Az év vége felé minden vezető tartalommarketing szervezet már a követező évi trendeket vizsgálja. A 2020-as tartalmak tervezésében neked is érdemes kicsit tájékozódnod, vajon milyen változásokat várnak a szakemberek a sikeres tartalmak terén.

A Content Marketing Institute is közzétette 2020-as előrejelzéseit, szám szerint összesen 90-et az online marketing 7 nagy területére bontva a jó tanácsokat.

Ezek közül szerintem első lépésként azt érdemes megtudnunk, hogy milyen tartalmakat várnak az emberek tőlünk jövőre. 12 szakértő előrejelzéseit ismerteti a cikk a tartalomkészítés témakörében.

Én pedig összefoglaltam neked a lényeget. 🙂

Ilyen tartalmakat készíts 2020-ban:

  1. Egyedi igényekre szabott tartalom társalgási stílusban: A tartalom egyre inkább az egyénekhez szól, mindezt közvetlen hangnemben teszi, a közönség igényeit és érdeklődését állítva a középpontba.
  2. Az általános útmutatók és oktató tartalmak ideje lejárt. Az olvasók konkrét, megbízható adatokat, hiteles kimutatásokat és elemzéseket várnak, amikkel alá tudod támasztani szakmai állításaidat.
  3. Szívből jövő tartalom és közvetlen hangnem: úgy kell szólnod az olvasókhoz, ahogy a barátaiddal és kollégáiddal beszélsz. Az így kialakuló szoros kapcsolat lehetővé teszi, hogy a követőid egyre nagyobb arányban osszák meg tartalmaidat.
  4. A felhasználó által készített tartalom még hangsúlyosabb lesz: azt kell megértened, mi inspirálja olvasóidat saját tartalmak készítésére és a te történeteid megosztására. Az üzenet nem változik, de a tartalom készítője egyre inkább az olvasó lesz.
  5. A saját kutatási eredmények át tudnak törni a hatalmas információs zajon. Szakértő vagy, akkor kutass, elemezz és publikáld a munkád eredményeit.
  6. Remélhetőleg csökken a “legyen eggyel több” követelmény miatt készített tartalmak mennyisége, és előtérbe kerülnek a fogyasztói igényekre szabott értékes, a folyamatokat előremozdító tartalmak.
  7. Előtérbe kerül az írás hatékonyságának növelése: A célközönségnek meg is kell találnia az elkészült értékes tartalmakat. Ehhez megfelelő címre, tördelésre, olvasható szövegre, kulcsszavazásra és metaleírásra is szükség van.
  8. Nem elég beindítani egy új csatornát, fenn is kell tartani azt. Rengetegen lépnek be az egyszemélyes podcast és videó show piacra, miközben a technikai fejlesztések nem követik a növekvő igényeket. 2020-ban ennek változnia kell, szükség van a támogató technikára.
  9. Szuper-személyreszabott tartalom a réspiacok fogyasztónak: egyre nagyobb figyelmet érdemes fordítani a kis méretű, de jól jellemezhető réspiacokon elérhető közönségre. Az ő érdeklődésük sokkal részletesebben megismerhető, az ezek alapján készített tartalom speciális csatornákon terjeszthető. Ezzel együtt érdemes felülvizsgálni a használt marketingcsatornák hatékonyságát, és a haszontalan felületeket egyszerűen el kell engedni.
  10. A videókban is a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatot teremtő tartalmakon a hangsúly: a márkaértékeket hangsúlyozó és eladási célú videók ideje lejárt. Mutass valami hasznosat, mesélj történetet és növekedni fog a látogatottság.
  11. Használd újra és újra korábbi értékes tartalmaidat. Nem szabad veszni hagyni a sikeres tartalmakat. Újítsd meg a formát és terjeszd új csatornákon!
  12. A tartalommarketing még személyesebbé válik. Egyre inkább újságíróként kell dolgoznunk, az olvasóknak hihető történeteket és valódi embereket kell bemutatni, mindezt pl. videós formában, hogy a lehető legközelebb érezzék magukhoz a megosztott tartalmat.

Bár ez a fenti lista nem kifejezetten a környezetvédelmi témájú tartalmakkal foglalkozik, mégis érdemes a szemed előtt tartani ezeket az általános trendeket akkor, amikor saját zöld tartalmaidat tervezed 2020-ra.


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!