Arról már korábban is írtam, hogy az érdeklődők e-mail címeinek gyűjtése az egyik legfontosabb online marketing eszköz. Megmutattam, milyen szabályokat kell betartani a látogatói adatok gyűjtése során. És megismerhetted a hazai zöld civil szervezetek hírlevélküldési gyakorlatát is.

A honlapra érkező látogatókból kialakított saját e-mail lista a te „válogatott” közönséged lehet, akik kíváncsiak a jó szakmai tartalomra. A lista segítségével elérheted, ösztönözheted és elkötelezetté teheted mindazokat, akik hajlandóak az érdeklődőből követővé, majd vásárlóvá, közreműködővé és támogatóvá válni.

Hogyan ösztönözheted a honlapodra érkezőket az e-mail címül megadására?

Fel kell ajánlanod valamit az e-mail címükért cserébe. Ez az ajánlat akkor lesz eredményes, ha felkelti a látogató érdeklődését, értékesnek találja azt és szeretné megszerezni. Ha így érez, akkor szívesen megadja neked az e-mail címét a felkínált dologért cserébe.

A jó ajánlat:

  • valami különleges tudást ad, amit csak tőled szerezhetnek meg
  • változáshoz, kívánt eredményhez segíti a látogatót
  • valódi értéke van
  • jó minőségű
  • ingyenes
  • könnyen és gyorsan fogyasztható
  • elkötelezetté tesz.

Jöjjön 20 ötlet, amivel könnyen növelheted az e-mail listádat

  1. Útmutató: szakmai segítség egy “Hogyan…?” kérdésre. Pl. A környezettudatos háztartáshoz vezető lépések, egyre egészségesebb táplálkozás, hulladékcsökkentés a gyakorlatban, biokert létesítés, napelem-választási tanácsok, így dönts a ház szigeteléséről stb.
  2. E-book: egy téma részletes, teljes körű feldolgozása. Attól, hogy digitális és ingyenes, ugyanolyan minőségi elvárásoknak kell megfelelnie, mint egy nyomtatott könyvnek. Sok munkát igényel, de igazi szakmai referenciaként is használható. Szólhat pl. kreatív “csináld magad” megoldásokról, az egész évben termő konyhakertről, a házi bio gyümölcslevekről, a komposztálásról stb.
  3. Gyors segítség, rövid összefoglaló: képes magyarázat vagy lista a témához tartozó tudnivalókról. Pl. mit nézzek a termékek címkéjén, mit vigyek egy nomád túrára, hogyan tartsam karban a kerékpárt, mi mehet a komposztba és mi nem stb.
  4. Elemzés, jelentés:  egy környezetvédelmi téma részletes feldolgozása, ami új tudást ad. Készíthetsz felmérést és összefoglalhatod az eredményeket pl. a megújuló energiák háztartásokban való elterjedéséről, az állatvédelem helyzetéről, egy természetvédelmi terület állapotáról stb.
  5. Eszköztár, forrásgyűjtemény: egyben kínálod az elérhető információkat, így időt takarítasz meg a látogatóidnak. Ilyen lehet pl.  a hazai biopiacok listája, a tanösvények gyűjteménye, az öko háztartáshoz szükséges eszközök és anyagok listája.
  6. E-mail tanfolyam, mini kurzus: egy rövid leckesorozat egy konkrét témáról pl. a hulladékpiramis szintjei, melyek a valóban lebomló anyagok, balkonkert alapjai stb.
  7. Webinárium: Élő videós szeminárium, amelyben egy adott témáról tartasz előadást és a résztvevők élőben kérdezhetnek is tőled. Bemutathatsz egy konkrét környezettudatos terméket, lehet a téma itt is egy “hogyan…?” típusú előadás vagy akár a környezettudatossá válás személyes példája is.
  8. Ingyenes letöltés és próbaidőszak: Ha online tanfolyamod van, akkor egy rövid időszakra ingyen elérhetővé teheted a felületet. Ha mobil alkalmazást kínálsz pl. a sporthoz, egészséges táplálkozáshoz segítségül, akkor azt ingyenesen használhatják egy ideig a regisztrálók.
  9. Másolható minták: Valamit te már leteszteltél, alaposan kipróbáltál? Akkor ezt a próbaidőszakot megspórolhatod a követőidnek. Összeállíthatsz egy olyan napirendet, étrend-mintát stb., amely azonnal eredményesen alkalmazható.
  10. Videó: készíthetsz olyan videóanyagot, amit nem teszel fel automatikusan az online csatornádra, csak e-mail címért cserébe küldöd el a linkjét. Lehet ez egy korábbi élő videód vagy eseményed felvétele vagy akár egy “csináld magad” videó.
  11. Hanganyag: az előző ponthoz hasonló tartalom, de letölthető audio formátumban. Lehet egy korábbi rádió-interjú anyaga vagy felolvashatod a szakmai cikkeidet.
  12. Infografika: íme 15 indok, amiért érdemes infografikát készítened.
  13. Munkafüzet: ahogy a neve is mutatja, ezt a letölthető füzetet az érdeklődő tölti meg a saját tartalmával. Te a keretet adod hozzá, a munkafüzet kérdéseivel, fejezeteivel végigvezeted egy adott folyamaton. Jól alkalmazható pl. a háztartás zöldítésénél vagy a tudatos vásárlóvá válás folyamatában.
  14. Kupon vagy ingyenes szállítás: termékek vagy szolgáltatások értékesítésekor a vevőknek felajánlott kedvezmény-kupon, kedvezményes belépő, szállítási akció vagy bármilyen egyéb többletérték.
  15. Kérdőív, kvíz: ha a látogatót érdekli a zöld téma, akkor kíváncsi az adott témában a saját tudására is. Szívesen kitölti az ilyen típusú kérdőíveket és a kapott eredményért cserébe az e-mail címét is megadja. A kérdőív eredményeit később részletes elemzésben vagy infografikában is feldolgozhatod.
  16. Teszt, értékelőlap: Nagy segítséget adhatsz, ha az érdeklődők helyett leteszteled a különböző környezettudatos megoldásokat, értékeled az elérhető zöld termékeket és szolgáltatásokat.
  17. Prospektus, katalógus, árlista: Ha környezettudatos termékeket értékesítesz, megkönnyítheted a vevők dolgát egy letölthető katalógussal, ami termékleírásokat és árakat is tartalmaz.
  18. Naptár: Segítsd a látogatókat azzal, hogy összeállítod az éves teendőiket pl. kertésznaptár, jeles zöld napok, környezetvédelmi események naptára stb.
  19. Ingyenes részlet, fejezet: Írtál egy könyvet, vagy van egy szakmai kiadványod, magazinod? Mutasd meg egy részletét, hogy megismerjék és kíváncsiak legyenek a teljes anyagra!
  20. Csoporttagság: az általad képviselt környezeti téma egy csoporttá formálhatja a követőidet. Ha létrehozol egy jól működő közösséget (pl. egy zárt Facebook csoportot), akkor a csoportba tartozás is nagy érték lehet az e-mail címért cserébe.

Ha további ötleteket szeretnél keresni, akkor magyarul a “csali”, “vevőmágnes” és “leadmágnes” szavakra, angolul a “leadmagnet” kifejezésre érdemes keresned.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!

Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

Save

Save

Save

Save

Save