Már az elmúlt években a zöld marketing egyik legjobb lehetőségének tartottam az Európai Hulladékcsökkentési Hét programját. Korábban itt a blogon is összefoglaltam, hogyan készülj fel az Európai Hulladékcsökkentési Hétre.

Idén azonban szerencsénkre a nemzetközi esemény hazai kampánya is jó kezekbe került, így reménykedhetünk abban, hogy a korábbi éveknél még több akció és szemléletformáló módszer valósul meg 2019. november 16-24. között.

Nyilván követed a zöld híreket, így biztos nem tőlem hallasz először az eseményről. 🙂 A hazai zöld influencerek többsége és a zöld sajtó is érezhetően buzdít a nemzetközi kezdeményezésben való aktív szerepvállalásra.

És nincs is jobb alkalom arra, hogy megmutasd a nagyközönségnek, mi mindent teszel környezetünkért!

Ha ebben egyetértünk, akkor jöjjön egy kis összefoglaló, mit kell tenned, ha csak most jött meg a kedved a részvételhez:

  • Ha az előző években nem követted az Európai Hulladékcsökkentési Hét kezdeményezést, akkor először olvasd el ezt az összefoglalót.
  • Majd ismerd meg a 2019-es kampány szlogenjét:

„Nyisd ki a szemedet és csökkentsd a szemetet!”

  • Tetszik a téma? Akkor olvasd el, milyen sokféle üzenet tartozhat ehhez a jelmondathoz, és böngéssz az elmúlt évek akcióötletei között.
  • Dolgozd ki saját programodat: ne csak az akciót tervezd meg, de gondold át, miért egyedi ez a program, mitől lesz igazán jó és innovatív, hogyan méred majd a sikerességét, és milyen marketingkommunikációs eszközökkel tudod támogatni a megvalósítását. Ha ezeket meg tudod fogalmazni, akkor készen állsz a regisztrációra: november 8-ig regisztrálj ezen az oldalon.

És ha mindezzel készen vagy, már meg is oszthatod követőiddel a hírt, hogy csatlakoztál a kezdeményezéshez. És is így tettem a Zöld Matek oldalammal. 😀

De ez még csak a kezdet!

Ugye tudod, hogy az akciód akkor lesz igazán sikeres, ha az online tartalmaidban meg is mutatod azt?

  • Használd ki azt a lehetőséget, hogy egy nemzetközi kezdeményezés részese vagy. Böngészd a kampány nemzetközi oldalát, szerezz onnan is ötleteket.
  • Kerülj fel a térképre.
  • Használd a letölthető kampányanyagokat.
  • Regisztrációddal nevezz a nemzetközi díjért folyó versenybe is.
  • Használd a javasolt angol és magyar #hashtageket.
  • Kövesd a program nemzetközi és hazai Insta csatornáját.
  • Kerülj kapcsolatba a többi résztvevővel.

Drukkolok, hogy 2020 januárjában a te megvalósított akciód is a hazai zsűri által kiemelt programok között legyen, és 2020 májusban újabb magyar díjazottnak örülhessünk. 🙂


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!