Gyakran látom, hogy az online marketinggel azért foglalkozik valaki, mert “kell”. Ilyenkor a tartalmak csak azért készülnek, hogy legyen újdonság a választott online felületeken. De a stratégia, az igazi átgondolt tervezés hiányzik a cikkek és posztok mögül.
Te meg tudod válaszolni az alábbi kérdést?
Miért foglalkozol ezzel az egész tartalommarketing dologgal?
Ahány vállalkozás és szervezet, annyiféle válasz lehet. Meg kell találnod azt a néhány igazán fontos célt, amik a következő hónapokban alapvetően meghatározzák az online tevékenységedet!
Ha megfogalmaztad a céljaidat, rangsorolnod is kell őket, hogy mindig a legfontosabbra koncentrálhass.
Minden következő lépést ennek a célnak az elérését szem előtt tartva tervezhetsz meg!
Segítségül itt van egy lista a leggyakrabban meghatározott tartalommarketing célokról:
- márkaismertség
- vevőgyűjtés
- érdeklődők szerzése
- vevők megtartása, visszatérése
- elköteleződés
- honlap forgalom növelése
- eladások növelése
- érdeklődők nevelése
- piac tanítása
- közösségi média elköteleződés
Még több okot találsz ebben a korábbi cikkben.
Természetesen erre mondhatod, hogy mindegyik ugyanolyan fontos. De nem tudsz egyszerre minden célnak megfelelő tartalmakat készíteni. Ahhoz, hogy könnyebb legyen kiválasztani azt a célt, amire elsőként fókuszálsz, gondold át, milyen szakaszban van a tevékenységed és mi a legfontosabb, amit most el kell érned:
- Új tevékenységbe kezdtél? Akkor először ismertté kell válnod, közönséget kell szerezned. Az online felületednek azt kell hangsúlyoznia, hogy szakértő vagy az adott környezetvédelmi területen és érdemes követni téged a témában.
- Olyan területen dolgozol, amiről ma még kevesen tudnak? Akkor tanítanod kell a látogatókat, egy új piacot kell kialakítanod. Új szemléletet elterjeszteni nagyon nehéz feladat, de nem lehetetlen. Így te lehetsz az első, a követendő a választott zöld témában.
- Új terméket, szolgáltatást vezetsz be? Akkor ennek a népszerűsítése a cél. Erről kell szólnia minden tartalomnak: kinek és miért éri meg vásárolni, mivel segíti a környezettudatos életüket, milyen előnyöket kapnak a használatától stb.
- Minél szélesebb körben szeretnéd terjeszteni a zöld szemléletet? Akkor a közönség, a követők növelése és elköteleződésük a célod.
- Nem bírod egyedül? Új munkatársakat, segítőket keresel? Ebben az esetben magadról és a környezetvédő munkáról, annak eredményeiről kell írnod egy szűkebb célcsoportnak. Itt a kapcsolatteremtés, a személyes kontaktus a cél.
A te eseted ennél speciálisabb? Jelentkezz a marketing tanácsadásra és együtt kitaláljuk, merre indulj!
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!