Ma már annyiféle zöld tartalom van a neten, hogy a témára nyitott olvasó bátran válogathat a követendő blogok között.
Vajon mi alapján választ kedvenceket a rengeteg környezetvédelmi témájú oldal közül?
Biztos lehetsz benne, hogy az alábbi szempontok befolyásolják ezt a döntést:
- aktuális, folyamatosan friss tartalom
- érthető, érdekes szakmai írások (erre találsz ötleteket az előző bejegyzésben)
- a felmerülő kérdésekre, problémákra kapott válaszok
- megismerhető, elérhető személy vagy szervezet, akihez könnyű kapcsolódni (a bemutatkozás változatos lehetőségeit ebben a bejegyzésben találod)
- szakmai hitelesség, példamutatás
Ma már nem elég, ha elméletben írsz arról, hogyan legyünk környezettudatosak. Valódi tettekkel és személyes tapasztalatokról szóló beszámolókkal érheted el azt, hogy az olvasó bízzon benned és megfogadja a tanácsaidat.
Ezért a blogon be kell mutatnod azt is, te mit teszel a gyakorlatban környezetedért.
Íme 13 javaslat arra, hogyan mutass példát személyes tetteiddel:
- Miért tartjátok fontosnak a szervezetben vállalt célokat?
- Zöld működés: Mit tesztek a környezettudatos szervezeti működésért? (zöld iroda, újrapapír, online termékek, közösségi közlekedés, tudatos beszerzés…)
- Fényképes beszámoló egy saját vagy szakmai rendezvényről
- Videó beszámoló egy saját vagy szakmai eseményről
- Egy saját szakmai előadás rövid jegyzete
- Ajánlj egy szakmai rendezvényt!
- Szakmai reakció egy aktuális környezeti kérdésre
- Szakmai kritika: Elemezz egy zöld terméket, megoldást, szolgáltatást!
- Lista: online eszközök, mobil alkalmazások, amik segíthetik a környezet védelmét (közösségi applikációk, természetjáró térképek, megtakarítást segítő tervező…)
- Beszámoló egy utazásról: személyes élmények egy városban / országban zöld szakmai szemmel
- Esettanulmány: egy saját munkafolyamat részletes beszámolója (pl. hogyan jött létre a környezetszennyezés és hogyan hárítottuk el a bajt, hogyan dolgoztuk ki egy zöld díj kritériumrendszerét és hogyan felelt meg neki egy adott partner…)
- Nyílt levél…. a szemetelőnek, a politikai döntéshozónak, egy szakmai szervezet vezetőjének, egy „celebnek”…
- Saját kiadvány bemutatása
A felsorolt ötletek közül néhány első ránézésre szakmai ismeretterjesztésnek tűnhet. De ezekben a bejegyzésekben mindig a tetteken van a hangsúly: te igenis elmész, és megkérdezed, megmondod, kipróbálod és elkészíted… és mindezt azért teszed, hogy meg tudd mutatni, mi az, ami valóban működik.
Az olvasóknak pedig nincs más dolguk, mint követni és szintén próbálkozni. 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!