Az első, és talán az egyik legnehezebb feladat, hogy a környezetvédelem iránt érdeklődő közönséget megtaláld és a saját honlapodra, blogodra irányítsd. Ezt megteheted jól célzott fizetett reklámmal, és ha már hosszabb ideje blogolsz, akkor a keresőből is folyamatosan érkezhetnek az új látogatók.
De mit tehetsz, ha nemrég indultál a bloggal és még lehetetlen küldetésnek tűnik a Google kereső első találati oldalára kerülni?
A vendégblogolás segíthet elérni újabb és újabb embereket!
Mi is az a vendégcikk?
Egy online felületen (hírportálon, blogon) megjelenő, külső szerző által írt, a blog témájához illeszkedő új tartalom. Biztos te is számos esetben találkoztál már ezzel a megoldással. Gyakran fel is tüntetik ezeknél az anyagoknál címkeként vagy alcímként, hogy “vendégcikk”, így a blog állandó közönsége előre tudja, hogy most valami másra, különlegesre számíthat.
Hogyan készülj fel a vendégcikk írásra?
- Keresd meg azokat a zöld információs portálokat, online magazinokat és szakmai blogokat, ahol a tudásod valamilyen formában illeszkedik a témához.
- Válaszd ki közülük azokat, amelyeknél úgy érzed, az oldal értékeihez és stílusához illeszkedő értékes tartalmat tudnál készíteni.
- Vizsgáld meg a kiválasztott oldalak kommunikációját: Ki a célközönség? Milyen lehet a látogatottság? (Ezt a kapcsolódó közösségi média csatornákból is lemérheted.) Szakmailag értékes lenne az oldalon megjelenni? Ezt a közönséget szeretném én is elérni?
- Keress a kiválasztott oldalakon kapcsolati adatokat! Gyűjtsd ki a blog tulajdonosának, a magazin rovatvezetőjének stb. a nevét, e-mail címét, telefonszámát.
- Vizsgáld meg alaposan a kiválasztott oldalon megjelenő cikkeket és ennek megfelelően találd ki, milyen szakmai cikket javasolnál az oldalra. Nagyon fontos, hogy az ajánlatod valami miatt újdonság legyen: egy új szakmai szempont, egy sajátos látásmód vagy vélemény, egy eddig ismeretlen megoldás stb. Semmiképp ne a saját tevékenységed reklámozásában gondolkodj! Értékes tudást adj, ahol “mellékesként” jelenik meg az oldalad elérhetősége.
- Most már megkeresheted a kiválasztott döntéshozókat a konkrét ötleteddel. Írj nekik levelet, amiben röviden bemutatkozol, bemutatod a saját oldaladat és leírod a vendégcikk javaslatodat. Hangsúlyozd, hogy az írásod miben segítene az ő közönségüknek.
- Ne ijedj meg, ha nem érkezik rögtön válasz. Pár nap múlva próbáld meg újra, adj még egy esélyt a megkeresésnek. Ha pozitív választ kapsz, akkor jöhet a munka!
Ne felejtsd el az eredeti célod: A vendégcikkel a saját oldaladra szeretnéd csábítani az olvasókat!
Ne maradjon ki az érdeklődést felkeltő utalás és a könnyen kattintható link a cikkből!
Mit nyer a partner a te írásoddal?
- kevés munkával új tartalomhoz jut
- színesíti, bővíti az oldal tartalmát
- a közönségének új információt, szemléletet kínál
- a saját szakmai márkáját erősíti azzal, hogy szakértők véleményét publikálja
- mivel a saját oldalaidon te is megosztod az elkészült cikket, eljut a te közönségedhez
És mire lehet jó neked, ha “más oldalára dolgozol”?
- Új közönség ismerhet meg, és ha ügyes vagy, akkor eljutnak az oldaladra és ott is tarthatod őket.
- Szakértői márkát alakítasz ki azzal, hogy más oldalak a te véleményedre, írásodra kíváncsiak.
- Értékes külső linkeket szerzel a blogodra, ez segít a keresőben is feljebb jutni a találati listán.
Ha szeretnél növekedni és szakmailag megerősödni az online térben, érdemes ezt a megoldást is alkalmaznod. Ha ügyesen tervezed a külső szakmai megjelenéseidet, később már akár válogathatsz a felkérések között! 😀
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!