A közösségi oldalakat folyamatosan életben kell tartani. Arról már ebben a korábbi cikkben írtam, hogy a környezetvédelmi területen dolgozó szervezeteknél is jellemzően a Facebook az uralkodó, sokszor egyetlen közösségi média csatorna.

Azonban a Facebook esetében csak akkor jutnak el az üzeneteid a követőidhez, ha az oldalaidon aktív a közönség. Reagálnak a posztjaidra, hozzászólnak vagy megosztják azokat. Ezt viszont nagyon nehéz elérni. Olykor még az is teher, hogy egy-két naponta friss tartalom kerüljön ki az oldalra.

Ha éppen nincs ötleted, miről is írj a közösségi oldalon, fusd át ezt a listát! Biztosan találsz egy olyan tippet, amit éppen te is tudsz alkalmazni!

Változatos szöveges tartalom ötletek a Facebook oldaladra:

  1. “Egészítsd ki a mondatot!” felhívás: Aktivizáld a közönségedet! Fogalmazz meg a saját területeden egy állítást vagy kérdést és hagyd bejezetlenül! Kérd meg a követőket, egészítsék ki a mondatot. Néhány egyszerű példa: A háztartás zöldítés első lépéseként én …., Számomra a legnehezebb része a tudatos vásárlásnak az, hogy …, Azzal tettem energiatakarékosabbá saját háztartásom, hogy … stb.
  2. Kérdés: Az előző aktivizálás másik formája, hogy egyszerűen megkérdezed a követőidet. A válaszokból sok hasznos információt gyűjthetsz a tevékenységedhez. Pl. Mit teszel az egészséges étkezésed érdekében? Hogyan takarékoskodsz otthon a vízzel? Melyik zöld célt támogatnád az alábbiak közül és miért?
  3. Szavazás: Ha úgy látod, hogy nem szeretnek hosszan írni a látogatók, próbálkozz egy egyszerű szavazással, ahol csak egy betű kiválasztásával is véleményt nyilváníthatnak a látogatók! Pl. Neked melyik a kedvenc bio terméked a webáruházunkból? Milyen energiatakarékos eszközre lenne otthon szükséged az alábbiak közül? Miről olvasnál szívesen a blogon a következő három téma közül?
  4. A színfalak mögött: Éppen nincs időd új poszton gondolkodni, mert el vagytok foglalva valamivel? Írd meg, min dolgoztok most! Engedd be a közönséget kicsit a kulisszák mögé!
  5. Statisztikai adatok: Ossz meg egy érdekes vagy meghökkentő környezetvédelmi adatot! Tedd közzé egy kutatásod eredményét!
  6. Régi cikk megosztása: Nincs szükség mindig új tartalomra. A jelenlegi közönséged egy része biztosan nem találkozott még a korábbi írásaiddal. Vedd elő a legfontosabb, legérdekesebb cikkedet és oszd meg újra egy aktuális bevezetővel!
  7. Ügyfél- vagy partnervélemény: Nincs annál jobb bizalomépítés, mint egy valódi vélemény közzététele. Legyél büszke a kapott pozitív visszajelzésekre! Megköszönték a kapott támogatást? Megírta egy vevő a jó tapasztalatait a zöld termékedről? Idézd ezeket a visszajelzéseket!
  8. Hasznos forrás: Biztosan te is sok szakmabelit követsz. A látogatók hálásak, ha olyan oldalakra hívod fel a figyelmüket, ami a környezetvédelem hasonló területével foglalkozik és hasznos tudást kínál.
  9. Fontos írás megosztása: Míg az előző pontban egy teljes honlapot vagy közösségi oldalt ajánlottál, ebben az esetben valaki másnak egy hasznos cikkét osztod meg a saját közönségeddel.
  10. Esemény megosztása: Azzal is segítheted a követőidet, hogy felhívod a figyelmüket egy-egy fontos környezetvédelmi eseményre pl. szakmai konferenciára, egyszerű zöld programra, kiállításra stb.
