Mindegy, hogy éppen kezdő vagy tapasztalt környezetvédő vagy, magánemberként, vállalkozóként vagy civil szervezetként dolgozol környezetünk védelmén, előbb-utóbb szemben találod magad egy zöld rendezvény támogatásának lehetőségével.

Arról már korábban írtam, hogyan kommunikálj a saját eseményeidről. És ahhoz is adtam ötleteket, hogyan szervezz valóban környezettudatos rendezvényt.

Azonban nem csak a saját eseményeid támogathatják a tevékenységedet. Egy rendezvény megszervezése és sikeres megvalósítása nagyon nagy feladat. Idő- és erőforrás hiányában nem tudjuk mindig ezt a megoldást választani. Szerencsére mások is szerveznek olyan programokat, ahol elérheted a célközönséged és közvetítheted zöld szemléleted.

Hogyan válaszd ki a megfelelő rendezvényt?

1.) Térképezd fel a lehetőségeket.

Régóta működő, neves szervezetek esetében ez nem nagy feladat, hiszen rengeteg megkeresés érkezik hozzájuk különböző támogatási igénnyel. Csak ki kell választani azokat, amelyek üzenete kapcsolódik a szervezet tevékenységéhez és illik alapértékeihez.

Ha te nem ebbe a csoportba tartozol, akkor figyelned kell a zöld híreket. Iratkozz fel a környezetvédelmi hírportálok és a nagy szervezetek hírleveleire. A beérkező programajánlatokból válogasd ki azokat, amik érdekelnek és ezekről vezess egy külön listát. Így egy év alatt elkészül egy szuper adatbázisod, amit bármikor fel tudsz használni a jövőben.

2.) Ismerd meg alaposan a programokat.

Látogass el a rendezvényekre, figyeld az érintett témákat és a kommunikációt, derítsd ki, milyen közönséghez szól a szervező.

Illeszkedik ez a program a te kommunikációdba? Elérheted vele a saját célközönségedet?

3.) Mérd fel az igényeket.

Derítsd ki, mire lehet szüksége az adott rendezvény szervezőjének. Kik és milyen formában támogatják a programot. Hogyan tudnál te ehhez csatlakozni?

Jöjjön hát a lista:

Milyen formában jelenhetsz meg egy környezetvédelmi eseményen?

Támogató

  • pénzadomány, szponzoráció
  • ajándéktárgy
  • referencia kiállítása
  • helyszín, ellátás biztosítása

Szakmai résztvevő

  • koordinátor
  • meghívott szakértő, előadó
  • kiállító
  • szekcióvezető
  • zsűri, bizottság tagság

Önkéntes

  • tanácsadó
  • szervező
  • kiszolgáló személyzet

Népszerűsítő

  • reklámfelület biztosítása
  • média híradás
  • közösségi posztok
  • plakát, szórólap terjesztése
  • újabb támogatók szerzése

Ugye milyen sokoldalúan lehet egy rendezvényt támogatni? Nem csak anyagi eszközökkel, de az időd, szakértelmed és saját közönséged felajánlásával is segítheted a kiválasztott program megvalósulását.

Támogatóként saját céljaidat is szolgálod: növelheted népszerűséged és erősíted szakmai márkádat, partnerkapcsolatokat építhetsz és bővítheted saját közönséged táborát.


Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!

Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!