Be kell vallanom, decemberben kicsit megcsúsztam… különösen ennek a blognak a vezetésével. Jött egy-két váratlan feladat (amiről pár hét múlva már mesélhetek), és nem voltam felkészülve a szokásos egy-két heti “tartalék” tartalommal. Ezért év végi kényszerpihenőt rendeltem el itt, az oldalon.

Tegnap viszont lépésről lépésre feldolgoztam minden rám várakozó feladatot. Ma már tiszta lappal, vagyis inkább üres Bejövő üzenetek mappával és kipipált 2017-es feladatlistával állhatok neki 2018-nak. 😀

Lehet, hogy te is hasonló cipőben jársz?

Szétnézel az íróasztalod körül és sehol sem találod az alaposan átgondolt, megfogalmazott és kinyomtatott 2018-as stratégiai marketing céljaid listáját…

Akkor most álljunk neki együtt a tervezésnek!

De először gondold át, mi is a célod ezzel az egész zöld kommunikációval? Keresd ki ebből a 13 okból, mit szeretnél elérni.

Ha ez megvan, akkor ezzel a kis segítséggel összegezd, ezekhez a nagy célokhoz jelenleg milyen eszközökkel rendelkezel.

Most már jöhetnek a 2018-as tervek!

Összegyűjtöttem néhány ötletet, milyen választott célok tehetik érdekesebbé és eredményesebbé az idei marketing kommunikációdat:

  • A honlap átdolgozása: könnyen érthető, egyszerű szövegezés, praktikus felület és “vevőközpontú” szemlélet várja a célcsoportot az oldal minden pontján. A cél legyen konkrét: pl. március végére az összes honlapszöveg átnézése és átírása, február végére egy feliratkozó ablak beüzemelése, az első félévben egy blog indítása…
  • Hírlevél indítása, tartalmának megújítása, alvó lista felélesztése… természetesen mindez pontos határidővel. Működő hírlevél esetén vállalhatod pl.  hetente legalább 1 levél megírását.
  • Facebook: rengeteg lehetőséged van arra, hogy egy konkrét vállalással biztosítsd a folyamatos kommunikációt. Lehet ez minimum napi 1 saját tartalom, negyedévente egy Facebook nyereményjáték, a hirdetés tesztelése havi X Ft költséggel, a saját posztok terjesztése naponta egy felületen…
  • Instagram: Itt is törekedhetsz a folyamatos jelenlétre és kapcsolatteremtésre. Napi egy saját kép posztolása, vagy hetente fél óra új kapcsolatok keresésére, követendő zöld oldalak felfedezésére. Naponta 10 perc a követett oldalak átgörgetésére, Like-okra és minimum 1-2 hozzászólás írására.
  • Video: Itt vállalhatod egy új szakmai Youtube csatorna beüzemelését határidőre, havi 1 db 2-3 perces új videó publikálását, egy új videó-sorozat elindítását.
  • Pinterest: Havonta egy új album létrehozása, a honlapról és blogról az összes saját kép albumba rendezése határidőre…
  • Kampány: Három havonta egy tematikus kampány megvalósítása, fél évente egy sajtótájékoztató, vagy hazai és nemzetközi zöld kampányokhoz csatlakozás – ebben az esetben már most készítsd el a listát: melyik jeles napokhoz és kampányokhoz milyen akcióval csatlakozol.
  • Média: Legyél itt is bátor! 2 TV interjú, 4 szakmai megjelenés nyomtatott sajtóban, 6 vendégcikk zöld szakmai blogon…
  • Eredmény mutatók: Havi X új vevő vagy X Ft bevétel, Y új önkéntes az év végére, Z feliratkozó fél éven belül, X új oldalkövető havonta, a saját Facebook csoport tagsága tízszeresére nő stb.

 A legjobb lenne, ha ezt mind egyszerre megvalósíthatnánk!

Ugye nem felejtetted el, hogy egy évben csak 2-3 ilyen nagy célt érdemes kitűznöd magad elé? Ha így teszel, akkor minden munkáddal ezeket támogatod és biztos a siker. 🙂

Ahogy az elején ígértem, most együtt tervezünk. Jöjjenek hát az én céljaim a Zöld Tartalom 2018-as működésére!

 

2018-ban a Zöld Tartalom oldalon…

  1. Megújul a hírlevél: a jelenlegi blogértesítő tartalom helyett a kéthetente érkező e-mailben folyamatos szakmai segítséget kapnak a feliratkozók. Az év végére 300 feliratkozó a cél.
  2. Új szolgáltatásokat vezetek be: Január végére felkerül az oldalra a honlapkészítés és a marketinganyag tervezés a szolgáltatások közé.
  3. Kampány az oldal népszerűsítésére: februártól egy új kampány elindítása (legyen ez még titok) és ezzel … új ügyfelet szerzek ebben az évben.

Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, a környezeti témájú ünnepnapok gyűjteményét, és használd egész évben, hogy zöld üzeneted célba érjen!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!

(Visited 24 times, 1 visits today)

Zöld Ünnepnapok Naptár 2018

Töltsd le a környezeti témájú ünnepnapok gyűjteményét!

Mutasd, mi ez!