Tegnap viszont lépésről lépésre feldolgoztam minden rám várakozó feladatot. Ma már tiszta lappal, vagyis inkább üres Bejövő üzenetek mappával és kipipált 2017-es feladatlistával állhatok neki 2018-nak. 😀
Lehet, hogy te is hasonló cipőben jársz?
Szétnézel az íróasztalod körül és sehol sem találod az alaposan átgondolt, megfogalmazott és kinyomtatott 2018-as stratégiai marketing céljaid listáját…
Akkor most álljunk neki együtt a tervezésnek!
De először gondold át, mi is a célod ezzel az egész zöld kommunikációval? Keresd ki ebből a 13 okból, mit szeretnél elérni.
Ha ez megvan, akkor ezzel a kis segítséggel összegezd, ezekhez a nagy célokhoz jelenleg milyen eszközökkel rendelkezel.
Most már jöhetnek a 2018-as tervek!
Összegyűjtöttem néhány ötletet, milyen választott célok tehetik érdekesebbé és eredményesebbé az idei marketing kommunikációdat:
- A honlap átdolgozása: könnyen érthető, egyszerű szövegezés, praktikus felület és “vevőközpontú” szemlélet várja a célcsoportot az oldal minden pontján. A cél legyen konkrét: pl. március végére az összes honlapszöveg átnézése és átírása, február végére egy feliratkozó ablak beüzemelése, az első félévben egy blog indítása…
- Hírlevél indítása, tartalmának megújítása, alvó lista felélesztése… természetesen mindez pontos határidővel. Működő hírlevél esetén vállalhatod pl. hetente legalább 1 levél megírását.
- Facebook: rengeteg lehetőséged van arra, hogy egy konkrét vállalással biztosítsd a folyamatos kommunikációt. Lehet ez minimum napi 1 saját tartalom, negyedévente egy Facebook nyereményjáték, a hirdetés tesztelése havi X Ft költséggel, a saját posztok terjesztése naponta egy felületen…
- Instagram: Itt is törekedhetsz a folyamatos jelenlétre és kapcsolatteremtésre. Napi egy saját kép posztolása, vagy hetente fél óra új kapcsolatok keresésére, követendő zöld oldalak felfedezésére. Naponta 10 perc a követett oldalak átgörgetésére, Like-okra és minimum 1-2 hozzászólás írására.
- Video: Itt vállalhatod egy új szakmai Youtube csatorna beüzemelését határidőre, havi 1 db 2-3 perces új videó publikálását, egy új videó-sorozat elindítását.
- Pinterest: Havonta egy új album létrehozása, a honlapról és blogról az összes saját kép albumba rendezése határidőre…
- Kampány: Három havonta egy tematikus kampány megvalósítása, fél évente egy sajtótájékoztató, vagy hazai és nemzetközi zöld kampányokhoz csatlakozás – ebben az esetben már most készítsd el a listát: melyik jeles napokhoz és kampányokhoz milyen akcióval csatlakozol.
- Média: Legyél itt is bátor! 2 TV interjú, 4 szakmai megjelenés nyomtatott sajtóban, 6 vendégcikk zöld szakmai blogon…
- Eredmény mutatók: Havi X új vevő vagy X Ft bevétel, Y új önkéntes az év végére, Z feliratkozó fél éven belül, X új oldalkövető havonta, a saját Facebook csoport tagsága tízszeresére nő stb.
A legjobb lenne, ha ezt mind egyszerre megvalósíthatnánk!
Ugye nem felejtetted el, hogy egy évben csak 2-3 ilyen nagy célt érdemes kitűznöd magad elé? Ha így teszel, akkor minden munkáddal ezeket támogatod és biztos a siker. 🙂
Ahogy az elején ígértem, most együtt tervezünk. Jöjjenek hát az én céljaim a Zöld Tartalom 2018-as működésére!
2018-ban a Zöld Tartalom oldalon…
- Megújul a hírlevél: a jelenlegi blogértesítő tartalom helyett a kéthetente érkező e-mailben folyamatos szakmai segítséget kapnak a feliratkozók. Az év végére 300 feliratkozó a cél.
- Új szolgáltatásokat vezetek be: Január végére felkerül az oldalra a honlapkészítés és a marketinganyag tervezés a szolgáltatások közé.
- Kampány az oldal népszerűsítésére: februártól egy új kampány elindítása (legyen ez még titok) és ezzel … új ügyfelet szerzek ebben az évben.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!