Ha már eldöntötted, hogy a tartalommarketing segítségével fogod elérni a célközönséged, érdemes azon is törnöd a fejed, vajon milyen típusú tartalommal tudod a leghatékonyabban közvetíteni az üzeneteidet.

Lehet, hogy a közönséged szakmai cikkekre kíváncsi, élő videókat szeret hallgatni vagy éppen a könnyen megérthető és gyorsan alkalmazható tippeket kedveli. A legjobb, ha több típussal is folyamatosan kísérletezel és idővel ráérzel (ebben az eredményeid is segítenek), hogy melyek a legsikeresebbek a te esetedben.

Van azonban egy módszer, ami a legtöbb esetben támogatja a figyelem felkeltését, a mondanivalód megértését és az olvasó elköteleződését. Ez pedig a történetmesélés.

A hatalmas reklámzaj, a rengeteg figyelemelterelő inger leküzdésében segítségedre lesz, ha az olvasó figyelmét egy történettel kötöd le.

Miért szeretjük a történeteket? Egy jó történet …

  • szórakoztat,
  • leköt,
  • kíváncsivá tesz,
  • érzelmeket vált ki,
  • konfliktust old meg,
  • személyes élményekhez köthető,
  • megtanít valamire,
  • megoldást ad,
  • kötődést vált ki,
  • továbbadásra ösztönöz.

Itt van néhány ötlet, hogyan alkalmazhatod a történetmesélést a saját kommunikációdban:

  1. Zöld terméked van? Meséld el, hogyan érzi magát a vevőd attól, hogy a terméked segítségével energiát takarít meg, kevesebb a hulladéka, egészségesebben él stb.
  2. Környezetvédelmi szolgáltatást kínálsz? Mondd el, hogyan javult egy szennyezett terület lakóinak élete a szolgáltatásod  segítségével.
  3. Zöld civil szervezetként segítőket keresel? Mutasd be egy önkéntesed történetét: miért fordult a környezetvédelem felé és mit kapott ettől?
  4. Állatvédő vagy? Meséld el, hogy került hozzátok a kutyus, milyen élete lehetett és milyen gazdira vár.
  5. Újrahasznosító kézműves vagy? Írd le, miért az adott anyaggal dolgozol, honnan szerzed az alapanyagot és mire gondolsz alkotás közben.
  6. Biokertészként dolgozol? Mutasd be, milyen pozitív tapasztalataid vannak a biotermékek fogyasztásáról.
  7. Természetjáró csoportod van? Írj túranaplót, tele személyes élményekkel.
  8. Környezeti nevelő vagy? Mesélj egy-egy gyermek élményeiről, környezettudatossá válásának apró jeleiről.
  9. Erdész vagy? Mesélj az erdei állatok életéről, az évszakok változásáról vagy akár egy híres fa fejlődéséről.
  10. Hulladékcsökkentés a célod? Írj az akadályokról, azok leküzdéséről, egy termék vagy alapanyag hulladékká válásáról vagy éppen ennek megakadályozásáról.

Ugye már eszedbe is jutott az első saját történeted? Mesélj sokat és érezni fogod, hogy az olvasóid szívesen térnek vissza hozzád!

Aki nem hiszi, járjon utána! 🙂


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!

Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!