Nem kezdtél még bele a nyári tartalomnaptár összeállításába???

Ajjajj! Akkor most adok egy kis ösztönzést. 🙂

Használd ezt a tennivaló listát, és lesz pár heted igazi pihenésre is, amikor teljesen kikapcsolhatod az online marketing tennivalókat a fejedből.

Így készítsd el a nyári tartalomterved:

  • Jelöld a naptárban azokat a heteket, napokat és fél napokat, amikor nyaralni, pihenni szeretnél. Ezeket az időszakokat egyszerűen satírozd ki. Jól láthatóan!

Kezdjük a kampányokkal, programtervekkel

  • Nézd meg az idei terveidet. Mire készülsz nyáron és ősszel? Új termék, esemény, nagy kampány…
  • Minden ilyen nagy tervhez hozzá kell rendelned a legfontosabb időpontokat: program elindítása, a megelőző kampány időszaka, ehhez mikor kell elkezdeni az előkészítő munkát (szakmai feladatok, online tartalom…)
  • Minden feladathoz írd oda, hány óra / nap munkát igényel. Ennek megfelelően jelöld ki a naptárban, mikor fogod ezeket a feladatokat végrehajtani. (pl. az új termék felvezető kampánya két héttel korábban indul, a kampány kommunikációs anyagait 3 nap alatt készíted el, így legalább 2 hét + 3 nappal korábbra teszed a feladatot. A nyári szabadság napjait természetesen kihagyod a számításból!

Folytassuk a nagyobb tartalmakkal: cikkek, bejegyzések, videók

  • Számold össze, hogy a szokásos gyakoriság fenntartásával összesen hány blogbejegyzésre van szükséged augusztus 31-ig. Pl. nekem hetente egy bejegyzéssel ez 12 cikket jelent ezen a blogon.
  • Ha egyéb (pl. videó, hanganyag, vendégcikk, prezi) tartalmakat (is) gyártasz, akkor ezek számát is összesítsd.
  • Gondold át, hogy az eddigi tapasztalatod alapján egy tartalom elkészítéséhez mennyi időre van szükséged. Ennek megfelelően kezdd el a következő napokra / hetekre beütemezni ezt a munkát. (Nálam a Zöld Tartalom online marketingjére szánt időbe napi 2 cikk fér bele. Hetente 2-szer tudok erre időt szakítani, így július közepére lehet készen az összes cikk, amit erre a blogra szánok.)
  • Egy szabad órádban ülj le és próbáld megtervezni, összeírni a nyári cikkek témáit. Először az induló kampányhoz, programokhoz kapcsolódó tartalommal kezdd, majd a maradékra ötletelj. Ha kell, kutass és inspirálódj, de a végeredmény egy lista legyen a tervezett témákkal, címekkel.
  • Minden témához írd össze, milyen előzetes munkát igényel: adatgyűjtés, másokkal egyeztetés, ellátogatni valahova, elkészíteni valamit stb.
  • Az előzetes időigényt ismerve most már konkrétan be tudod írni az egyes témákat a tartalomnaptáradba: mikor fog megjelenni / mikor kell megírni / mikor kell elkezdeni az előzetes munkát. Ugye a kisatírozott szabadnapjaidra nem írsz semmit? 😀

Ezzel a tervezés nehezebb részén már túljutottál.

Jöjjenek a közösségi oldalak

  • Írd össze egy listába, vagy egy egyszerű naptárba, melyik napokon melyik közösségi oldalakon kell tartalomnak megjelennie.
  • Nézd meg a nyárra tervezett új írásokat, videókat, és ezek alapján jelöld azokat a posztokat a naptárban, ami az új tartalmat fogja terjeszteni a közösségi oldalakon. Ezeket a posztokat csak akkor tudod elkészíteni és időzíteni, ha már készen van a fő tartalom.
  • Ha vannak állandó poszt-típusok (pl. adott napon egy kép, egy idézet, cikkajánló stb.), akkor ezeket is írd be a megfelelő napokhoz.
  • Most pedig újra jöhet az ötletelés: a többi, üresen maradt napra találj ki egy-egy posztot. (pl. fotózok munka közben, keresek egy friss cikket, megosztom egy régi írásom…)
  • Jelöld a naptárban, mikor tudsz a közösségi posztokkal foglalkozni, és akkor hány posztot készítesz el előre.
  • A friss anyagokhoz kötődő posztokat is írd be arra a napra, amikor már minden anyag elérhető lesz a poszthoz. (pl. egy eseményről akarsz beszámolni, akkor az azt követő napra írd be tennivalóként.)

Most pedig mentsd meg a nyaralásod

Került bármi a korábban kisatírozott napokra? Ezeknek a tennivalóknak máshol a helyük.

Két dolgot csinálhatsz ezekkel a feladatokkal:

  • keresel nekik helyet valahol korábban, vagy
  • ha semmiképp sem mozdítható, akkor más tartalmat próbálsz kitalálni helyette. Pl. ha egy eseményről szeretnél egy új bejegyzésben tudósítani, akkor gondold át: Valóban fontos, hogy ez a cikk a nyaralás közepén jelenjen meg? Nem lehet esetleg egy héttel később beszámolni róla? Fontos egyáltalán, hogy erről írjak, vagy más érdekes, előre is kidolgozható tartalommal helyettesíthetem?

Ha tényleg átgondoltad mindezt, akkor most valószínűleg erős szívdobogással nézed a következő hetek tennivalóit. Hidd el, nem dolgoztál hiába. Ezzel a nyári ütemtervvel sokkal hatékonyabban megy majd a munka. Hiszen minden nap pontosan látod a naptárból, hogy mivel kell éppen foglalkoznod. Nem töltesz majd órákat az új ötletek, témák keresésével. Leülsz és már írhatod is, ami éppen a napi listádon van.

Természetes, hogy lesz újratervezés, átütemezés, de így van a legnagyobb esélyed arra, hogy a nyári szabadság alatt igazán kikapcsolj, és az időzítő programok dolgozzanak helyetted.


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!