A környezetvédelmi tevékenység igen gyakran projekt alapú. Sokszor alakulnak szakmai partnerkapcsolatok egy adott cél elérésére, egy határozott idejű feladatra. A pályázati források is ezt a projekt alapú munkavégzést részesítik előnyben.

Amikor összeáll egy csapat és indulhat a legújabb zöld projekt, ezzel együtt az online marketingedben is új feladatok, sőt, a legtöbbször új kommunikációs felületek sorakoznak fel.

A külső támogatással megvalósuló projektek esetében már az indulástól jelentős szerepe van a kommunikációnak, a célok népszerűsítésének, a tevékenység ismertté tételének.

De miről lehet írni egy projekt Facebook oldalán, amikor még nem történik semmi?

A megoldás, hogy a már indulásnál adott alapvető információkat összegyűjtve és rendszerezve jó előre felkészülsz arra, hogy a legújabb Facebook oldalt megtöltsd tartalommal.

 

Válogass az alábbi ötletek közül:

  1. Projektben részt vevő partnerintézmények vagy szakértők Facebook oldalának megosztása. (Külön-külön posztok.)
  2. Partnerszervezetek bemutatása: a projektben vállalt feladatuk pár mondatban. (Külön-külön posztok.)
  3. Partnercsoportok vezető szakembereinek bemutatása: pl. a saját intézményi honlapon belül a személyes oldaluk linkjének megosztása.
  4. A projekt résztvevőitől bekért publikálható szakmai fotók megosztása egyesével: rövid cím, egy mondat arról, mit ábrázol.
  5. Szakmai kulcsszavak magyarázata: egy-egy posztban rövid definíció megosztása.
  6. Tudtad? – Az adott környezetvédelmi területről érdekes tények, történelmi információk megosztása.
  7. Kapcsolódó projektek rövid bemutatása a projektoldalak linkjével. (Külön-külön posztok.)
  8. A támogató szervezet, támogatási forma bemutatása. Esetleg statisztika: hány pályázatból lett kiválasztva, hány támogatott közé sikerült bekerülni.
  9. Rövid, 1-2 mondatos idézet a résztvevőktől (korábbi publikációból) vagy a projekttervből (misszió, cél).
  10. A projektben alkalmazott technológia bemutatása: pl. műszerfotó és 1-2 mondat, mire használjuk.
  11. Ismerd meg a munkatársakat: Egyszerre érdemes minden résztvevőtől bekérni néhány egyszerű kérdésre a választ, majd ezeket egyesével posztolni. Ilyen kérdés lehet pl.: Van-e példaképe? Kicsoda? Melyik eredményére a legbüszkébb? Ajánljon egy érdekes publikációt.
  12. Olvastad már? Ha vannak a résztvevőknek az adott zöld témában korábbi publikációi, akkor ezekből ajánlani egyet-egyet külön posztokban.
  13. Partner csoportok, szervezetek rövid története a honlapjukról (alapító, mióta működik, eredmények…).
  14. Országos vagy nemzetközi projekteknél a résztvevő partnerek városairól kép és rövid leírás.
  15. A környezetvédelmi témához kapcsolódó statisztikák megosztása.
  16. Hasznos források megosztása: milyen oldalakat kövessen, ha érdekli ez a zöld téma?
  17. Kapcsolódó zöld jeles napok posztjai.

Ezek a posztok mind előre elkészíthető és időzíthető tartalmak, amit akár egyszeri koncentrált munkával megvalósíthatsz. Ha így teszel, nyugodt lehetsz a frissen elindított Facebook oldaladat illetően. Nem fog elfogyni a releváns tartalom addig, amíg végre megérkeznek az első projekthírek.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

(Visited 14 times, 1 visits today)