Mindegy, hogy éppen kezdő vagy tapasztalt környezetvédő vagy, magánemberként, vállalkozóként vagy civil szervezetként dolgozol környezetünk védelmén, előbb-utóbb szemben találod magad egy zöld rendezvény támogatásának lehetőségével.

Arról már korábban írtam, hogyan kommunikálj a saját eseményeidről. És ahhoz is adtam ötleteket, hogyan szervezz valóban környezettudatos rendezvényt.

Azonban nem csak a saját eseményeid támogathatják a tevékenységedet. Egy rendezvény megszervezése és sikeres megvalósítása nagyon nagy feladat. Idő- és erőforrás hiányában nem tudjuk mindig ezt a megoldást választani. Szerencsére mások is szerveznek olyan programokat, ahol elérheted a célközönséged és közvetítheted zöld szemléleted.

Hogyan válaszd ki a megfelelő rendezvényt?

1.) Térképezd fel a lehetőségeket.

Régóta működő, neves szervezetek esetében ez nem nagy feladat, hiszen rengeteg megkeresés érkezik hozzájuk különböző támogatási igénnyel. Csak ki kell választani azokat, amelyek üzenete kapcsolódik a szervezet tevékenységéhez és illik alapértékeihez.

Ha te nem ebbe a csoportba tartozol, akkor figyelned kell a zöld híreket. Iratkozz fel a környezetvédelmi hírportálok és a nagy szervezetek hírleveleire. A beérkező programajánlatokból válogasd ki azokat, amik érdekelnek és ezekről vezess egy külön listát. Így egy év alatt elkészül egy szuper adatbázisod, amit bármikor fel tudsz használni a jövőben.

2.) Ismerd meg alaposan a programokat.

Látogass el a rendezvényekre, figyeld az érintett témákat és a kommunikációt, derítsd ki, milyen közönséghez szól a szervező.

Illeszkedik ez a program a te kommunikációdba? Elérheted vele a saját célközönségedet?

3.) Mérd fel az igényeket.

Derítsd ki, mire lehet szüksége az adott rendezvény szervezőjének. Kik és milyen formában támogatják a programot. Hogyan tudnál te ehhez csatlakozni?

Jöjjön hát a lista:

Milyen formában jelenhetsz meg egy környezetvédelmi eseményen?

Támogató

  • pénzadomány, szponzoráció
  • ajándéktárgy
  • referencia kiállítása
  • helyszín, ellátás biztosítása

Szakmai résztvevő

  • koordinátor
  • meghívott szakértő, előadó
  • kiállító
  • szekcióvezető
  • zsűri, bizottság tagság

Önkéntes

  • tanácsadó
  • szervező
  • kiszolgáló személyzet

Népszerűsítő

  • reklámfelület biztosítása
  • média híradás
  • közösségi posztok
  • plakát, szórólap terjesztése
  • újabb támogatók szerzése

Ugye milyen sokoldalúan lehet egy rendezvényt támogatni? Nem csak anyagi eszközökkel, de az időd, szakértelmed és saját közönséged felajánlásával is segítheted a kiválasztott program megvalósulását.

Támogatóként saját céljaidat is szolgálod: növelheted népszerűséged és erősíted szakmai márkádat, partnerkapcsolatokat építhetsz és bővítheted saját közönséged táborát.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan teheted eredményessé környezetvédelmi tevékenységed online megjelenését, töltsd le az AJÁNDÉKOT, ami egy évre való zöld témaötletet ad neked!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!