Egy korábbi bejegyzésben már összefoglaltam, hogy érdemes elindítani az első nyereményjátékod a Facebookon. Most olyan apró ötleteket gyűjtöttem össze egy csokorba, ami könyebbé és sikeresebbé teszi a játék lebonyolítását.

 

Így teheted még jobbá a nyereményjátékod

 

  • Mindig értesítsd közvetlenül a nyerteseket. Nem elég az oldaladon kitenni egy posztot a nyertesek nevéről. Sok embernek eszébe sem jut a te oldaladra visszatérni és megnézni, vajon nyert-e. Így viszont sokkal kisebb eséllyel tudod eljuttatni a nyereményeket a jogos tulajdonosokhoz.
  • Ne csak Like-okat kérj. Tapasztalatom szerint az emberek egy része lelkesen nyomja a Like gombot, amikor a a szeme elé kerül egy nyereményjáték. Ha a játék végén a Like-olók közül választod ki a nyertest, a nyereményéről csak privát üzenetben tudod közvetlenl értesíteni. A legtöbbször nem vagytok ismerősök, így az üzeneted a kérések közé kerül, amit sokan észre sem vesznek. Ilyenkor válasz nélkül maradsz és el kell indítanod egy újabb folyamatot a pótnyertesekkel.
  • Ha Like-okat szeretnél, kérj mellé valamilyen választ vagy reakciót is hozzászólásban. Az egyedi hozzászólások alatt a nyertes hozzászólásokra közvetlenül tudsz válaszolni. Ezeket a válaszokat általában észreveszik a jétékosok és gyorsan reaglának is rá. Így minden nyeremény gyorsan gazdára talál.
  • Egyértelműan indítsd és zárd le a játékot. A lelkes résztvevők sajnos a legtöbbször el sem olvassák a játék részleteit. Hiába szerepel a szövegben, hogy mettől meddig lehet játszani, a megadott időszakon kívül is érkeznek majd a reakciók, hozzászólások. A megadott időben a játék posztjában zárd le a lehetőséget. Sorsolás előtt mindig ellenőrizd a beérkező válaszok idejét és kezeld külön a határidőn túli válaszokat.
  • Ne oszd meg többször a játék posztját a saját oldaladon. Ilyenkor az egyes megosztások elkezdenek külön életet élni, azokra is érkeznek a lelkes reakciók és Like-ok. Hiába írod meg egyesével minden résztvevőnek, hogy az eredeti játék alatt várod őket, ritkán ér célba az üzeneted. Ezért érdemes ezt a bonyodalmat inkább megelőzni.
  • Pontosan a játék időszakában reklámozd a lehetőséget. Ha a hirdetés tovább fut, ismét jönnek az idpn túli válaszok és ügyesen kell kezelned ezt a helyzetet. Vedd figyelembe, hogy a lelkes követők egy része nem törődik olyan apróságokkal, hogy elolvassa a gondosan megfogalmazott szabályzatot. Ha a hírfolyamában találkozik a poszttal, már játszik is. 🙂
  • Tarts be minden határidőt. Mindig vannak olyan játékosok, akik valóban nagyon meg szeretnék nyerni az általad felajánlott ajándékot. Ők végigdrukkolják a játék időszakát és az általad megadott időben várják az oldaladon a híreket. Ezért soha ne késs az eredményhirdetéssel! Látni fogod, ha közülük kerül ki a nyertes, mert azonnal reagálnak a jó hírre.
  • Adj meg minden információt a nyerteseknek. A szerencsések lehetnek a te hírvivőid, hiszen szívesen osztják meg örömüket az ismerőseikkel. Levelezz velük közvetlenül, tájékoztasd őket, mikor vehetik át a nyereményt. Kérj tőlük bátran fotót is az átvételről, csomagbontásról. A közönségnek jó látni, hogy tényleg betartod a szavad és valóban minden úgy történik, ahogy a játékban leírtad.

Ha ezeket a praktikákat is alkalmazod, biztos lehetsz benne, hogy egyszerűen, gördülékenyen fog menni a játék lebonyolítása. És egy sikeres, profi nyereményjátéknál nem is kell jobb reklám. 😀


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!

Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

(Visited 26 times, 1 visits today)