Gyakran látom, hogy az online marketinggel azért foglalkozik valaki, mert “kell”. Ilyenkor a tartalmak csak azért készülnek, hogy legyen újdonság a választott online felületeken. De a stratégia, az igazi átgondolt tervezés hiányzik a cikkek és posztok mögül.

Te meg tudod válaszolni az alábbi kérdést?

Miért foglalkozol ezzel az egész tartalommarketing dologgal?

Ahány vállalkozás és szervezet, annyiféle válasz lehet. Meg kell találnod azt a néhány igazán fontos célt, amik a következő hónapokban alapvetően meghatározzák az online tevékenységedet!

Ha megfogalmaztad a céljaidat, rangsorolnod is kell őket, hogy mindig a legfontosabbra koncentrálhass.

Minden következő lépést ennek a célnak az elérését szem előtt tartva tervezhetsz meg!

Segítségül itt van egy lista a leggyakrabban meghatározott tartalommarketing célokról:

  • márkaismertség
  • vevőgyűjtés
  • érdeklődők szerzése
  • vevők megtartása, visszatérése
  • elköteleződés
  • honlap forgalom növelése
  • eladások növelése
  • érdeklődők nevelése
  • piac tanítása
  • közösségi média elköteleződés

Még több okot találsz ebben a korábbi cikkben.

Természetesen erre mondhatod, hogy mindegyik ugyanolyan fontos. De nem tudsz egyszerre minden célnak megfelelő tartalmakat készíteni. Ahhoz, hogy könnyebb legyen kiválasztani azt a célt, amire elsőként fókuszálsz, gondold át, milyen szakaszban van a tevékenységed és mi a legfontosabb, amit most el kell érned:

  • Új tevékenységbe kezdtél? Akkor először ismertté kell válnod, közönséget kell szerezned. Az online felületednek azt kell hangsúlyoznia, hogy szakértő vagy az adott környezetvédelmi területen és érdemes követni téged a témában.
  • Olyan területen dolgozol, amiről ma még kevesen tudnak? Akkor tanítanod kell a látogatókat, egy új piacot kell kialakítanod. Új szemléletet elterjeszteni nagyon nehéz feladat, de nem lehetetlen. Így te lehetsz az első, a követendő a választott zöld témában.
  • Új terméket, szolgáltatást vezetsz be? Akkor ennek a népszerűsítése a cél. Erről kell szólnia minden tartalomnak: kinek és miért éri meg vásárolni, mivel segíti a környezettudatos életüket, milyen előnyöket kapnak a használatától stb.
  • Minél szélesebb körben szeretnéd terjeszteni a zöld szemléletet? Akkor a közönség, a követők növelése és elköteleződésük a célod.
  • Nem bírod egyedül? Új munkatársakat, segítőket keresel? Ebben az esetben magadról és a környezetvédő munkáról, annak eredményeiről kell írnod egy szűkebb célcsoportnak. Itt a kapcsolatteremtés, a személyes kontaktus a cél.

A te eseted ennél speciálisabb? Jelentkezz a marketing tanácsadásra és együtt kitaláljuk, merre indulj!


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!