Az év vége felé minden vezető tartalommarketing szervezet már a követező évi trendeket vizsgálja. A 2020-as tartalmak tervezésében neked is érdemes kicsit tájékozódnod, vajon milyen változásokat várnak a szakemberek a sikeres tartalmak terén.
A Content Marketing Institute is közzétette 2020-as előrejelzéseit, szám szerint összesen 90-et az online marketing 7 nagy területére bontva a jó tanácsokat.
Ezek közül szerintem első lépésként azt érdemes megtudnunk, hogy milyen tartalmakat várnak az emberek tőlünk jövőre. 12 szakértő előrejelzéseit ismerteti a cikk a tartalomkészítés témakörében.
Én pedig összefoglaltam neked a lényeget. 🙂
Ilyen tartalmakat készíts 2020-ban:
- Egyedi igényekre szabott tartalom társalgási stílusban: A tartalom egyre inkább az egyénekhez szól, mindezt közvetlen hangnemben teszi, a közönség igényeit és érdeklődését állítva a középpontba.
- Az általános útmutatók és oktató tartalmak ideje lejárt. Az olvasók konkrét, megbízható adatokat, hiteles kimutatásokat és elemzéseket várnak, amikkel alá tudod támasztani szakmai állításaidat.
- Szívből jövő tartalom és közvetlen hangnem: úgy kell szólnod az olvasókhoz, ahogy a barátaiddal és kollégáiddal beszélsz. Az így kialakuló szoros kapcsolat lehetővé teszi, hogy a követőid egyre nagyobb arányban osszák meg tartalmaidat.
- A felhasználó által készített tartalom még hangsúlyosabb lesz: azt kell megértened, mi inspirálja olvasóidat saját tartalmak készítésére és a te történeteid megosztására. Az üzenet nem változik, de a tartalom készítője egyre inkább az olvasó lesz.
- A saját kutatási eredmények át tudnak törni a hatalmas információs zajon. Szakértő vagy, akkor kutass, elemezz és publikáld a munkád eredményeit.
- Remélhetőleg csökken a “legyen eggyel több” követelmény miatt készített tartalmak mennyisége, és előtérbe kerülnek a fogyasztói igényekre szabott értékes, a folyamatokat előremozdító tartalmak.
- Előtérbe kerül az írás hatékonyságának növelése: A célközönségnek meg is kell találnia az elkészült értékes tartalmakat. Ehhez megfelelő címre, tördelésre, olvasható szövegre, kulcsszavazásra és metaleírásra is szükség van.
- Nem elég beindítani egy új csatornát, fenn is kell tartani azt. Rengetegen lépnek be az egyszemélyes podcast és videó show piacra, miközben a technikai fejlesztések nem követik a növekvő igényeket. 2020-ban ennek változnia kell, szükség van a támogató technikára.
- Szuper-személyreszabott tartalom a réspiacok fogyasztónak: egyre nagyobb figyelmet érdemes fordítani a kis méretű, de jól jellemezhető réspiacokon elérhető közönségre. Az ő érdeklődésük sokkal részletesebben megismerhető, az ezek alapján készített tartalom speciális csatornákon terjeszthető. Ezzel együtt érdemes felülvizsgálni a használt marketingcsatornák hatékonyságát, és a haszontalan felületeket egyszerűen el kell engedni.
- A videókban is a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatot teremtő tartalmakon a hangsúly: a márkaértékeket hangsúlyozó és eladási célú videók ideje lejárt. Mutass valami hasznosat, mesélj történetet és növekedni fog a látogatottság.
- Használd újra és újra korábbi értékes tartalmaidat. Nem szabad veszni hagyni a sikeres tartalmakat. Újítsd meg a formát és terjeszd új csatornákon!
- A tartalommarketing még személyesebbé válik. Egyre inkább újságíróként kell dolgoznunk, az olvasóknak hihető történeteket és valódi embereket kell bemutatni, mindezt pl. videós formában, hogy a lehető legközelebb érezzék magukhoz a megosztott tartalmat.
Bár ez a fenti lista nem kifejezetten a környezetvédelmi témájú tartalmakkal foglalkozik, mégis érdemes a szemed előtt tartani ezeket az általános trendeket akkor, amikor saját zöld tartalmaidat tervezed 2020-ra.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!