A kihívásra épülő marketing kampányok alapján bizony kell! 🙂
Az emberek szeretnek olyan kezdeményezésekhez csatlakozni, ahol
- megmutathatják, hogy egyetértenek az adott céllal,
- ezzel pozitív képet közölhetnek magukról,
- egy közösség tagjaivá válnak,
- végre valaki folyamatosan ösztönzi őket, hogy megtegyék, amit már korábban is terveztek, és
- a nagyközönség előtt vállalt “megteszem” még meg is könnyíti az ígéret betartását.
Érdemes-e a környezetvédelmi tevékenységedhez ilyen jellegű marketing kampányt kapcsolni?
Igen, egy kihívás nagyon jó eszköz a zöld üzenetek terjesztésére. Rengetegen vannak, akik gondolatban egyetértenek a környezettudatos szemlélettel, de szükségük van a külső motivációra ahhoz, hogy elinduljanak a megvalósítás útján.
Ez a motiváció lehet a te jól kitalált kezdeményezésed!
De milyen a jó kihívás?
- Világos és egyszerűen megvalósítható célja van.
- Egy adott időtartamig tart.
- Érezhető, látható eredménye van.
- Megadja a “verseny-érzést”, de nem egymást kell legyőzni, hanem környezetünket kell segíteni.
- Te is együtt végzed a feladatot a követőkkel.
- Folyamatos a kommunikáció, az ösztönzés és tanácsadás a kihívás időszaka alatt.
- Lehetőséget adsz a résztvevőknek saját eredményeik és tapasztalataik megosztására.
- A kihívás végén beszámolsz az eredményekről, elismered a csatlakozók érdemeit és együtt összegzitek a tapasztalatokat.
A jól sikerült kihívásokat az idő lejárta után is életben kell tartani. A kihívás időszaka alatt megtanulható, megszokható egy-egy pozitív, fenntartható szokás, amit a kezdeményezés elmúltával is fontos fenntartani.
Kihívásod két szinten hozhat pozitív eredményeket:
- Népszerűsíti a tevékenységedet, ismertté tesz a környezetvédelem iránt érdeklődők körében és jelentősen növelheti követőtáborodat.
- Jelentős változásokat indít el azok életében, akik csatlakoznak a környezetvédelmi kezdeményezésedhez. Zöldül a szemléletük és gyakorlati lépéseket tesznek a fenntartható életmód felé.
Ha esetleg még most sem tudod, miről is beszélek, mert eddig nem találkoztál az online térben ilyen kihívásokkal, akkor itt van néhány most zajló kezdeményezés. (Keresd őket az Instagramon.):
- Felelős Gasztrohős: #szívószálmentes
- 160gramm: #500cuccalkevesebb
- 21napalatt: #turmixkihivas
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!