Itt a blogon legtöbbször a környezettudatos szemlélet terjesztéséhez felhasználható online marketing tippeket és megoldásokat mutatok.
De a környezetvédő tartalom készítésének és a folyamatos online kommunikációnak sok más célja is lehet. A fő célok listájában bizony szerepel az eladás, értékesítés is, mint kívánt eredmény.
A tartalommarketing eszközeivel elérheted, hogy újabb és újabb látogatók érkezzenek a honlapodra, közösségi oldalaidra. A jól megválasztott témákkal, posztokkal azt is egyszerűen megtudhatod, hogy ezek a látogatók valódi érdeklődők-e. A célod vállalkozóként az, hogy a követőid vásárlókká váljanak.
Ennek a folyamatnak egy fontos eleme a modern marketing szemlélet szerint a “belépő termék”. Ez egy olyan termék vagy szolgáltatás, amely sikeresen ráveszi az érdeklődőket az első vásárlásra. Egy kis ízelítő a munkádból. 🙂
Mi jellemzi a jó belépő terméket?
- Nagyon olcsó, de nem ingyenes. Lehet pár száz forint, vagy 1-2 ezer Ft. Így nem éri nagy kár a vevőt akkor sem, ha nem váltja be a termék a hozzá fűzött reményeket. Keveset kockáztat és nagyon nyerhet, aki megveszi.
- Rendkívül kedvezményes ára van. Minden esetben akciós, ellenállhatatlan ajánlatról van szó, amit nem éri meg kihagyni. A termék valós és látszólagos értéke is sokkal nagyobb, mint az ára.
- Az elégedett vevőt további vásárlásra ösztönzi. Olyan dologról van szó, ami ízelítőt ad a vállalkozó termékeiből, munkájának minőségéből, és a bizonyított minőség már könnyebbé teszi a további elköteleződést.
Milyen belépő termékeket használhatsz környezetvédő vállalkozásodban?
- Próbaidőszak: Vannak olyan nagy értékű termékek (pl. napelemes kütyük, zöld járművek), ahol a döntést jól támogathatja pl. egy pár napos, egy hetes kipróbálási lehetőség. De szolgáltatás egy részét is kínálhatod próba keretében pl. bio kozmetika első kezelését.
- Mindenkinek szüksége van rá termék, szolgáltatás: Mindenki használ mobiltöltőt, hulladéktárolót, kulacsot, bevásárlószatyrot, mosószert stb. Az emberek sokkal bátrabbak, ha kedvezményesen próbálhatnak ki egy zöld terméket.
- Szakmai könyv, tájékoztató kiadvány: Nagyobb befektetést igénylő zöld beruházásoknál szeret az ember alaposan tájékozódni. Ebben az esetben a vevő kis befektetéssel egy olyan komoly szakmai összefoglalóhoz juthat, ami segíti a döntési folyamatát. Szólhat ez a biokertészet indításáról, a komposztáló építéséről, a természetes tisztítószerekről stb.
- Kedvezményes szolgáltatás: Aki szolgáltat, az a legkönnyebben az idejét kínálhatja az új érdeklődőknek. Ez a kedvezményes alkalom lehetőséget ad a bemutatkozásra, a szakmai tudás bizonyítására. Lehet az ajánlat pl. nyílt napi részvétel a szemléletformáló zöld foglalkozáson, egy konzultáció a világítás megtervezése előtt, egy rövid teszt alapján készített szakmai tanács az életmódnak megfelelő mozgásformákról stb.
Neked van ilyen terméked, szolgáltatásod?
Itt, a Zöld Tartalom oldalon az új feliratkozók e-mail címük megadása után olvashatják az én egyszeri ajánlatomat. 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!