Megvalósítottad a terveidet: megjelent az új tartalom és elérte a közönséget. Vajon tetszett nekik? Érdemes hasonló tartalmat készítened a jövőben?

Erre kapsz választ, ha a publikálást követően odafigyelsz az elért eredményekre. Az elemzés folyamata segít abban, hogy egyre jobb, a célközönségednek hasznos tartalmakat készíts, és azokkal elérd a saját céljaidat.

Milyen ingyenes eszközökkel mérheted a legegyszerűbben az eredményeidet?

Google Search Console 

A segítségével megtudhatod:

  • milyen kifejezésekre keresve érkeznek a látogatók a honlapodra,
  • milyen kulcsszavakra szerepel jól az oldalad a Google keresőjében,
  • honnan mutatnak linkek az oldaladra
  • a saját honlapunkon belül minden aloldalunkra odatalálnak-e a látogatók.

Google Marketing Platform (Analytics)

Az adataiból megtudod:

  • hányan látogatják az oldalad,
  • melyek a leglátogatottabb oldalaid,
  • mikor érkeznek a látogatók,
  • mi jellemzi a látogatóidat (demográfia, nyelv, eszközhasználat stb.),
  • honnan érkeznek a látogatók (keresőből, közösségi oldalról, hirdetésből stb.).

Facebook Insights (saját Facebook oldaladon találod a menüt)

Megmutatja neked:

  • kik a rajongóid,
  • melyek a népszerű posztok,
  • mely posztjaidra reagálnak a követők,
  • mikor használják a Facebookot a rajongóid,
  • mik az alapvető demográfiai jellemzőik.

Instagram elemzések (a saját Insta fiókodban)

Megnézheted, hogy…

  • hányan kerested a profilodra,
  • hányan kattintottak,
  • mekkora tömeget értél el,
  • mi jellemzi a célközönségedet.

Hírlevélküldő program, alkalmazás statisztikája

A hírlevelek statisztikája megmutatja:

  • hányan nyitották meg a kiküldött levelet,
  • hányan kattintottak a levélben szereplő linkre,
  • hányan iratkoztak fel egy bizonyos időszakban,
  • hányan továbbították a levelet,
  • hány címről pattant vissza a levél.

Természetesen a többi közösségi oldalnak is van valamilyen szintű statisztikája (Youtube-on is könnyen megtalálod a szükséges információkat, ha webshop-od van, abból részletes érékesítési eredményeket kapsz stb.).

Most a te feladatod az, hogy:

  • regisztráld az oldalad ezekre a felületekre, ahol még nincs fiókod,
  • barátkozz meg a használatukkal,
  • döntsd el, melyik adatok a leghasznosabbak számodra,
  • a kiválasztott néhány adatot folyamatosan figyeld,
  • a kapott eredmények alapján pedig javítsd és folyamatosan fejleszd a tartalmaid minőségét.

Ha egyre jobban megérted, mi tetszik a célközönségednek, akkor képes leszel az igényeiknek megfelelően kommunikálni, és célba ér az üzeneted.


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!