A környezetvédelmi tevékenység igen gyakran projekt alapú. Sokszor alakulnak szakmai partnerkapcsolatok egy adott cél elérésére, egy határozott idejű feladatra. A pályázati források is ezt a projekt alapú munkavégzést részesítik előnyben.

Amikor összeáll egy csapat és indulhat a legújabb zöld projekt, ezzel együtt az online marketingedben is új feladatok, sőt, a legtöbbször új kommunikációs felületek sorakoznak fel.

A külső támogatással megvalósuló projektek esetében már az indulástól jelentős szerepe van a kommunikációnak, a célok népszerűsítésének, a tevékenység ismertté tételének.

De miről lehet írni egy projekt Facebook oldalán, amikor még nem történik semmi?

A megoldás, hogy a már indulásnál adott alapvető információkat összegyűjtve és rendszerezve jó előre felkészülsz arra, hogy a legújabb Facebook oldalt megtöltsd tartalommal.

 

Válogass az alábbi ötletek közül:

  1. Projektben részt vevő partnerintézmények vagy szakértők Facebook oldalának megosztása. (Külön-külön posztok.)
  2. Partnerszervezetek bemutatása: a projektben vállalt feladatuk pár mondatban. (Külön-külön posztok.)
  3. Partnercsoportok vezető szakembereinek bemutatása: pl. a saját intézményi honlapon belül a személyes oldaluk linkjének megosztása.
  4. A projekt résztvevőitől bekért publikálható szakmai fotók megosztása egyesével: rövid cím, egy mondat arról, mit ábrázol.
  5. Szakmai kulcsszavak magyarázata: egy-egy posztban rövid definíció megosztása.
  6. Tudtad? – Az adott környezetvédelmi területről érdekes tények, történelmi információk megosztása.
  7. Kapcsolódó projektek rövid bemutatása a projektoldalak linkjével. (Külön-külön posztok.)
  8. A támogató szervezet, támogatási forma bemutatása. Esetleg statisztika: hány pályázatból lett kiválasztva, hány támogatott közé sikerült bekerülni.
  9. Rövid, 1-2 mondatos idézet a résztvevőktől (korábbi publikációból) vagy a projekttervből (misszió, cél).
  10. A projektben alkalmazott technológia bemutatása: pl. műszerfotó és 1-2 mondat, mire használjuk.
  11. Ismerd meg a munkatársakat: Egyszerre érdemes minden résztvevőtől bekérni néhány egyszerű kérdésre a választ, majd ezeket egyesével posztolni. Ilyen kérdés lehet pl.: Van-e példaképe? Kicsoda? Melyik eredményére a legbüszkébb? Ajánljon egy érdekes publikációt.
  12. Olvastad már? Ha vannak a résztvevőknek az adott zöld témában korábbi publikációi, akkor ezekből ajánlani egyet-egyet külön posztokban.
  13. Partner csoportok, szervezetek rövid története a honlapjukról (alapító, mióta működik, eredmények…).
  14. Országos vagy nemzetközi projekteknél a résztvevő partnerek városairól kép és rövid leírás.
  15. A környezetvédelmi témához kapcsolódó statisztikák megosztása.
  16. Hasznos források megosztása: milyen oldalakat kövessen, ha érdekli ez a zöld téma?
  17. Kapcsolódó zöld jeles napok posztjai.

Ezek a posztok mind előre elkészíthető és időzíthető tartalmak, amit akár egyszeri koncentrált munkával megvalósíthatsz. Ha így teszel, nyugodt lehetsz a frissen elindított Facebook oldaladat illetően. Nem fog elfogyni a releváns tartalom addig, amíg végre megérkeznek az első projekthírek.


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!