Megvalósítottad a terveidet: megjelent az új tartalom és elérte a közönséget. Vajon tetszett nekik? Érdemes hasonló tartalmat készítened a jövőben?
Erre kapsz választ, ha a publikálást követően odafigyelsz az elért eredményekre. Az elemzés folyamata segít abban, hogy egyre jobb, a célközönségednek hasznos tartalmakat készíts, és azokkal elérd a saját céljaidat.
Milyen ingyenes eszközökkel mérheted a legegyszerűbben az eredményeidet?
A segítségével megtudhatod:
- milyen kifejezésekre keresve érkeznek a látogatók a honlapodra,
- milyen kulcsszavakra szerepel jól az oldalad a Google keresőjében,
- honnan mutatnak linkek az oldaladra
- a saját honlapunkon belül minden aloldalunkra odatalálnak-e a látogatók.
Google Marketing Platform (Analytics)
Az adataiból megtudod:
- hányan látogatják az oldalad,
- melyek a leglátogatottabb oldalaid,
- mikor érkeznek a látogatók,
- mi jellemzi a látogatóidat (demográfia, nyelv, eszközhasználat stb.),
- honnan érkeznek a látogatók (keresőből, közösségi oldalról, hirdetésből stb.).
Facebook Insights (saját Facebook oldaladon találod a menüt)
Megmutatja neked:
- kik a rajongóid,
- melyek a népszerű posztok,
- mely posztjaidra reagálnak a követők,
- mikor használják a Facebookot a rajongóid,
- mik az alapvető demográfiai jellemzőik.
Instagram elemzések (a saját Insta fiókodban)
Megnézheted, hogy…
- hányan kerested a profilodra,
- hányan kattintottak,
- mekkora tömeget értél el,
- mi jellemzi a célközönségedet.
Hírlevélküldő program, alkalmazás statisztikája
A hírlevelek statisztikája megmutatja:
- hányan nyitották meg a kiküldött levelet,
- hányan kattintottak a levélben szereplő linkre,
- hányan iratkoztak fel egy bizonyos időszakban,
- hányan továbbították a levelet,
- hány címről pattant vissza a levél.
Természetesen a többi közösségi oldalnak is van valamilyen szintű statisztikája (Youtube-on is könnyen megtalálod a szükséges információkat, ha webshop-od van, abból részletes érékesítési eredményeket kapsz stb.).
Most a te feladatod az, hogy:
- regisztráld az oldalad ezekre a felületekre, ahol még nincs fiókod,
- barátkozz meg a használatukkal,
- döntsd el, melyik adatok a leghasznosabbak számodra,
- a kiválasztott néhány adatot folyamatosan figyeld,
- a kapott eredmények alapján pedig javítsd és folyamatosan fejleszd a tartalmaid minőségét.
Ha egyre jobban megérted, mi tetszik a célközönségednek, akkor képes leszel az igényeiknek megfelelően kommunikálni, és célba ér az üzeneted.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!