Korábban már írtam arról, miért jó marketing eszköz a csali. Egy látogatócsalogató ajándékkal könnyebb rávenni az érdeklődőket arra, hogy megadják e-mail címüket. Itt találhatsz néhány mintát is arra, mások mit ajánlanak a látogatóknak.
Azt pedig már ugye te is pontosan tudod, miért olyan fontos a közvetlen kapcsolat a munkád iránt érdeklődőkkel? 🙂
Egy induló honlapnál, új szervezetnél vagy vállalkozásnál általában nincs még pontos képed arról, mire van szüksége a célcsoportodnak. Ezért a legjobb, amit tehetsz, hogy folyamatosan próbálkozol.
Gyakran megesik, hogy az első, jól megtervezett és elkészített csalidra valamiért nem “harap” a közönség. Ez nem azt jelenti, hogy az egész elmélet rossz. Újabb és újabb vevőmágnes ötletekkel kell próbálkoznod, és egyszer csak megtalálod azt az ajánlatot, ami végre igazi eredményeket hoz.
Milyen okai lehetnek a csalid sikertelenségének?
- Ami számodra értékes, azt a látogatók nem tudják felhasználni. Lehet, hogy egy kezdő számára még nem hasznos, vagy túl bonyolult az, amit ajándékként kínálsz.
- Nem elég egyedi az ajánlat. Ha olyan általános dolgot kínálsz, amit más oldalakon is megkaphat, akkor miért pont tőled kérje azt?
- Olyan dolgot adsz, amivel a látogatónak dolgoznia kell. Senki nem szeret olyan ajándékot kapni, amivel utána munkát, kötelezettséget is kap a nyakába.
- Lassan jut hozzá az ajándékhoz. A csalinak azonnali, gyors örömöt kell adnia. Ezért egy fél évvel később megvalósuló program, vagy egy hetek alatt elolvasható szakmai könyv nem megfelelő erre a szerepre.
Itt az oldalon már többféle letölthető ajándékot kínáltam.
Nézzük sorban, milyen tapasztalatokat szereztem:
- Egy évre elég ötlet a környezeti témájú blogra: Mivel folyamatosan vezetek blogokat, tudom, milyen praktikus, ha van egy lista, amit az ember néha elővesz és gyorsan átfutva talál egy-egy új témát, amiről írhat a blogon. Mégsem volt nagy sikere ennek az ajándéknak. Rá kellett jönnöm, hogy a hazai zöld vállalkozások és szervezetek még alig blogolnak, így nem is szenvednek cikk-írási ötlethiányban 🙂
- Letölthető blog tartalomtervező naptár: Ezt már haladó, folyamatos blogoláshoz lenne nagy segítség. De ha a blogolás még ritka tevékenység, akkor ezt a táblázatos tervező eszközt sem akarják a látogatók letölteni.
- 25 pontos ellenőrző lista, amivel kiderítheted, megfelelő tartalmat készítenek-e neked: Ezt a checklistát haladóknak szántam. A legkomolyabb, nagy zöld szervezeteket segítheti ez az ellenőrző lista Azokat, akik fontosnak tartják az online tartalommarketinget, és ki is szeretnék szervezni a feladatot. Ezt a kört (mert biztos vannak ilyenek) az én honlapommal nem sikerült megszólítanom, így ez a csali is parkolópályára került.
És most itt a legújabb letölthető ajándék
Most készült el a feliratkozó oldalhoz tartozó új ajándék: a Zöld Ünnepnapok Naptár.
Mindig bajlódtam a zöld jeles napokhoz tartozó információk összegyűjtésével, közben pedig nagyon jó tartalommarketing eszköznek tartom a nemzetközi kampányokban való részvételt.
Így jött az ötlet, hogy talán a többi környezetvédőnek is hasznos lehet egy naptárban összegyűjtve látni az alapinformációkat:
- Miről szól a zöld jeles nap?
- Van olyan szervezet, amely alapítóként vagy szervezőként aktív az ünnepnaphoz kapcsolódó események koordinálásában?
- Van az ünnepnek, az ahhoz kapcsolódó nemzetközi kampánynak önálló oldala?
- Van olyan magyar nyelvű oldal, ami közvetlenül az ünnepnapról szól, vagy az ahhoz kapcsolódó alapvető tudást összegzi?
Ez mind megtalálod az ingyenesen letölthető Zöld Ünnepek Naptár 2018 ajándékban.
Mire használhatod ezt a listát?
- Év közben egyszerűen és gyorsan megtalálod azokat a témákat, nemzetközi kampányokat, amelyekről érdemes neked is megemlékezned, kommunikálnod.
- Könnyen és időben ki tudod válogatni azokat a kampányokat, amelyek a saját környezetvédő tevékenységedhez kapcsolódnak, így aktív részese lehetsz a nemzetközi szemléletformálásnak.
Később természetesen arról is beszámolok majd, vajon ez az új csali sikeres-e a feliratkozó-gyűjtésben. 🙂
Ha újabb és újabb ötleteket szeretnél kapni környezetvédelmi témájú online kommunikációdhoz, gyere és kövesd a Zöld Tartalom Facebook oldalt!
Ha ennél is komolyabban gondolod, válogass a SZOLGÁLTATÁSOK között!
Hasznosnak találtad? Akkor ajánld ismerőseidnek is!