Arról már korábban írtam, hogyan kommunikálj a saját eseményeidről. És ahhoz is adtam ötleteket, hogyan szervezz valóban környezettudatos rendezvényt.
Azonban nem csak a saját eseményeid támogathatják a tevékenységedet. Egy rendezvény megszervezése és sikeres megvalósítása nagyon nagy feladat. Idő- és erőforrás hiányában nem tudjuk mindig ezt a megoldást választani. Szerencsére mások is szerveznek olyan programokat, ahol elérheted a célközönséged és közvetítheted zöld szemléleted.
Hogyan válaszd ki a megfelelő rendezvényt?
1.) Térképezd fel a lehetőségeket.
Régóta működő, neves szervezetek esetében ez nem nagy feladat, hiszen rengeteg megkeresés érkezik hozzájuk különböző támogatási igénnyel. Csak ki kell választani azokat, amelyek üzenete kapcsolódik a szervezet tevékenységéhez és illik alapértékeihez.
Ha te nem ebbe a csoportba tartozol, akkor figyelned kell a zöld híreket. Iratkozz fel a környezetvédelmi hírportálok és a nagy szervezetek hírleveleire. A beérkező programajánlatokból válogasd ki azokat, amik érdekelnek és ezekről vezess egy külön listát. Így egy év alatt elkészül egy szuper adatbázisod, amit bármikor fel tudsz használni a jövőben.
2.) Ismerd meg alaposan a programokat.
Látogass el a rendezvényekre, figyeld az érintett témákat és a kommunikációt, derítsd ki, milyen közönséghez szól a szervező.
Illeszkedik ez a program a te kommunikációdba? Elérheted vele a saját célközönségedet?
3.) Mérd fel az igényeket.
Derítsd ki, mire lehet szüksége az adott rendezvény szervezőjének. Kik és milyen formában támogatják a programot. Hogyan tudnál te ehhez csatlakozni?
Jöjjön hát a lista:
Milyen formában jelenhetsz meg egy környezetvédelmi eseményen?
Támogató
- pénzadomány, szponzoráció
- ajándéktárgy
- referencia kiállítása
- helyszín, ellátás biztosítása
Szakmai résztvevő
- koordinátor
- meghívott szakértő, előadó
- kiállító
- szekcióvezető
- zsűri, bizottság tagság
Önkéntes
- tanácsadó
- szervező
- kiszolgáló személyzet
Népszerűsítő
- reklámfelület biztosítása
- média híradás
- közösségi posztok
- plakát, szórólap terjesztése
- újabb támogatók szerzése
Ugye milyen sokoldalúan lehet egy rendezvényt támogatni? Nem csak anyagi eszközökkel, de az időd, szakértelmed és saját közönséged felajánlásával is segítheted a kiválasztott program megvalósulását.
Támogatóként saját céljaidat is szolgálod: növelheted népszerűséged és erősíted szakmai márkádat, partnerkapcsolatokat építhetsz és bővítheted saját közönséged táborát.
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!