Az online marketing szakértők adatokkal tudják bizonyítani, hogy az e-mailben történő kapcsolattartás ma is az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz. A legtöbb honlaptulajdonos gyűjti a feliratkozókat, így ebből a tömegből csak különleges ajánlattal, egy “csalival” lehet kiemelkedni.

Egy korábbi bejegyzésben már bemutattam, mi mindent ajánlhatsz az e-mail címekért cserébe. Most erre voltam kíváncsi:

Vajon a külföldi környezetvédők milyen gyakran kínálnak vevőmágnes ajánlatokat a látogatók e-mail címeiért?

Hozzáláttam a kutatáshoz: felkerestem sok zöld témájú honlapot, hogy megvizsgáljam, milyen formában gyűjtik az e-mail címeket.

A felmérésben az alábbi típusú környezetvédő oldalakat vizsgáltam:

  • nagy nemzetközi szervezetek
  • nemzetközi környezetvédelmi hírportálok
  • híres zöld blogok
  • kisebb zöld civil szervezetek

Minden honlapon a feliratkozási lehetőséget kerestem. Kigyűjtöttem minden olyan példát, ahol az egyszerű adatbekérésen túl bármilyen egyéb ajánlat szerepel.

Kíváncsi vagy, mennyire elterjedt a csali a zöld oldalakon?

A tapasztalataim szerint gyakorlatilag alig alkalmazzák ezt a vevőcsalogató eszközt. A legtöbb oldalon csak az egyszerű “Subscribe” felirat és a kitöltendő e-mail cím mező szerepel. Nem tájékoztatnak arról, milyen gyakran és milyen tartalommal küldenek levelet. Az esetek felében megemlítik, hogy bármikor leiratkozhatsz, de ennél részletesebb adatvédelmi hivatkozás szóba sem kerül.

Ugye te tudod, hogy hogyan kell szabályosan hírlevelezni?

100 felkeresett honlapból csak 14 esetben szerepelt valamilyen plusz értékajánlat az e-mail címért cserébe.

Ezek közül 4 honlapon extra információkat vagy árengedményt, kedvezményt ajánlottak a feliratkozóknak:

  • „Sign up for exclusive offers and discounts” (http://eartheasy.com/)
  • “Stay in touch, inspiration and information to turn the world green, get 10% off a Conscious Collection of your choice” (http://turninggreen.org/)
  • “We’ll give you the latest green living news, share our DIY tips, and help you recycle just about anything.” (ttp://earth911.com/)
  • “Subscribe + Save! Get 10% off your next order and all the latest Tiny Yellow Bungalow news!” (ttp://www.tinyyellowbungalow.com)

Csak a megvizsgált környezetvédelmi témájú honlapok 10%-a kínált valamilyen csalit a feliratkozóinak.

Ismerd meg a 10 nemzetközi csali példát:

Az EcoSalon giveaway nyerési lehetőséget kínál

A Little Green Dot 6 receptes útmutatót ad a feliratkozóknak

A mindbodygreen ingyenes videót küld az email címekért

Az Environmental Defense Fund aktuális kampányához gyűjti a csatlakozókat

A Conservation International egy egyszerű véleményhez kér egyetértést

A WCS mintegy “mellékesként” kínálja az ingyenes matricát

A Going Zero Waste egy saját eBook-ot ad a feliratkozóknak

A Mindful Momma nyomtatható segédleteket, ellenőrzőlistákat kínál

A The Rubbish Diet magát az ingyenes kihíváson való részvételt kínálja fel

A Zero Waste Week ingyenes ebbok-ot küld a hírlevelek mellé

Ugye te is úgy érzed, hogy ezek az ajánlatok sokkal többet kínálnak, mint az egyszerű cikkértesítő hírlevelek?

Alkalmazd a csalit a saját honlapodon!

Készíts egy szuper vevőmágnest és gyűjtsd a feliratkozókat!

 


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!