  11. Pozitív tapasztalat: Mindenki szívesen olvas történeteket. Meséld el egy pozitív tapasztalatodat! Kipróbáltál egy új zöld megoldást otthon és bevált? Lemondtál valamilyen környezetszennyező termékről és jó hatása volt a döntésednek?
  12. Aktuális történet: Ha történt veled az elmúlt napokban bármi érdekes, ami az oldalad témájához kapcsolható, meséld el a látogatóknak!
  13. Új információ: Minden újdonság érdekli a közönségedet. Hallottál valamilyen felfedezésről, értesültél egy környezetvédelmi döntésről? Írd meg az olvasóidnak!
  14. Munkatársak bemutatása: Ha nem egyedül dolgozol, akkor engedd, hogy megismerjék a csapatot!
  15. Szezonális cikkek: Éppen semmi nem jut az eszedbe? Nézz szét a zöld jeles napok között! Van esetleg egy híres környezetvédőnek valamilyen ünnepe? Történt valami érdekes ezen a napon? Hogyan készülődjünk környezettudatosan egy közeledő ünnepre?
  16. Ingyenesen letölthető anyag: Ez egy kicsit több energiát kíván, mint a többi ötlet. De elképzelhető, hogy van korábbról olyan előadásod, videót vagy összegtő írásod, amit most megoszthatsz a követőiddel.
  17. GYIK válaszok: Ha van olyan kérdés, probléma, amit már többször feltettek neked vagy egy témában már többen kérték a segítséged, válaszolj erre egy külön posztban! Keress egy “Gyakran Ismételt Kérdést” és adj egy rövid, hasznos választ rá!
  18. Történet megosztása: Volt már aktuális és pozitív történet mesélése. Ebben a pontban mesélhetsz régi, nem saját történetet is. Akár a környezetvédelem kialakulásának egy érdekes sztoriját, egy zöld megoldás feltalálásának történetét stb. Bármit, ami  tanulságos és szórakoztató.
  19. Új blogcikk megosztása: Egy új cikket nem csak egyszer érdemes megosztani a közösségi oldalon. Ezt megteheted több formában is. Pl. idézz egy fontos mondatot a cikkből, posztold a cikkhez kapcsolódó fotót, tegyél fel egy kérdést, amire a cikkben választ adsz stb.
  20. Akció: Jelents be egy akciós terméket, egy kivételesen elérhető szolgáltatást stb.
  21. Kihívás: Indíts el egy zöld kihívást! Egy meghatározott időszakra találj ki egy zöld célt, amihez a követőid is szívesen csatlakoznak. Egy ilyen “challenge” sok-sok új posztra ad lehetőséget és képes aktivizálni a látogatókat.
  22. Szakértő tipp: Adj egy egyszerű tippet a követőknek! Ne feledd, ami neked aktív környezetvédőként természetesnek és magától értetődőnek tűnik, az a látogatóknak lehet újdonság és rendkívül hasznos tanács!
  23. Mi sem vagyunk tökéletesek: Nem kell mindig maximálisan pozitív képet mutatnod. Van valami rossz tapasztalatod? Nem sikerült egy zöld kezdeményezés? Csalódtál egy környezettudatos tetted eredményében? Mesélj róla a látogatóknak!
  24. Gratuláció: Fogalmazd meg a jó kívánságodat egy partnerednek, ügyfelednek vagy gratulálj egy másik környezetvédőnek az elért eredményeihez.
  25. Bejelentés, közlemény: Csatlakozol egy zöld kezdeményezéshez? Aláírsz egy nyílt levelet? Belépsz egy szakmai szervezetbe? Tájékoztasd a követőidet ezekről a hivatalos eseményekről is!

Remélem, ezzel a listával beindítottam a kreatív gondolkodásod és már nem jelent gondot, hogy napról napra érdekes és hasznos információval lásd el a látogatóidat!


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!

Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

(Visited 39 times, 1 visits today)