ezeket a megoldásokat az online kommunikációdban.
1.) A neved
Minden szakmai felületen használod a teljes neved? Ha túl hosszú, nehezen megjegyezhető, könnyen félreérthető a neved, egyszerűsítheted is. Fontos, hogy a munkád minden eredményéhez a nevedet is hozzá tudják kapcsolni az érdeklődők.
Ellenőrizd, vajon szerepel-e az alábbi helyeken a te neved:
- honlap főoldala, kapcsolati oldala, bemutatkozó oldala
- közösségi felületeid neve, bemutatkozó szövege
- publikált cikkek, bejegyzések szerzői mezője
- szakmai hozzászólásaid küldő mezője
- a rólad készült fotók leírása (kép neve vagy “alt” mező)
2.) A profilképed, a fotóid
A fotó a bizalom eszköze, így a szakmai bizalom kialakításában is fontos szerepe van. Oda kell figyelned, hogy a nevedhez kapcsolódó fotók erősítsék ezt a bizalmat. Nem elég, hogy a honlapod és közösségi oldalid profilképeire odafigyelsz. Ellenőrzésed alatt kell tartanod minden online elérhető képed, ami a nevedhez kapcsolódik.
Keress rá egyszerűen a nevedre a Google segítségével és böngészd át a találatokat. Ha vannak nem kívánatos fotók köztük, akkor próbáld törölni vagy töröltetni azokat.
3.) Az aláírásod, kapcsolati adataid
Minden e-mail végén szerepeljen a neved, és alatta a legfontosabb kapcsolati adataid is. Ezzel megkönnyíted a címzett dolgát, ha éppen fel szeretne keresni téged. Érdemes olyan elérhetőségeket megadni, amit valóban használsz. Legyen a telefonszám vagy e-mail cím közvetlenül a tiéd. A neved alatt szerepelhet még a honlapod, közösségi oldalad linkje, a szakmai “titulusod”, a munkád rövid megnevezése vagy egy rövid szlogen is.
4.) Az email címeid, felhasználóneveid
Figyelj oda, hogy a szakmai munkádhoz mindig a nevedet tartalmazó e-mail címet és felhasználóneveket használj. Így minden esetben hozzákapcsolod a szakmai kommunikációhoz a saját nevedet is.
5.) A rövid bemutatkozásod
Legyen egy olyan rövid, frappáns bemutatkozó mondatod, ami lényegre törően megfogalmazza, milyen szakmai munkát végzel. A megismerkedésnél ennek a rövid bemutatkozásnak köszönhetően a partner gyorsan megérti és meg is jegyzi, hogy kinek, milyen módon és miben tudsz segíteni.
6.) A hosszabb “magamról” szakmai bemutatkozásod
Azokon az online felületeken, ahol van lehetőség a bemutatkozásra, soha ne hagyd üresen ezt a mezőt. Közérthető, egyszerű mondatokban foglald össze a szakmai munkád lényegét.
7.) Referenciáid
A szakértelem legjobb bizonyítéka az elégedett partner vagy ügyfél. Ezért különös gondot kell fordítani a pozitív referenciák gyűjtésére és közzétételére. Ne csak ülj és várd az elégedett visszajelzéseket, tudatosan keresd a vevőket, partnereket és kérd a véleményüket.
8.) Média megjelenéseid
Saját szakmai honlapodon legyen egy külön menüben összegyűjtve az összes szakmai médiaszereplésed. Ha ez egy folyamatosan frissülő lista, az érdeklődőknek egyértelmű lesz, hogy aktívan dolgozol és a tudásodra, véleményedre kíváncsi a környezetvédelmi szakma.
9.) A kommunikációs stílusod
Hogy lehet az online kommunikációban maga a kommunikáció a szaktudás jele? Egy érdeklődő számára a gyors és hasznos válasznál nincs jobb bizonyíték. Figyelembe kell venned, hogy kihez szólsz a honlapon, a blogon vagy a közösségi médiában. A célcsoport tudásához kell igazítani a szöveg szakmaiságát.
De a kommunikációs stílushoz tartozik az is, ahogy az ember az idegen megkeresésekre reagál. Felveszi-e a telefont, hogyan veszi fel? Válaszol-e az email-re, visszajelez-e bármit? Hogyan reagál a közösségi oldalakon a hozzászólásokra? Ezek a reakciók is hozzáadódnak a szakmai márkához.
10.) Az egyedi stílusod
Ami egyedi, az könnyen megjegyezhető. De csak akkor hatásos egy különleges “ismertetőjel”, ha az valóban kapcsolódik a személyiségedhez, nem erőltetett és kitalált “bélyeg”. Azonosíthatóvá, felismerhetővé tehet egy köszönés vagy egy egyedi lezárás a cikkek végén. De a jellegzetes humoros, alaposan magyarázó vagy sok példával érthetővé tévő írásmód is a szakmai védjegyeddé válhat.
Neked van min javítanod? Akkor láss hozzá! Az eredmény garantált. 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!