Az online marketing szakemberek napjainkban is a saját blogok növekvő jelentőségére hívják fel a figyelmet. Bár ma már lépten-nyomon blogokba botlik az ember, a tapasztalat mégis azt mutatja, hogy az érdekes, a célközönségnek hasznos tartalmat kínáló oldalak továbbra is folyamatosan növekvő közönségre számíthatnak.

Az egyik alapkérdés, ha már döntöttél az online tartalommarketing mellett: Indítsak blogot?

A jelenlegi trendek és felhasználói szokások alapján a válasz: IGEN.

Ez egyrészt kiváltja a honlapod Hírek / Aktuális rovatát, de ennél jóval többet tud. A saját blog a tartalommarketing egyik legfontosabb eszköze. Alapjában szöveges tartalmat jelent, de egyre inkább érdemes kiegészíteni képi, video vagy hanganyaggal is. Rengeteg célt szolgálhat és sokféle formában megvalósítható.

Egy új blog elindítása mindig jelentős döntés, hiszen ezzel hosszú időre elkötelezed magad a rendszeres tartalomkészítés mellett. Blog nélkül viszont az online marketing tevékenységed soha nem lesz teljes.

Miről szólhat?

  • beszámolhatsz a környezetvédelmi tevékenységedről, a szervezet munkájáról
  • népszerűsítheted az aktuális szolgáltatást, projektet, rendezvényt vagy kampány
  • bemutathatod a fő üzleti partnereket, ügyfeleket, támogatókat és támogatottakat
  • terjesztheted az általad képviselt zöld szemléletet
  • tájékoztathatod az érdeklődőket az aktuális hírekről, újdonságokról, fejlesztésekről
  • taníthatod a közönséget…

és már biztos neked is rengeteg új ötleted van.

Ezekről kell döntened az indításkor:

 

1.) Saját honlapon vagy ingyenes blogfelületen (pl. blog.hu, blogspot.com) indítsd el?

  • A célunk általában minden közösségi felülettel az, hogy a saját honlapunkra tereljük az érdeklődőket. A honlapodon vezetett blog esetében teljesen a saját ízlésedre szabhatod a megjelenését, de sokat kell dolgozni azon, hogy a célközönség odataláljon a felületre. Ha ez sikerül, akkor ott reklámoktól és minden más zavaró tartalomtól mentesen tudsz szólni a látogatókhoz.
  • Ezzel ellentétben más blogfelületet használva adott sablonokból válogathatsz, és ha ki szeretnéd használni a nagy médiafelületekre való ingyenes kikerülés előnyeit (pl. index, origo vagy nlcafe oldalára), akkor a reklámokat is engedélyezned kell a blogod felületén. Ha olyan közönséget célzol meg az írásaiddal, akiket az adott nagy médiafelületen tömegesen érhetsz el, érdemes ezt a megoldást választanod.

2.) Kik írják a tartalmat?

Egyedül kell dolgoznod a cikkeken vagy többen tudtok ebben együttműködni? Kinek mi az erőssége, szakterülete? Az iduláskor érdemes tisztázni, kitől milyen témában, formában és milyen rendszeresen vársz tartalmat.

3.) Ismered a célközönséged?

Tudod, hogy milyen kérdések merülnek fel bennük az adott környezetvédelmi kérdéssel, a tevékenységeddel, termékeddel kapcsolatban? Ha nem, akkor még indulás előtt vár rád egy kis kutatás. 🙂

4.) Milyen rendszerességgel tudsz tartalmat készíteni?

Jó lenne, ha a blog elindításakor hetente többször tudnál új bejegyzést készíteni, hiszen a látogatóknak és a keresőmotoroknak is meg kel tanulniuk, hova érdemes menni az érdekes cikkekért. Később már a lényeg a rendszeresség és a minőségi tartalom. Inkább készüljön csak heti egy cikk, de az adjon új tudást, hasznos tanácsot, máshol nem hallott információt az olvasóknak.

Átgondoltad és már megvannak a válaszok? Akkor hajrá! Indítsd el a zöld bogod!

Tanácstalan vagy, miről is írhatsz majd hétről hétre? Segíthetek neked 52 környezetvédelmi témájú blogbejegyzési ötlettel, hogy egy évig minden hétre legyen új tartalom a honlapodon.

Az ötlet jó, de nincs erre időd? Akkor bízd másra a blogolást. Én így dolgozom.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!